PAMETNI SEMAFORI ZA TRI GODINE: Grad produžio rok za ugradnju opreme za adaptibilno upravljanje saobraćajem

S. B. M.

23. 09. 2021. u 08:51

POSTAVLJANJE pametnih semafora na 322 prestoničke raskrsnice koje je trebalo da bude završeno krajem ove godine, potrajaće do 2024.

ПАМЕТНИ СЕМАФОРИ ЗА ТРИ ГОДИНЕ: Град продужио рок за уградњу опреме за адаптибилно управљање саобраћајем

Foto Tanjug

Uvođenje adaptibilnog zonskog sistema upravljanja saobraćajem u ovoj "plavoj" zoni odloženo je za tri godine. Grad Beograd objavio je obaveštenje o izmeni ugovora koji je potpisan u septembru 2019. sa kompanijom "Simens".

Kako je navedeno u obaveštenju, rok za realizaciju ugovora je produžen za tri godine, a povećana je i ugovorena cena sa 19,8 miliona evra bez PDV, na 21,5 miliona evra. Razlog za produženje roka i povećanje cene posla je "potreba za izvršenjem dodatnih radova na izmeštanju brojila za utrošenu struju u nove ormane, kao i isporukom dodatnih usluga održavanja signalizacije u saobraćajne infrastrukture".

- Ugovaranje ovih radova sa drugim privrednim subjektima dovelo bi do kašnjenja u realizaciji projekta zbog sprovođenja nove nabavke, što bi prouzrokovalo materijalnu štetu, a modernizovane raskrsnice bile bi bez napajanja, održavanja i van funkcije, što bi ugrozilo bezbednost učesnika u saobraćaju. Usled nastupanja objektivnih okolnosti produžen je rok za pravdanje avansa i za realizaciju ugovora - piše u objašnjenju.

Podsećamo, sistem adaptibilnog upravljanja biće uveden u prvom periodu na 322 od 650 raskrsnica koliko ih ima u prestonici. Te 322 raskrsnice, za koje je ugovor sa "Simensom" sklopljen, činiće plavu zonu novog sistema upravljanja saobraćajem. Ceo grad biće podeljen na plavu, žutu i crvenu zonu.

ZASTOJ Nov način upravljanja i u Ustaničko, Foto M. Anđelaj

Smanjenje saobraćajnih gužvi u Beogradu nemoguće je bez adaptibilnog sistema, jer se postavljanjem uređaja i opreme na terenu sakupljaju informacije o gustini saobraćaja u realnom vremenu. Dobijeni podaci se zatim obrađuju u softverima koji su deo paketa koje "Simens" isporučuje.

Obrađeni podaci se onda vraćaju na uređaje i daje se prednost onim pravcima koji su najopterećeniji. To se realizuje putem detektorskih petlji koje se ugrađuju u kolovoz. Kvadratići isečeni i zaliveni smolom u raskrsnicama petlje daju informaciju o broju vozila koja čekaju u redu.

OPREMLJENO 120 UREĐAJA

PANDEMIJA virusa korona usporila je posao postavljanja pametnih semafora, pa je te godine umesto na oko 70, oprema instalirana na manje od 50 raskrsnica. Da sredine juna ove godine zamena opreme i aktiviranje detektorskog rada je urađeno na 95 raskrsnica, a danas je taj broj oko 120. Podsećamo, zona A20 Kralja Milana - Terazije - Trg republike je bila prva zona u kojoj je bio pušten u funkciju sistem adaptibilnog upravljanja saobraćajem.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)