MANjI RAČUN ZBOG KVARA DUŽEG OD DANA: Građani imaju pravo na korekciju iznosa pod određenim okolnostima

G. NOVAKOVIĆ

14. 01. 2021. u 10:24

МАЊИ РАЧУН ЗБОГ КВАРА ДУЖЕГ ОД ДАНА: Грађани имају право на корекцију износа под одређеним околностима

Foto Ž. Knežević

ODLUKA o snabdevanju toplotnom energijom, kao i Pravila o radu distributivnog sistema, na strani su građana prestonice.

Na osnovu ovih propisa, "JKP "Beogradske elektrane" od 8. januara ne gase sistem, te je režim dvadesetčetvoročasovnog grejanja stanova na snazi sve dok spoljne temperature vazduha budu zahtevale.

Istovremeno, pravila su jasna i kada se dogode kvarovi za čiju je popravku potrebno više od jednog dana. U tom slučaju, građanima sledi umanjenje računa.

Da sve funkcioniše kako treba, proverio je juče zamenik gradonačelnika Goran Vesić. On je obišao toplanu "Novi Beograd", razgovarao sa rukovodstvom preduzeća i tom prilikom najavio da će režim celodnevnog grejanja trajati do 20. ili 21. januara, možda i duže.

- Građani treba da znaju da o svakoj havariji, koja se pojavi na grejnom sistemu brine 50 mobilnih ekipa, a to je oko 150 ljudi - rekao je Vesić. - Havarija je bilo, a poslednja se dogodila na Banovom brdu u utorak, i ona je otklonjena. Čim se nešto desi, reagujemo brzo i rešavamo problem u najkraćem mogućem roku.

PRAVILA

ODLUKA je jasna - kada izmerene temperature u stambenim ili poslovnim prostorijama iznose 12 stepeni i niže, tarifni kupac ne plaća isporučenu toplotnu energiju za vreme trajanja navedenih okolnosti. Za sve ostale temperature koje su ispod propisanih, cena se umanjuje za pet odsto za svaki stepen niže temperature. Ova pravila primenjuju se pod uslovom da uzrok nekvalitetnog grejanja nije nedostatak na kućnim grejnim instalacijama.

Foto N. Karlić

Sistem "Beogradskih elektrana" pokriva 318.000 stanova i 22,5 miliona kvadrata. Dužina toplovoda je oko 1.600 kilometara, što je razdaljina između Beograda i Kopenhagena. Na kvarove ne može da se utiče, i teško ih je predvideti, uprkos remontnom periodu pred svaku grejnu sezonu. Prema pomenutoj Odluci o snabdevanju toplotnom energijom u glavnom gradu, rok za otklanjanje poremećaja je 24 sata. U suprotnom, sugrađani pogođeni kvarom stiču pravo na bonifikaciju.

- Ukoliko prekid traje duže od jednog dana u kontinuitetu, potrošači koji toplotnu energiju plaćaju prema zagrevanoj površini, imaju pravo na umanjenje računa - objašnjavaju u "Beogradskim elektranama". - Oni koji uslugu plaćaju prema ostvarenoj potrošnji u periodu popravke kvara ne plaćaju ništa, jer se potrošnja tada ne beleži na mernim instrumentima.

Bonifikacija se odobrava automatski za cenu dva grejna dana, kada je za rešavanje problema potrebno više vremena od predviđenog, što znači da potrošači ne treba da upućuju zahtev preduzeću. S druge strane, važno je da i građani sarađuju, kako bi kvar bio otklonjen što pre.

- Prema Zakonu o stanovanju i održavanju, grejne instalacije unutar objekata, pa i objekata kolektivnog stanovanja, u vlasništvu su vlasnika stanova. Ukoliko vlasnik objekta omogući intervenciju i pristup kvaru, havarija se u najvećem broju slučajeva završi u pomenutom roku. U istom vremenskom periodu otklanjaju se i poremećaji na toplovodnoj mreži - kažu u preduzeću.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

posmatrach

14.01.2021. 11:41

Drugim recima, bice uvazena reklamacija svima koji umru od hladnoce. Mene ljudi interesuje samo jedna cinjenica: Centralno grejanje je pravljeno da bude najjeftinije i bilo je najjeftinije kada su energenti bili najskuplji, t.j. kada je barel nafte kostao 120 $, placao sam manje od svih koji su se grejali na ostalim vrstama goriva. Sada je to najjeftinije gorivo postalo najskuplje kada je barel nafte 50 $ !? Molim vas gospodo, gde je zavrsila razlika u ceni ? A i zime nisu vise sa debelim minusima !

KOrisnik grejanja

14.01.2021. 16:27

Ova 2020/21 grejna sezona je 16 -ta od kada su ugrađeni kalorimetri u stanbenim zgradama u Beogradu a da se naplata ne vrši ispravno na osnovu očitanih količina mesečno pomnoženo sa prodajnom cenom od 7,57 din/kwh, što daje ukupno zaduženje za plaćanje svih korisnika u objektu. Delenjem sa ukupnom stanbenom površinom svih korisnika dobija se koliko je kwh isporučeno po m2 stana [din/m2 stana] .Množenjem ovog iznosa sa površinom stana korisnika dobija iznos svoje obaveze. Kako kalorimetri memorišu mesečna stanja o isporučenim kwh u memoriji LOOP 2 koji se čuvaju 36 meseci lako je proveriti iznose kojim ih infostan zadužuje. Međutim sada građani sa cenom 1432,71 din/m2 god kupuju 2 grejne sezone godišnje jer iznos AKONTACIJE odgovara naplati sa 6 uplata a ne sa 12 i tako svako plati 2 grejne sezone godišnje, a da toga nije svestan i to se krije.

Korisnik grejanja

16.01.2021. 10:07

Pročitao sam ranije u članku od KAMATICE Veća zgrada skuplje grejanje gde se navodi da u Beogradu ima 313.803 domaćinsrava koji plaćaju grejanje paušalno (bez obračuna koliko su kopili kwh i koliko je kwh toplana isporučila. Nezakonita je ovakva naplata jer se ne obračunava trošak za stvarnu potrošnju. Ako sada ima 318.000 domaćinstava lako je izračunati da se godišnje za 22.500.000 m2 stanbene površine kupovinom godišnje sa cenom 1432,71 din/m2 god kupuje 189,2615 kwh/m2 stana god (sa cenom 7,57 din/kwh) a da se fakturiše 32.235.975.000 din dok je stvarna obaveza korisnika upola manja (prosečno se isporuči po m2 zagrevanog prostora u objektu građenom po JUS standardima 90 -92 kwh/m2 god) i tako vlast svake godine prisvoji vrednost jedne grejne sezone ili oko 15 do 16 milijardi dinara . Ovo niko nesme da iznese u javnost i tako se decenijama blizu 60 god obmanjuju kupci daljinskog grejanja.