OVO SU VOZILA KOJA SE NAJČEŠĆE KRADU: Evo zbog čega su glavna meta
PROŠLE godine u Nemačkoj je ukradeno više od 14.000 automobila, a ukupna šteta je premašila 293 miliona evra.
Profimedia
Podaci iz najnovije statistike Nemačkog udruženja osiguravača (GDV) pokazuju da je broj krađa smanjen za tri procenta u odnosu na 2023. godinu, ali rizik ostaje visok, sa prosečno skoro 40 vozila koja dnevno nestaju sa ulica i parkinga.
Najčešće mete nisu jeftini gradski automobili, već terenci i modeli premijum klase. Tojota je posebno na udaru: čak četiri njena modela su bila među deset najčešće kradenih. Najopasnija situacija je za vlasnike Lend Kruzera, a Leksus NX i UX, kao i Tojota RAV4, visoko su na listi. Ovo je japanskog proizvođača učinilo sinonimom za unosan posao na crnom tržištu rezervnih delova i preprodaje.
Ali, Tojotu prate i drugi atraktivni modeli. Krajsler Grand Čeroki, Kia Stinger, Hjundai Santa Fe i Audi Q7 takođe se često kradu, a među luksuznijim modelima posebno se ističe Porše 911. Iako broj krađa ovog modela nije veliki, prosečna vrednost štete prelazi 100.000 evra po vozilu i najveća je u celokupnoj statistici. U proseku, svaka krađa košta osiguravače oko 20.700 evra.
Regionalne razlike su ogromne. Berlin je i dalje ozloglašena prestonica krađa, sa skoro 3.900 nestalih automobila, odnosno više od jednog od četiri slučaja u Nemačkoj. Vozači tamo žive sa rizikom od čak 39 krađa na 10.000 osiguranih vozila, daleko više nego u drugim saveznim državama.
Deceniju nakon što su masovni lopovi ispunili statistiku vozilima poput Golfa ili Pasata, statistika krađa jasno pokazuje promenu trendova. Danas su na meti najpoželjniji terenci i hibridi.
U Hrvatskoj je slika znatno povoljnija nego u Nemačkoj ili drugim velikim zemljama. Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, poslednjih godina se godišnje beleži prosečno 200 do 300 ukradenih automobila, što je znatno manje nego u zemljama srednje Evrope. Najčešće mete su stariji i manje zaštićeni modeli, dok luksuzni terenci samo povremeno budu meta organizovanih grupa koje obično pokušavaju da ih prenesu preko granice. Zahvaljujući boljoj kontroli granica i manjem tržištu za preprodaju ilegalnih delova, Hrvatska se i dalje smatra jednim od bezbednijih mesta za vlasnike automobila.
(Kurir)
BONUS VIDEO:
ŠAMPIONI U FOKUSU: Andrej Popović mladi fizičar iz Kikinde
Preporučujemo
KLjUČNI DETALj KOJI NIKOME NE PADA NA PAMET: Evo kako dobro izabrati polovan auto
10. 09. 2025. u 15:52
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)