IZRADA nakita, oslikavanje tkanine voskom, škola klavira i solfeđa... samo su neke od radionica u novobeogradskoj OŠ "Milan Rakić", koja je od septembra u programu obogaćenog jednosmenskog rada, podržanog od Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Programom je predviđeno da učenici, od šestog do osmog razreda, imaju redovnu nastavu pre podne, a slobodne aktivnosti u popodnevnim časovima.

Pročitajte još: Nevaljalcima“ krpa i metla u ruke: Umesto odlaska u ćošak danas je đačka kazna - rad

Prema rečima Duška Vitomirovića, učenici biraju aktivnosti po svom interesovanju, one nisu obavezne, niti vezane za školsko učenje. Đaci su veoma zadovoljni novim načinom rada i žele u velikom broju da učestvuju. Ideju za "osveženje" vannastavnih aktivnosti nastavnici su dobili posle studijskih poseta drugim zemljama - Danskoj, Norveškoj, Nemačkoj, Portugaliji.

- Pozitivna iskustva preneli su u svoju školu - kaže Vitomirović. - U Norveškoj, recimo, deca imaju mnogo aktivnosti van škole. Često su manuelne, kao što je spremanje hrane, a uče mnogo i o svom okruženju. U okviru jednosmenskog rada mi imamo aktivnosti "Upoznajmo Beograd", koju vode nastavnice istorije i geografije, a mogu se pridružiti i roditelji. Deca obilaze različite znamenitosti i ustanove.


Pročitajte još: Neviđene avanture na Sajmu: Otvoren Festival nauke


Đacima je posebno interesantan "Klub putnika", koji vodi nastavnica engleskog jezika. Na ovim časovima upoznaju različite države i narode i uče o njihovim kulturama. Zajedno sa koleginicom koja predaje biologiju, nastavnica engleskog vodi radionicu - "Usavršavanje engleskog jezika kroz moderne plesove".

- Deca vole muziku, pokret i uče jezik kroz aktuelna muzička ostvarenja - navodi direktor. - Imamo i umetničkih radionica, kao što je izrada nakita, tkanje za decu, batik - oslikavanje tekstila voskom, grafika - ekslibrisa, časovi klavira, solfeđa i mali hor. Sve aktivnosti su besplatne i važno je da su zabavne i ispunjavaju njihovo popodne igrom i razonodom.

Za one kojima malo "škripi" gradivo, osmišljeno je vreme za učenje i izradu domaćih zadataka i pomoć u matematici. Deca dolaze po potrebi i kako bi savladala određeni deo gradiva. Vitomirović ističe da škola živi ceo dan, kao organizam i da treba dati mogućnosti deci da sami, a i zajedno sa nastavnicima i roditeljima, predlažu i kreiraju programe prema svojim potrebama i interesovanjima.

PILOT-PROJEKAT

OD OVE školske godine, jednosmenska nastava je počela u 210 škola u Srbiji, od kojih je 26 u Beogradu.

Pilot-projektom Ministarstva prosvete predviđen je rad u jednoj smeni, a da se učenicima, nakon redovne nastave, ponude dobro osmišljene aktivnosti, koje bi pomogle njihovom razvoju - sprotske aktivnosti, razne sekcije, dopunska ili dodatna nastava.