LUDI GLUMAČKI SVET: Argentinac Oskar Martines, za "Novosti", o ulozi kojom se predstavio na Festu

Ana Popadić

02. 03. 2022. u 12:19

ČUVENI argentinski glumac Oskar Martines (72) planirao je dolazak na 50. Fest, povodom premijere filma "Zvanična konkurencija", ali ga je trenutna politička situacija u svetu obeshrabrila u tome.

ЛУДИ ГЛУМАЧКИ СВЕТ: Аргентинац Оскар Мартинес, за Новости, о улози којом се представио на Фесту

Antonio Banderas, Penelope Kruz i Oskar Martines, Foto Promo

U intervjuu, za "Novosti", koji smo vodili preko "Zuma", Martines je izrazio iskreno žaljenje zbog nedolaska u Beograd.

Ovog glumca srpska publika zna iz brojnih komedija koje su bile hitovi i u našoj zemlji, poput "Divljih priča", "Tok toka", "Počasnog građanina"...

- Ne iznenađuje me što volite naše komedije. Prepoznajem mnoge sličnosti između Srbije i Argentine, i ekonomske i društveno-političke, i one ljudske, imamo sličan humor, slične probleme, razumemo se - kazao nam je Martines na početku razgovora.

U novom filmu rediteljskog tandema iz Argentine - Gaston Dupra i Marijano Kon, glavne uloge tumače Martines, Penelope Kruz i Antonio Banderas. U ovoj satiri na račun filmske umetnosti, ali i glumaca, Penelope igra rediteljku Lolu koju milijarder unajmljuje da snimi "film za pamćenje". Ona za glavne uloge angažuje dvojicu najboljih glumaca, ali i najvećih neprijatelja Feliksa Riveru (Banderas) i Ivana Toresa (Martinesa).

- Ovaj film prikazuje našu profesiju do ekstrema. Rediteljka Lola je predstavljena kao ekscentrična i perverzna žena. Ekstremni su i glavni junaci, ali i njihovi međusobni sukobi, što se objašnjava ludom rediteljkom koja stimuliše te svađe i mržnju jer veruje da će biti dobre za njen film - objašnjava Martines.

A koliko su Oskar, Penelope i Antonio učestvovali u kreiranju ovog filma o glumcima?

- Poslednja verzija scenarija je upravo ona koja nastaje u saradnji sa glumcima. Dobri reditelji imaju sluha, razgovaraju, diskutuju, osluškuju i prihvataju sugestije. U ovom filmu, budući da se radi o glumcima, od nas se očekivalo da budemo još više uključeni.

Znam da su neke od situacija koje su se, iste ili slične, desile Antoniju tokom karijere iskorišćene za njegov lik Feliksa Rivere. Kod mog lika se više radilo o malim izmenama u dijalozima.

Na naše pitanje da li je na snimanju bilo nekih anegdota koje bi, jednog dana, mogle završiti u nekom drugom filmu, Martines je odgovorio:

- Ne mogu da se setim ničega konkretnog, ali znam da rediteljima nije bilo lako sa nama.

Penelope, Antonio i ja smo se dobro zabavljali na snimanju, zadirkivali i zasmejavali jedni druge, pa su brojne scene morale biti ponovljene. Jedva smo snimili i scenu u kojoj se Antonio i ja međusobno vređamo, jer smo padali sa stolica od smeha. Snimali smo u jednoj neuobičajenoj, intimnoj atmosferi, jer smo u skoro 80 odsto scena filma samo nas troje, zato je pretpostavljam i bilo tako opušteno i zabavno, a ujedno smo bili duboko koncentrisani na posao.

Iza Martinesa je uspešna karijera duga pola veka u kojoj se svet filma značajno promenio.

- Devedesetih godina počela je digitalna era, koja je velikim delom olakšala ali i pojeftinila snimanja filmova. Drugu veliku promenu donele su striming platforme koje su tokom pandemije procvetale. Ljudi su se navikli da gledaju filmove u kući, ali je meni to tužno. Dobro je kad imaš izbor, ali to nikad neće biti isti doživljaj kao u bioskopu. Za početak, moraš da ugasiš mobilni, sediš u mraku, fokusiran na platno, nema ometanja, razgovora, nema prekidanja projekcije zato što si gladan ili ti se ide u toalet. Za nas koji smo zavoleli film u bioskopu, koji smo se tu obrazovali, nema ništa tužnije od zatvaranja velikih sala i pretvaranja u dvadeset mikrosala koje je i takve sve teže napuniti.

Glumac ipak priznaje da su striming servisi doneli jednu dobru stvar:

- Da bi opstajale, platforme moraju da pune i dopunjavaju svoj sadržaj, a zahvaljujući tome moje kolege i ceo filmski esnaf nikad nije bio uposleniji. Samo u Španiji godišnje se snimi na stotine TV serija, filmova - iskren je Martines.

Oskar Martines, Foto EPA

UNIVERZALNE VREDNOSTI

GOVOREĆI o uspehu argentinske kinematografije, naš sagovornik se prisetio svog susreta sa publikom u Kanu, tokom premijere "Divljih priča" Demijana Šifrona.

- Gledaoci ne samo da su se smejali celo vreme već su aplaudirali, udarali nogama o pod od oduševljenja i na kraju nas ovacijama, na nogama, pozdravljali gotovo 15 minuta. Do tog trena, svi mi u ekipi film smo doživljavali kao tipičnu argentinsku priču, ali neverovatan uspeh "Divljih priča" u celom svetu dokazao je da je tema univerzalna. Isti slučaj je i sa vrhunskom literaturom. Dostojevski je univerzalan pisac, baš kao i Borhes, Alber Kami.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KOJA JE CENA SLOMLJENOG DEČJEG SRCA? Kako su Hrvati, Bugari i Slovenci rasplakali mališane iz Srbije