NEDOSTAJE 100 VOZAČA: GSP će tokom 2023. svim zainteresovanima omogućiti obuku i prelazak sa "C" na "D" kategoriju

Š. Marović

26. 12. 2022. u 09:21

KRAJEM godine svode se računi poslovanja u svim gradskim preduzećima, pa tako i u najvećem gubitašu među njima već godinama, GSP.

НЕДОСТАЈЕ 100 ВОЗАЧА: ГСП ће током 2023. свим заинтересованима омогућити обуку и прелазак са Ц на Д категорију

Foto V. Danilov

Ipak, i pored velikih dugovanja i subvencija iz gradskog budžeta, kako pokazuju podaci za kraj 2022, broj radnika povećao se za ukupno 22, što i dalje nije dovoljno, pošto je firmi potrebno bar još 100 novih vozača.

Na kraju prošle godine broj radnika koje je upošljavalo najveće preduzeće iznosio je 5.868, dok će na kraju ove on biti 5.890 ljudi. U toku 2022. ukupno 459 njih napustilo je GSP, dok je primljen 481 radnik. Od njih je 167 otišlo u penziju, devet se vodi kao prirodni odliv, dok je 87 stavljeno pod "ostale osnove". Kako ističu u ovom preduzeću, povećanjem broja vozila, ali i uvođenjem novih trasa, pojavljuje se sve veća potreba za vozačima. Tako će GSP u toku 2023. godine, zbog nedostatka šofera sa "D" kategorijom na tržištu rada, ali i sve slabijeg odziva na oglase, svim zainteresovanim omogućiti obuku za stručno usavršavanje i osposobljavanje prelaska sa "C" na "D" kategoriju.

Izveštaj za ovu godinu pokazuje da je najvećeg gradskog gubitaša napustilo čak 216 vozača autobusa, 32 trolejbusa i 25 tramvaja! Od 459 radnika koji su napustili GSP za 12 meseci, njih gotovo polovina, odnosno 227 dalo je otkaz. Ipak, kako su ranije rekli za "Novosti", u narednom periodu nije u planu angažovanje stranih vozača, kao što je to početkom otkobra uradio najveći privatni prevoznik na teritoriji prestonice.

Foto N. Skenderija

Vozač Jovan Marković

Finansijski izveštaji pokazuju da firma i dalje kuburi sa novcem, što je dovelo do velikih dugova prema dobavljačima, komunalnim preduzećima, ali i prema radnicima koji su slavili jubilarne godine staža. Preduzeće koristi i pozajmice odobrene od strane JKP "Vodovod i kanalizacija", "Infostan" i "Beogradske elektrane" u iznosu od 980.000.000 dinara. Kada se sve sabere, realizovani nivo prihoda i rashoda za prošlu i ovu godinu biće slični i iznosiće blizu 1,5 milijardi dinara.

Prosečan broj tehnički ispravnih vozila u tramvajskom saobraćaju manji je za oko 12 odsto u odnosu na 2021, dok je u trolejbuskom ta brojka 11,5 odsto. Nabavkom novih 100 autobusa na gas, koji prestoničkim ulicama saobraćaju od kraja novembra, prosečan broj autobusa na inventaru sada je oko 900, tramvaja oko 230 i trolejbusa malo više od 100. Takođe, prosečna starost autobusa GSP trenutno je ispod deset godina. Broj saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovala vozila preduzeća u prvih devet meseci ove godine veći je za 6 odsto u odnosu na prethodnu i iznosi 1.136.

Prosečna plata radnika i zaposlenih, izuzimajući poslovodstvo firme, iznosi oko 77.000 dinara, dok je maksimalna zabeležena čak oko 200.000. S druge strane, poslovodstvo GSP ima prosečnu zaradu od 150.000 dinara, a zaključkom gradonačelnika, i od 2. 11. 2020. godine utvrđeno je da mesečna zarada generalnog direktora ne može biti veća od 180.000 dinara.

TROŠE ČETVRTINU BUDžETA

GRADONAČELNIK Aleksandar Šapić je ranije istakao da Grad na godišnjem nivou za javni prevoz izdvaja između 230 i 250 miliona evra, što predstavlja gotovo četvrtinu budžeta. Takođe, prema proračunima, svega 15 do 20 odsto građana plaća kartu, što predstavlja ponižavajući podatak. Pre dolaska turske firme za naplatu "Kentkard", prodaja je bila viša od 40 odsto.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

ŠOK NA MARAKANI: Pred večiti derbi umro jedan od najvoljenijih članova FK Crvena zvezda