Obavezna mesečna karta sa slikom, dnevna karta 250, petodnevna 1.000 dinara: Nova pravila za gradski prevoz u Beogradu

M. S.

ponedeljak, 04. 05. 2020. u 07:26

Обавезна месечна карта са сликом, дневна карта 250, петодневна 1.000 динара: Нова правила за градски превоз у Београду

Foto Tanjug

Gradski prevoz počinje da radi u petak, 8. maja i to prvo za zaposlene građane. Ulaz sa jednodnevnom, trodnevnom ili petodnevnom legitimacijom

NA ulicama prestonice od petka, kada startuje gradski prevoz za zaposlene, saobraćaće 1.100 vozila. Mesta će biti strogo numerisana, a u autobuse će moći da se ulazi samo sa zaštitnom opremom. Putnici će moći da se prevoze kao što je ranije najavljeno, uz personalizovanu mesečnu legitimaciju, ili uz kupovinu jednodnevne, trodnevne ili petodnevne karte. Vožnja uz nepersonalizovanu karticu na dopunu pojedinačnih vožnji zasad nije moguća.


Građani koji ne poseduju mesečnu kartu neće moći da koriste nepersonalizovane kartice koje se dopunjavaju za vožnju u trajanju od 90 minuta po ceni od 89 dinara. Oni će morati da se odluče za kupovinu dnevne karte, koja za prvu i drugu zonu staje 250 dinara.


A, u redovnim okolnostima, kad građani koriste karticu na dopunu i do posla stižu za 90 minuta, odlazak i povratak koštaju 178 dinara.


Vožnja u bilo kom autobusu za tri dana staje 700 dinara, a petodnevna karta 1.000 dinara.


- Putnici koji se opredele za jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu, obavezni su da prilikom ulaska u vozilo uz validaciju pokažu i radni nalog za tekući dan, koji izdaje poslodavac - objašnjava Jovica Vasiljević, gradski sekretar za javni prevoz. Zaposleni svoj status dokazuju personalizovanom karticom sa uplaćenom kartom za tekući mesec i u tom slučaju ne moraju da imaju overen radni nalog.


U početku, od 8. maja, gradski prevoz će moći da koriste samo zaposleni, što je u skladu sa faznim povratkom prevoza u Beogradu. Putnici će u vozilo ulaziti samo na prednja vrata, dok će izlaz biti na vratima obeležnim za izlaz.


- Mesta za sedenje i stajanje biće vidno obeležena i u svakom vozilu će se znati maksimalni dozvoljeni broj putnika - istakao je Vasiljević. - Redar prevoznika će voditi računa da li putnici ulaze pravilno noseći zaštitne rukavice i maske, a obavljaće i proveru validacije kartica za zaposlene.


Kada putnici popune sva predviđena mesta, vozačima će biti dozvoljeno da u autobuse ne primaju putnike. Takođe, u slučaju potrebe, moći će da obaveste operativni kontrolni centar, koji bi o eventualnom incidentu obavestio komunalnu miliciju ili policiju. I putnici će moći veću popunjenost vozila da prijave Beokomu.


Prema rečima Andreje Mladenovića, pomoćnika gradonačelnika, prosečan broj vozila pre proglašenja epidemije je bio oko 1.200 vozila GSP i privatnih prevoznika.


- Najpre će pravo korišćenja imati zaposleni, potom studenti i đaci, zatim nezaposleni i turisti, a na kraju, najstariji sugrađani. Život se polako vraća u Beograd i Srbiju, ali naši sugrađani moraju da se i dalje pridržavaju propisanih mera držeći socijalnu distancu - naveo je Mladenović.


SVAKO DRUGO MESTO


KAO i do sada na koridorskim linijama, vozači će biti izolovani od putnika pleksiglas-barijerom. Putnici će moći da sednu na svako drugo mesto, dok će stajati na tačno iscrtanom mestu.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

E Mili Moji...

04.05.2020. 07:32

pa tim prevozom se ne voze bogati...udri po dzepu sirotinju. za sta ce sad da rade? jaka mera ,svaka vam cast.

Branko

04.05.2020. 07:44

. Molba da "rasvetlite" nepoznanicu u vezi koroštenja GSP prevoza : da li, uz potvrdu od Poslodavca (da idete na posao) ako nemate A1 karticu, se može koristiti i Nepersonalizovana karta... Nije isplativo kupiti ni Dnevnu kartu, za dve vožnje tj do i od posla... Različita su tumačenja, izjave zvaničnika i pisanja medija, pa vas molim da nas u narednom periodu o ovome obaveštavate više puta. Hvala unapred.

Paf

04.05.2020. 07:51

Samo da navedem primjer iz Austin, Texas. Od prvog dana pandemije svi javni prevozi su besplatni. Porez na osnovne zivotne namirnice je ukinut.

Branko

05.05.2020. 13:31

@Paf - Prokleta je Amerika i zlato što kod njih sja... Ali zato besplatan javni prevoz i nema poreza na životne namernice, do daljnjeg.

Toki

04.05.2020. 09:03

Ovo će da funkcioniše dok ne počnu studenti i đaci. Posle toga biće haos. Nema te sile koja će da zaustavi huligane da uđu bez karte. Kao i do sada niko neće plaćati karte.

Ana

04.05.2020. 09:26

Da a kod nas u Nisu karta 260 din i to u jednom smeru a mesecna 7890 din strasno sta vi pricate.

tako to ide

04.05.2020. 09:50

Prevoz je kako-tako funkcionisao pre svega ovoga. Dok se ne steknu uslovi da se potpuno vrati u stanje u kakvom je bio nemojte ga ni vracati ovim poluresenjima.

Srki

04.05.2020. 09:55

Može li neko da nam objasni kako tačno nepersonalizovana karta povećava mogućnost zaraze u vozilu gradskog prevoza? Koja je logika iza zabranjivanja plaćanja prevoza ovom vrstom karte? Ako je potrebna kartica za zaposlene, tj ona sa slikom, zašto su onda jednodnevna ili petodnevna bez slike prihvatljive, a nepersonalizovana nije? Nepotrebno komplikovanje sa kartama

Virak

04.05.2020. 13:14

Zasto se vrsi diskriminacija ljudi sa NE -personalizovanim karticama ?? I one se PLACAJU PREVISE za "uslugu" koja se pruza !!! Toliko nas u guzvi pribegava delimicnom pesacenju, tako se ustedi a i zdravije je i u predjasnjim uslovima,kakva je ovo neprimerena kontrola, ima razlicitih poslova, cemu slika ??? Ovo NIJE U REDU !!!

Mary

04.05.2020. 19:57

Pa mislim da ovo nece niko postovati .A i prosto je neizvodljivo napraviti distancu u gradskom prevozu.

Mrs

05.05.2020. 06:17

A sta je sa nama sto radimo bez prijave nama je zabranjeno u autobus da udjemo izgubicemo i ovo malo posla sto imamo

Uroš djukić

05.05.2020. 07:28

Dobro, a šta ja da radim onda sa karticom što sam uplatio par vožnji i platio tu plastičnu karticu i sada ne može da se koristi

Sanja

05.05.2020. 15:06

Strašno....mesecna karta koju izdaje poslodavac iznosi oko tri hiljade i nešto,a ovako ce mene izlaziti mesečna karta za mesec maj 5000...Mi koji ne dobijamo prevoz moramo sami da plaćamo a radimo 6 dana u nedelji... Lupili su cenu sačuvaj bože...Pa naravno da predstoji bolja ,čak i najbolja ekonomija našoj državi kad samo udaraju po džepovima i para ima odakle i te kako.