SRBI KUPILI 15 ODSTO VIŠE NOVIH VOZILA: U januaru porasla prodaja automobila u odnosu na isti period lane

E. BOŽIĆ TALIJAN

10. 02. 2022. u 13:00

U SRBIJI je u januaru ove godine prodato 1.250 novih putničkih vozila, što je za oko 15 odsto više u odnosu na isti mesec lane, kada je registrovano 1.098 automobila iz salona, saznaju "Novosti".

СРБИ КУПИЛИ 15 ОДСТО ВИШЕ НОВИХ ВОЗИЛА: У јануару порасла продаја аутомобила у односу на исти период лане

Foto Shutterstock

Najviše su se prodavali brendovi "škoda" i "kija". Nakon njih, kupci su se najradije opredeljivali za "fijat", "reno" i "tojotu". Pretpostavka je da je među ovim kupljenim vozilima, najveći deo jeftinijih B klase, čija se cena kreće od 14.000 do 20.000 evra. Premijum brendovi, kao što su BMW, "audi", "mercedes", "jaguar", "land rover", imaju svoj stabilni deo učešća na tržištu i čak beleže i neko povećanje prodaje.

Ovo u razgovoru za naš list kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Milan Belin. On ističe da je samo na osnovu rasta prodaje u prvom mesecu teško prognozirati kakav će trend biti tokom godine i objašnjava da tek od marta ima mogućnosti da se napravi takva procena. Kriza, izazvana nedostatkom mikročipova, koja je pogodila globalnu auto-industiriju prošlog marta i dovela do velikih teškoća u proizvodnji vozila, traje i dalje. "Novosti" su često pisale da kupci u Srbiji, isto kao i u zemljama širom sveta, zbog tog prolema sa delovima čekaju mesecima na isporuku novog četvorotočkaša.

- Ponuda je znatno manja od tražnje, a saloni automobila i placevi, kako novih, tako i polovnih automobila, poluprazni su - navodi Belin.

- Očekivanja su da će se problem sa čipovima polako rešavati u drugoj polovini godine i da će tada biti bolja situacija po pitanju mogućnosti fabrika da proizvedu veći broj vozila nego danas.

Foto: D. Balšić

Tržište automobila iz salona i korišćenih je identično i prati ih ista situacija sa divljanjem cena i potražnjom.

- Kada nema novih četvorotočkaša u EU, nema ni zamene voznog parka, zamene staro za novo, pa tako nema ni polovnih, to je isti krug - ističe Belin.

- U Srbiji se potrošači prema svojim mogućnosti i platnoj sposobnosti, logično, više opredeljuju za kupovinu korišćenih vozila. Kada se u našoj zemlji godišnje proda 25.000 do 30.000 novih automobila, istovremeno se registruje više od 150.000 polovnih. Od tih korišćenih, 80 odsto je starosti preko 10 godina i taj trend se ne menja.

Govoreći o hibridima i električnim automobilima, Belin je podsetio da je Vlada i ove godine, kao i prethodne, obezbedila subvencije za njihovu kupovinu, ali da je njihova cena izuzetno visoka za naše građane.

- Hibridna vozila su koliko-toliko prihvatljiva, ali čista elektrika i plag-in hibrid koji ima i bateriju na punjenje, još uvek su izuzetno skupi - kaže Belin. - I sa subvencijom od 5.000 evra, koja je velika pomoć, električni automobil je preskup za naše tržište, da bi se omasovilo njegovo korišćenje. - Uz to postoji i nepoverenje ljudi u mogućnosti vožnje, zbog problema sa infrastrukturom punjača. Još uvek je velika nepoznanica za svakog kupca gde može da ga puni, kada, kako.

Foto P. Milošević

Sajam automobila u maju

SAJAM automobila u Beogradu, posle dve godine pauze, ove godine bi trebalo da se održi od 12. do 15. maja, pod nazivom "Eko-BG kar šou"

- To je već izvesno, i većina uvoznika je prijavila svoje učešće, a jedino što može da poremeti ovaj plan je neka neočekivana situaicija zbog pandemije - kaže Milan Belin. - Neće biti većih količina automobila, ali ideja je da se ove godine prikažu nove tehnologije, hibridna i električna vozila. To je za nas budućnost, a za čitavu Evropu uveliko sadašnjost i mi ne možemo da budemo van toga.

Foto: V. N.

Polovnjaci skuplji za trećinu

PROCENjUJE su da su polovna vozila poskupela oko 30 odsto na tržištu Evrope u poslednjih godinu dana - ističe Milan Belin, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova. - Za nove automobile je teško dati generalnu procenu, jer se to razlikuje od proizvođača do proizvođača i od modela. Nova vozila svakako poskupljuju, jer sve što se dešava sa energentima i repromaterijalom, utiče i na auto-industriju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)

TO JE ZA NAŠE FINANSIJE NAJZNAČAJNIJA BORBA Mali: Optimista sam nakon sastanka sa “S&P”, očekujemo investicioni rejting (FOTO)