OD KRITIKA, DO POHVALA: Kad penzionerke zaigraju kankan

J. DINČIĆ

31. 07. 2020. u 21:00

NjIHOVA plesna grupa zove se "Starogradska Srbija", one su Vesna, Dušica, Ružica i Mira, prve su dame koje su u našoj zemlji zaigrale čuveni francuski ples.

ОД КРИТИКА, ДО ПОХВАЛА: Кад пензионерке заиграју канкан

Foto privatna arhiva

Odlaskom u penziju počele su aktivno da se bave plesom, a njihovi nastupi su uglavnom vezani za večeri poezije. Kako bi oplemenile repertoar odlučile su da zaigraju i popularni galop u dvočetvrtinskom taktu. U početku su ih mnogi osuđivali, ali posle nastupa pobrale su samo pohvale.

- Istraživala sam različite plesove, i tako sam došla na ideju da zaigramo i kankan, međutim, kada smo to spomenule počeli su negativni komentari i opaske da se mi pridržavamo svog repertoara - priča za "Novosti" Vesna Uskoković, jedna od članica grupe "Starogradska Srbija". - Novu ideju podržao je Dragoljub Jovičić koji organizuje magične večeri poezije, muzike, plesa i performansa na kojima naša grupa nastupa, a mi smo počele da uvežbavamo koreografije.

NASTAO U 19. VEKU

PLES kan-kan, ili kako ga pojedini zovu galop u dvočetvrtinskom taktu, pojavio se u pariskom Monparnasu oko 1830. godine. Stilizovala ga je za scenu sredinom 19. veka tada čuvena plesačica Selest Mogador, a ovekovečio ga je slikar Anri de Tuluz-Lotrek. U početku za puritance bio je to skandalozan ples, a danas je zaštitni simbol čuvenih pariskih varijetea "Mulen ruža" i "Foli Beržera". Kao što je i valcer prošao put od skarednog plesa do nezaobilazne igre dvorskih balova, i kankan igra se danas i na školskim priredbama.

Uz muziku Žaka Ofenbaha, igru i prvi nastup na kojem su četiri dame odigrale kankan propratio je buran aplauz, i to uglavnom dve generacije mlađe publike, što je potvrdilo da razlika u godinama ne postoji kada je u pitanju dobra zabava.

- Iako smo pred sam nastup imale samo četiri probe, uspele smo da naučimo sve korake i pripremimo se - dodaje Vesna. - U plesu, kao i uvek u životu, dosta toga zavisi od toga kako se izvede i kako se predstavi, a mi smo uspele to da predstavimo na jedan zanimljiv i dopadljiv način.

U sastavu plesne grupe "Starogradska Srbija" osim Vesne, koja je inače lektorka u penziji, deo fantastične četvorke su i Ružica Ćalić, profesorka u penziji, Mira Vračar, koja se bavila privatnim poslovima, i Dušica Aleksov po zanimanju pravnik. Iako su se spontano okupile pre dve godine, njihova plesna grupa zasada ima bogat repertoar. Na svojim nastupima igraju kraljevo kolo, kolo kneza Mihaila, bojarku, kolo srpskih sestara, ali imaju i nastup parova, kada se igra argentinski tango i vlacer.

Trenutna situacija ih je malo omela, pa su nastupi na čekanju, ali one vredno vežbaju, šiju kostime i jedva čekaju da to predstave publici.