VESIĆ ZVANIČNO PREUZEO MINISTARSKU FOTELJU: Prvi korak paket pomoći građevinskoj industriji

Tanjug

31. 10. 2022. u 11:40

NOVI ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastukture Goran Vesić izjavio je danas, prilikom primopredaje dužnosti od prethodnika Tomislava Momirovića, da će jedan od prvih koraka koje će preduzeti biti donošenje paketa pomoći građevinskoj industriji.

ВЕСИЋ ЗВАНИЧНО ПРЕУЗЕО МИНИСТАРСКУ ФОТЕЉУ: Први корак пакет помоћи грађевинској индустрији

Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture

- Narednih dana ću imati sastanak sa predestavnicima građevinske industrije, da vidimo kako da im pomognemo, jer se suočavaju sa problemima, zato što se svaki dinar uložen u građevinsku industriju multiplikuje kroz druge delatnosti - rekao je Vesić.

On je najavio da će među prioritetima njegovog mandata biti donošnje izmena Zakona o izgradnji, s ciljem da se procedure za dobijanje dozvola ubrzaju, poboljšavanje rada Katastra i donošenje Zakona o odrzavanju infrastrukture, koji će omogućiti popisivanje državne infrastrukture, kako bi ona bila bolje održavana i manje novca se naknadno trošilo na rekonstrukciju infrastrukturnih objekata.

Momirović je istakao da se poslednjih godina u Srbiji odigrava neverovatan talas izgradnje saobraćajne i komunalne infrastrukture i zahvalio svim svojim prethodnicima što su učestvovali u tome.

Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture

On je nabrojao da je za vreme njegovog mandata završena obilaznica oko Čačka, brza pruga Beograd-Novi Sad, hiljade stanova za priradnike snaga bezbednosti širom Srbije, dve deonice obilaznice oko Beograda i započeti Moravski i Fruškogorski koridor, obnovljen veći broj železničkih pruga i veliki broj lokalnih i regionalnih puteva.

Momirović je napomenuo kako građevinska indsutrija u poslednja dva kvartala beleži pad i dodao da se moraju doneti mere pomoći tom sektoru.

Momirović, koji prelazi na dužnost ministra unuitrašnje i spoljne trgovine, preuzeo je deo odgovornosti što projekat eksploatacije litijuma u Jadru nije realizovan, ocenivši da je to bila velika razvojna šansa za Srbiju.

Vesić je najavio da će među prioritetima njegovog mandata biti donošnje izmena Zakona o izgradnji, s ciljem da se procedure za dobijanje dozvola ubrzaju, poboljšavanje rada Katastra i donošenje Zakona o odrzavanju infrastrukture, koji će omogućiti popisivanje državne infrastrukture i njeno odgovarajuće održavnja. 

Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture

- Imamo situaciju već decenijama da kada se izgradi neka infrastruktura niko je ne održava, osim ako nisu u pitanju auto-putevi. Kada bi se znalo u kakvom je stanju onda bi semanje novca trošilo na rekonstrukcije i mogle bi da se spreče neke nesreće - najavio je Vesić.  

Istakao je da je srećan što je došao na čelo Ministarstva iza koga ostaju vidljiva dela.

- Mislim da je jedna od najvećih zasluga koja će biti pripisana Aleksandru Vučiću kada se jednog dana buide pisala istorija, to što e on prvi srpski lider  koji je shvatio značaj razvoja infrastrukture, a to nije smao put. To znači više investicija u određene delove Srbije da se ona gradi, bolja zaštita životne sredine, da ljudi mogu da ostanu u svojim mestima da žive i da se zemlje razvija - istakao je Vesić.

Vesić je zahvalio Momiroviću na dosadašnjem radu i istakao kako "promene u vladi mogu da se dešavaju i među prijateljima" i dodao kako je današnja primopredaja primer kako to treba da se radi. 

Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture

Naglasio je da Momirović ostaje na veoma odgovorniim poslovima u vladi, što je zaslužio svojim dosadašnjim radom u Ministarstvu građevinarstva. 

Vesić je naglasio da nikada ni jedna institucija ne počinje od čoveka koji dolazi na njeno čelo, i dodao kako svi ministri od 2012. sprovode jednu politiku, onu koju vodi Alekšandar Vučić.

Momirović je istakao da se poslednjih godina u Srbiji odigrava neverovatan talas izgradnje saobraćajne i komunalne infrastrukture i zahvalio svim svojim prethodnicima što su učestvovali u tome.

On je nabrojao da je za vreme njegovog mandata završena obilaznica oko Čačka, brza pruga Beograd-Novi Sad, hiljade stanova za priradnike snaga bezbednosti širom Srbije, dve deonice obilaznice oko Beograda i započeti Moravski, Fruškogorski i Dunavski koridor, obilaznica oko Gornjeg Milanovca i Užica, saobraćajnica od Novog Beograda do Surčina, pomenuo je da je obnovljen veći broj železničkih pruga i veliki broj lokalnih i regionalnih puteva.    

Foto: Ministarstvo građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture

Momirović je napomenuo da je dosta novca uloženo i u projekte vodnog saobraćaja, poput rekonstrukcije prevodnice na Ðerdapu 1, i početka radova na proširenju luka u Novom Sadu, Bogojevu, Sremskoj Mitrovici i Prahovu.

On je rekao kako građevinska industrija u poslednja dva kvartala beleži pad i da se brzo moraju doneti mere pomoći tom sektoru. 

Momirović, koji prelazi na dužnost ministra unutrašnje i spoljne trgovine, preuzeo je deo odgovornosti što projekat eksploatacije litijuma u Jadru nije realizovan, ocenivši da je to bila velika razvojna šansa za Srbiju.

- Velika rupa u aktivnosti ne samo ovog ministrastva nego cele vlade odnosi se na eksploataciju litijuma i povezivanje svih industrija koje treba da budu deo toga i koje su nesumnjivo industrije budućnosti. Želim da preuzmem deo odgovornosti zašto se to nije desilo - rekao je Momirović.

Momirović i Vesić su istakli da su imali veoma dobru saradnju u prethodnom periodu, dok su obavljali dužnosti u Vladi Srbije i Gradu Beogradu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KOJA JE CENA SLOMLJENOG DEČJEG SRCA? Kako su Hrvati, Bugari i Slovenci rasplakali mališane iz Srbije