Beogradske priče: Od Aleksandrovog do Brankovog mosta sa dve trake
03. 02. 2021. u 11:14

Foto Arhiva novosti
Današnji Brankov most jedno je od obeležja Beograda.
Međutim, nije se on tako lako "rodio" na ovom mestu. Pre njega, tu se nalazio Most viteškog kralja Aleksandra (kako mu je bilo prvobitno ime), koji je premostio Savu od 1934. do 1941. godine.
Aleksandrov most je postojao svega sedam godina, a ratne prilike su bile nemilosrdne prema ovog građevini. Početkom Drugog svetskog rata srušila ga je naša vojska, kako bi sprečila nadiranje Nemaca posle šestoaprilskog bombardovanja.
Preporučujemo

EVO GDE SU ODSEDALI ELITNI GOSTI BEOGRADA: Legendarni hotel "Srpski kralj"
24. 01. 2021. u 07:10

PODIZANJE NOVOBEOGRADSKIH BLOKOVA: Sudar različitih vremena i Peternekov traktor
31. 01. 2021. u 20:21

SEĆANJA NA NEKI STARI, DRUGAČIJI BEOGARAD: Knez kao parking, a Miloševa bez gužve (FOTO)
16. 01. 2021. u 15:30
Most koji danas poznajemo obnovljen je 1956. godine, na temeljima starog, visećeg mosta. Tada su postavljene po dve saobraćajne trake koje su spojile novobeogradsku stranu sa starim delom grada.
Potrebe narastajuće metropole su ipak tražile da most dobije još nekoliko saobraćajnih traka, što se konačno i dogodilo sedamdesetih godina.
Stare fotografije podsećaju kako je nekadašnji, oskudni saobraćaj tekao preko mosta.

Foto Arhiva novosti
PONTONI
Pre nekoliko vekova pontonski mostovi su bili često postavljani na mestu današnjeg mosta. Istoričari beleže čak pet takvih, "pokretnih" mostova koji su tokom austrijske i turske vlasti bile otprilike baš ispod mesta gde se danas nalazi Brankov most.
Када причамо о београдским мостовима треба рећи да су Немци после рушења моста Краља Александра узводно направили чак два понтонска моста за прелаз возила преко реке. А да би остварили какав-такав железнички саобраћај, из Жабља су пренели немонтирани мост и изградили Стари савски мост. Због мале носивости преко њега су прегуривани појединачни вагони. Локомотива залети вагон до самог моста и вагон сам пређе преко моста. Са друге стране га дочека друга локомотива и у београдској станици поново формира композицију. Тако је за време рата обављан желизничји транспорт средња Европа - Балкан - блиски исток. Нажалост, тај мост је после рата био у реконструкцији па је саобраћај до Земуна обављан бродо који је у једној олуји потонуо уз многобројне људске жртве.
Komentari (1)