HITNO NOVI ZAKON ZA BEZBEDNIJI PREVOZ: Putnici zabrinuti - pojedini šoferi zgazili u osmu deceniju života

S. B. M.

21. 09. 2020. u 17:00

ХИТНО НОВИ ЗАКОН ЗА БЕЗБЕДНИЈИ ПРЕВОЗ: Путници забринути - поједини шофери згазили у осму деценију живота

Foto N. Karlić

KO brine o bezbednosti putnika u javnom gradskom prevozu?

Ovo pitanje danima se mota po glavama Beograđana, posle snimka kako autobus na liniji 58 vozi u kontrasmeru Radničkom ulicom. Za volanom bio je "Arivin" vozač star 73 godine!

Postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja ne definiše starosnu granicu za vozače, odnosno posle koliko godina ne bi smeli da se nađu za volanom autobusa. O događaju od 4. septembra, kada je šofer upalivši sva četiri svetla vozio pored "Ada Mola" u krajnjoj levoj traci dok su mu vozila dolazila u susret, ne izjašnjava se ni nadležni Sekretarijat za javni prevoz, koji bi trebalo da kontroliše rad privatnika, ali ni MUP, ni Agencija za bezbednost saobraćaja. Kako nezvanično saznajemo, MUP radi na rasvetljavanju svih okolnosti.

Vozač, koji je ceo incident pravdao time što je slučajno promašio skretanje, posle toga dobio je otkaz.

Zbog manjka vozača, autobuse privatnih prevoznika već godinama voze penzioneri. Bez njih, prevoz putnika bi bio gotovo nemoć. I češći je slučaj da polaska autobusa nema zato što nema ko to vozilo da vozi, nego zato što je u kvaru. Ipak, nije rešenje ni da oni u osmoj deceniji u svojim rukama drže živote putnika u punom autobusu. U prilog tome govori poslednji slučaj.

Sekretarijat za javni prevoz, izmenama ugovora sa prevoznicima tokom godina, obavezao ih je da njihovi vozači nose uniforme, otvaraju samo prednja vrata, autobusi budu opremljeni kamerama, brojačima,... Na pitanje da li su tako nešto mogli da urade i sa vozačima, kad već to ne radi zakon, nismo dobili odgovor. Ćute i na pitanje o tome koliko tačno penzionera vozi autobus kod privatnika.

Ni iz Agencije za bezbednost saobraćaja "Novosti" nisu dobile odgovor na pitanje da li će novi zakon o bezbednosti saobraćaja precizirati da vozači D kategorije koji napune određeni broj godina više ne mogu da voze iako imaju validno lekarsko uverenje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Samir

21.09.2020. 17:38

Ako se penzionerima sa D vozačkom dozvolom zabrani da voze putnike onda Beograd neće ni imati javni prevoz. jednostavno vozača D kategorije u Srbiji nema

OOO

21.09.2020. 19:01

Право на рад је уставна категорија. То право може бити ускраћено за одређено радно место само уколико нису испуњени битни услови. Све остало би била дискриминација. Ако је возач психички и физички здрав на основу важећих прописа не може неко да му ускраћује права само због година старости.

Gazda Milutin

22.09.2020. 13:01

@OOO - Има, неко са 70+ година није више способан да вози аутобус пун путника 10 и више сати, ко то није радио то не зна, доста више празних прича о дискриминација, људски животи су у питању

Posmatrač

21.09.2020. 19:48

Mlad čovek mora uložiti mnogo svog vremena da bi došao do "D" kategorije. Sve to košta brdo para i mnogo živaca da bi na kraju radio za ispod prosečnu platu, za koju te ponižavaju mnogi, od kojih neki ne znaju ni redosled svetala na semaforu. Nekada je vozač autobusa bio "Majstor", a danas je "Rob Zarobljeni".

Boris Belic

21.09.2020. 20:27

Заиста је тужно кад без аргумената тражите да се са 65 година отерају радно способне особе у пензију. То је веома нехумано, нелогично и непотребно. Многе особе са 65 и преко година старости су физички и ментално способне а и жељне да раде дуже. шта је ту за неке толико лоше? У србији са навршених 65 смањују важење возачких дозвола, смањују нам могућност социјалног кретања и то нез валидних аргумената то је смешно. Ваде се на закон, а ја се питам који закон? Базиран из времена комунизма и социјализма који су нас све заје..ли јер су га водили назови стручњаци. Скинимо тај закон и уведимо други, хуманији базиран на потребама и способностима или не носмо се одвојили од тог хоштаплерског система.