OVO SE PRVI PUT DEŠAVA OD UVOĐENJA VIŠESTRANAČJA: Šolakovi mediji zabranili spotove vladajućih stranaka

Novosti online

02. 11. 2023. u 12:57

MEDIJSKA grupa Junajted medija, u većinskom vlasništvu Dragana Šolaka, sopštila je danas da sve kuće u njenom sastavu, tokom predstojeće predizborne kampanje u Srbiji, neće objavljivati političko oglašavanje.

ОВО СЕ ПРВИ ПУТ ДЕШАВА ОД УВОЂЕЊА ВИШЕСТРАНАЧЈА: Шолакови медији забранили спотове владајућих странака

Dragan Šolak, Foto Printskrin

- Odluka da ne emitujemo politički marketing predstavlja vid protesta Junajted medije, zbog opšteg stanja na medijskoj sceni Republike Srbije i ugroženosti naših novinara i urednika koji su svakodnevno meta napada funkcionera vladajuće koalicije i prorežimskih medija. Mediji u okviru Junajted medija grupe ne žele da prikazuju predizborno oglašavanje predstavnika vladajućih opcija u Republici Srbiji. Kako bi izbegli potencijalne optužbe za diskriminaciju u predizbornom programu nećemo emitovati politički marketing nijedne političke opcije – saopštila je Šolakova grupacija.

​Ovaj presedan u novijoj političkoj istoriji Srbije sam po sebi je zanimljiv iz više aspekata.

Najpre, postavlja se pitanje ekonomske logike, ako se zna da su u periodu od 2015. do 2020. godine stranke u Srbiji na ime oglašavanja u medijima potrošile 4,7 milijardi dinara. Znajući Šolakovu poslovnu etiku, principi su uvek podređeni novcu i interesima, pa je sve ovo u najmanju ruku čudno. Osim ako njegova imperija ima para na pretek, pa bezbolno može da se odrekne slatkog kolača. Primera radi, samo sekund predizbornog spota na srpskim televizijama košta od 50 do 200 evra.

Zatim, u pomenutom saopštenju najpre je spomenut „embargo“ za „predizborno oglašavanje predstavnika vladajućih opcija u Republici Srbiji“. Šolakovci su time, možda i nesvesno, otkrili da im je zapravo glavni cilj da do njihove publike ne stignu predizborne poruke vlasti. Potom su, kao smokvin list dodali da se pomenuta zabrana odnosi i na ostale političke opcije. Ovaj drugi deo nisu ni morali da dopisuju, pošto su sve informativne i političke emisije medija u okviru Junajted medije pretvorene u klubove istomišeljenika, uglavnom iz redova opozicije okupljene oko Đilasa. Ili u prevodu i njima ćemo formalno ukinuti oglase, ali ćemo i dalje nastaviti da budemo njihov megafon.

Treće, u saopštenju se potencira navodna ugroženost urednika i novinara Šolakovog medijskog koncerna. Ova teza naslanja se na majski lament zaposlenih na N1, koji su se tada žalili da ih desetak aktivista „Narodnog štaba“, koji su se bili okupili u njihovom dvorištu, ometa u poslu, napadajući policiju što nije reagovala. A svega tri dana pre toga reporteri ove kuće su sladostrasno izveštavali o blokadi RTS-a, kada su nasilnici tokom protesta pokušali opet da provale u zgradu Javnog servisa, udarali u prozore i pretili zaposlenima. Šolakovi novinari su se u svim tim akcijama protiv kolega ponašali kao akteri, bez imalo empatije i esnafske solidarnosti. I to im nimalo ne smeta da govore o svojoj ugroženosti iako im u desku i studijima niko nije vitlao motornim testerama.

Na pomenuto saopštenje Junajted medije reagovao je ministar informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović, ali kao član Glavnog odbora SNS:

​- Ova odluka je još jedan u nizu pokušaja da se obmanu građani Srbije, te smatram da je važno istaći pravu prirodu onoga što radi ova medijska grupacija. Posebno što se ova odluka donosi upravo u danu kada N1 televizija, koja je u vlasništvu Junajted grupe, emituje film o Aleksandru Vučiću. Bilo bi tačnije i iskrenije da su rekli da su politički spotovi zabranjeni za SNS, a da Junajted grupa preko svih svojih kanala nastavlja sa dvadesetčetvoročasovnom uređivačkom politikom vređanja Aleksandra Vučića.

Jovanović navodi da se Junajted grupa „predstavlja kao nepristrasna medijska kuća, ali je očigledno da se njihova odluka isključivo odnosi na zabranu emitovanja političkih spotova Srpske napredne stranke jer je zajedničko za sve njihove kanale da rade na promociji Dragana Đilasa i njegovih političkih saveznika, kako sa leve, tako i sa desne političke strane scene”:

- Istovremeno, Dragan Šolak i Junajted grupa, ovom očiglednom selektivnom cenzurom, vraćaju dug Draganu Đilasu i ostalim političarima koji su pre 2012. godine omogućili izgradnju poslovne imperije Junajted grupe na štetu svih građana Srbije. Da nije bilo političke podrške Dragana Đilasa i njegovih satelita, Dragan Šolak nikada ne bi mogao ni da sanja da će jednog dana postati vlasnik kluba u Premijer ligi. Zato me ne čudi što je Junajted grupa sada spremna da uradi sve kako bi vratila ove političare na vlast, uprkos njihovoj štetnoj prošloj politici koja je uništavala Srbiju sve do 2012. godine.

​Jovanović napominje da je „u istoriji višestranačja Srbije, nezapamćeno da je jedna medijska grupacija donela ovakvu odluku koja na ovako otvoren način pokušava da utiče na političku scenu u zemlji:

​- Ovo je primer demokratije, slobode govora i odnosa prema neistomišljenicima kada bi na vlast došli Dragan Đilas i ostali favoriti Junajted grupe.

BONUS VIDEO: OVAKO ŠOLAKOVI MEDIJI VELIČAJU VJOSU OSMANI

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KNAUS: Francuska i Nemačka blokiraju glasanje o Prištini u Savetu Evrope, Vučić efektno apelovao na Makrona