NI satelit ne može da uvede red u beogradski javni prevoz. I pod nadzorom novog sistema, vozila i dalje stižu na stanice sa zakašnjenjem i grupisano. To uz letnji režim stvara dodatne gužve koje opterećuju autobuse i trolejbuse i ugrožavaju njihov rad jer se češće kvare. Veliki broj putnika nezadovoljan je uslugom koju dobija, ali u Direkciji za javni prevoz smatraju da problema nema. Tvrde da javni prevoz sada mnogo bolje funkcioniše, da je stari sistem bio loš i da je GSP neprofesionalno obavljao posao.

Kako navode, nekada su poslovi upravljanja saobraćajem (dispečerski i otpravnički), kontrola reda vožnje i obrada podataka o realizaciji prevoznika bili povereni GSP "Beograd". Glavni problemi su bili nepostojanje otpravnika na većini terminusa i za sve linije, nedostatak informacija o poziciji vozila i dešavanjima na mreži u realnom vremenu.

- Otpravnici GSP su evidentirali realizovane polaske kako za svoje preduzeće tako i za ostale prevoznike, što je predstavljalo sukob interesa i moglo je da utiče na objektivnost i različite zloupotrebe - kažu u Direkciji. - Kompletna statistika, obračun plaćanja i penala koje su prevoznici plaćali zbog slabe realizacije, zasnivalo se na neproverenim podacima na koje je mogao da utiče ljudski faktor.

BEZ FALSIFIKATA I MANIPULACIJA STARI sistem naplate bio je podložan i raznim zloupotrebama - falsifikovanju karata, izbegavanju plaćanja prevoza ili korišćenja jedne karte za više vožnji, što ga je činilo neefikasnim. Uvođenjem sistema "Bus plus", manipulacija u prodaji karata potpuno je iskorenjena, objašnjavaju u Direkciji za javni prevoz.

Sada se iz Operativno-kontrolnog centra prati ispunjenost reda vožnje, poremećaji u saobraćaju, rad vozača, vozila na radu i u kvaru, nepravilnosti bilo kog tipa...

- Svaki ostvareni polazak se automatski evidentira, umesto doskorašnjeg ručnog, što je najviše uticalo na povećanje discipline u poštovanju reda vožnje - ističu u Direkciji. - Time je omogućena analiza i obrada transportnog rada svih prevoznika, na osnovu kog se obavlja raspodela ostvarenog prihoda.

NEMA VIŠE NI PREPRODAJE MARKICA

U DIREKCIJI za javni prevoz smatraju da novi sistem pruža niz pogodnosti: veći broj prodajnih mesta na kojima je moguće kupiti karte, izgubljene personalizovane kartice je moguće zameniti, a važeću mesečnu dopunu preneti na novu izdatu karticu. I u potpunosti je ukinuta mogućnost preprodaje mesečnih karata na crnom tržištu.


SNS BUS PLUS

ALEKSANDAR JOVIČIĆ: Prekid saradnje sa "Bus plusom"

ŠEF odborničke grupe SNS u Skupštini Beograda, Aleksandar Jovičić, negira da sistem "Bus plus" počinje da daje rezultate i ističe da je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa "Apeksom".

- Prihod od naplate karata u gradskom prevozu u julu 2012. godine iznosio je 557 miliona dinara, a u julu ove 549 miliona. A u međuvremenu je zaposleno još 700 kontrolora sa ciljem da poboljšaju naplatu karata i doprinesu povećanju prihoda - kaže Jovičić. - To se nije desilo i zabeležen je manjak od osam miliona u odnosu na isti period prošle godine. Ovim poslednjim potezom je pogoršana ionako loša situacija u gradskom prevozu, a za to vreme "Bus plus" i dalje uzima svojih 8,53 odsto prihoda. Zato je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa tom firmom, čije poslovanje ide na štetu građana Beograda.