IMA POVREĐENIH: Isplivali detalji o padu aviona u Crnoj Gori

Novosti online

19. 07. 2023. u 16:14

IZ Operativno-komunikacionog centra Uprave policije Vijestima je potvrđeno da je avion pao nešto posle 11 časova "u šumovitom predelu".

ИМА ПОВРЕЂЕНИХ: Испливали детаљи о паду авиона у Црној Гори

Ulcinj.info

Na fotografijama sa mesta udesa može se videti letilica okrenuta "na krilo" (naopačke) i sa znatnim oštećenjima neposredno pre dodira sa drvećem što ukazuje da je imala veću brzinu od optimalen pilokom - po svemu sudeći - pokušaja prinudnog sletanja.

Avion G70 proizvod je italijanskog Groppo Aviazione spada u kategoriju ultralakih vazduhoplova. Ima dva mesta, za pilota i putnika ili za dva pilota. Prema nezvanicnim informacijama iz Crne Gore, avion koji je još uvek u nemačkom registru (D-MGMS) nedavno je nabavljen i novi vlasnik "je nameravao da pravi hangar na aerodrmu Štoj blizu ulcinja".

G70 pogoni ga veoma popularni motor Rotax 912 - po želji kupac može i Rotax 912IS ili 914 - od 100 ks a proizvođač posebno ističe autonomiju leta od 5 časova i dolet od 1000 km. Sve ovo čini G70 relativno jeftinim i privlačnim za privatne korisnike. Maksimalna brzina je preko 100 čvovorva (180 km/h).

Poznavaoci prilika - i bukvalno - "u vazduhu" - u Crnoj Gori ukazuju na veoma visoke temperature ovih dana kao i "uvijek nezgodne vjetrove u okolini Štoja". Na visokim temperaturama vazduh je razređeniji što utiče na smanjenje performanse vazduhoplova, od najmanjih i najvećih do najvećih i najtežih pa tako i na ultralake, kaže za Aero.rs dugogodišnji nastavnik letenja upravo na ovakvim ultralakim vazduhoplovima.

"Najopasniji je bočni vetar i za svaki avion postoje granične vredosti iznad koji se ne sme leteti, sve to piše u POH (Pilot Operational Handbook)". Dodajte tome smanjene performanse zbog visokih temperatura i problem može da počne."

Sagovornik Telegrafa podseca da su ultralaki avioni (do 475 kg MTOW - maksimalna poletna masa) veoma bezbedni upravo jer mnogi od njih kao sigurnosni sistem imaju i padobran za prizemljenje u slučaju nužde ali da bi se on otvorio avion ipak mora biti na određenoj visini jer se kupola formira u rasponu između 2 i 5 sekunde.

U Crnoj Gori je danas počela regata hidroaviona MonteAdria. U trenutku udesa ovaj avion nije učestvovao u toj manifestaciji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TITO TRAŽIO BATI DA MU ISPRIČA VIC O NJEMU: Ovaj odgovor je dobio od glumca (VIDEO)