Nacisti prvi hteli u svemir

B. SUBAŠIĆ

18. 01. 2012. u 20:55

Нацисти први хтели у свемир
NASA demantovala slovenačkog reditelja Žigu Virca da su Amerikanci kupili Titov svemirski program. Projektima NASA rukovodio bivši SS major Verner fon Braun

NASA je demantovala tvrdnju slovenačkog reditelja Žige Virca da Amerikanci ne bi poleteli u svemir bez Titovog kosmičkog programa, koji se navodno zasnivao na tajnim naučnim radovima Slovenca Hermana Potočnika. U vreme kad je po tvrđenju kontroverznog sineaste Tito dao kosmičku tehnologiju Kenediju, SAD su već lansirale veštačke satelite i finalizovale projekat leta na Mesec, ističu u američkoj svemirskoj agenciji.

Projektom svemirske trke sa Sovjetima, na kome je insistirao predsednik Kenedi, rukovodio je šef američkih raketnih i kosmičkih istraživanja, bivši SS major Verner Fon Braun, koji se do 1945. istim poslom bavio u Trećem rajhu, potvrđuju i u Nacionalnom arhivu SAD.

NASA je i devedesetih demantovala spekulacije da je fon Braun pozajmljivao ideje od Potočnika, koga naziva austrijskim oficirom i inženjerom slovenačkog porekla Hermanom Nordungom. Pod tim imenom 1929. je u Berlinu objavio popularnu futurističku knjigu „Problem svemirskog putovanja - raketni motor“ na podsticaj jednog od doajena svetske kosmonautike, nemačkog profesora Hermana Oberta.

U ovom delu razrađuje se ne samo ideja orbitalne svemirske stanice s ljudskom posadom, čiji je autor „otac kosmonautike“ Konstantin Eduardovič Ciolkovski, već i primena raketne i kosmičke tehnologije u vojne svrhe. Istoričari nauke naglašavaju da je knjiga objavljena u Nemačkoj, koja je posle Prvog svetskog rata intenzivno razvijala raketnu tehniku kao zamenu za artiljeriju velikog kalibra, čija joj je izrada bila zabranjena uslovima Versajskog mira.

Potočnik-Nordung sugeriše da rakete „koje nose tone eksploziva“ mogu da budu moćno oružje kojim se „bezbedno napada srce neprijateljske teritorije“. Najzanimljivija ideja, za čije plagiranje je sumnjičen Fon Braun, bila je da se na veštačkom satelitu koji kruži oko Zemlje napravi apokaliptično oružje - ogromno parabolično ogledalo koje koncentriše sunčeve zrake i njima prži „neprijateljske objekte i vojnike na maršu“.

Nordung-Potočnik je smatrao da bi zemlja koja poseduje satelit sa „zracima smrti“ bila nepobediva, a nedavno otvoreni arhivi američke tajne službe OSS iz Drugog svetskog rata otkrivaju da su u to verovale i vođe Trećeg rajha. Istoričan Brajen Ford podseća da je nacistički vrh do zadnjeg trenutka finansirao fantastične projekte kao što su

magnetni zraci“ koji zaustavljaju neprijateljsku tehniku, akustički topovi koji razaraju živu silu, generatori uragana koji ruše avione i leteći tanjiri za let u kosmos.

Na sreću čovečanstva, nacističke futurističke tehnologije do kraja Drugog svetskog rata nisu odmakle dalje od prototipova, ali nisu ostale neiskorišćene. Saveznici su pred kraj rata započeli besomučnu trku za nacističkim naučnicima, a američki OSS se pokazao kao najuspešniji, pokazuju arhive OSS i njene naslednice CIA.

One potvrđuju da je američka vojna služba prihvatila šefa nemačkog raketnog i svemirskog programa Vernera fon Brauna i još 700 nacističkih naučnika, koji su u tajnoj operaciji „Spajalica“ još pre no što se rat završio prebačeni u vojno-istraživačke centre SAD. Vener fon Braun je upravo predsedniku Kenediju predložio gradnju satelita s ogromnim ogledalom koje bi prikupljalo sunčeve zrake za napajanje energijom.

Nemački naučnici, koje je spasao OSS, u SAD su nastavili rad na projektu letećih tanjira, najveće tehnološke tajne nacista, navodi istoričar Henri Vinters. Vrh SS je do poslednjih dana rata očekivao da letelice „haunebu“ i „vril“ postanu „konačno oružje“ - borbeni kosmički brodovi. Do danas nema dokaza za legendu da su uoči kraja rata nacisti uspešno testirali leteće tanjire s pogonom koji im je omogućavao da dostignu fantastičnu brzinu od 4 maha. Dostupni dokumenti pokazuju samo da je početkom rata neuspešno testiran prototip s elektromagnetnim pogonom, konstruisan na principima koje je istraživao Tesla.

Za razliku od ovog modela, potvrđeno je da su nacisti napravili uspešan model malog daljinski upravljanog letećeg tanjira koji je zbunjivao savezničke pilote. Ovaj leteći tanjir se smatra direktnim pretkom američkih bespilotnih letelica koje su nedavno korišćene u Avganistanu i Iraku, kao i bezazlenih verzija iste naprave koja je odnedavno hit u prodavnicama igračaka. Nemački istraživač Mark Knajp pak smatra da su najveći napredak u razvoju letećih tanjira napravili - Sovjeti, čiji je „NLO program“ razvio zarobljeni nacistički naučnik Jozef Andreas Ep
.

VERAN AUSTRIJI

HERMAN Potočnik Nordung rođen je 1892. u Puli, a posle smrti oca, austrijskog sanitetskog oficira, s majkom i bratom Adolfom odlazi u Češku, kod majčine rodbine. Završava vojno-tehničku školu i u Prvom svetskom ratu učestvuje u pohodima na Bosnu, Srbiju i Galiciju, za šta 1915. dobija čin kapetana. Posle rata pohađa studije elektro-mašinstva u Beču, kad počinje da se zanima za raketnu tehniku. Do prerane smrti ostaje veran Austriji gde živi kod brata Adolfa.

OGLEDALO SMRTI

U IZVEŠTAJU direktora OSS koji je 1945. uputio Generalštabu SAD, navodi se da je u jednom nacističkom opitnom centru zaplenjena neobična naprava, kamion na koji je montirano sklopivo parabolično ogledalo. Danas se smatra da je reč o prototipu zemaljske verzije oružja za kosmičke satelite smrti, kakve je zamišljao Potočnik.

Bogomir1

19.01.2012. 03:53

@gedža - A sto se nasi svi radnici nevratise u Srbiju nego ostadose tamo i salju ti pomoc da bi sad ti mogao da ih mrzis sa njihovim prljavim novcem(jer placas .Zasto ne odose u Rusiju i u Afriku, vec na zapad i Ameriku itd.Pustite te price gledajte kako ova sirotinja jedva prezivljava.

Srbin

19.01.2012. 14:40

@gedža - Bogomire 1.Dali znas koje dao Rusima I Srbima Komunizam.Da Komunizamnije dosao u Rusiju ona bi bila jedna medju najbogatijim zemljama sveta.Zasto je zapad toliko protiv Putina malo bolje promisli.Koje je Srbe bombardovao 1944,1995 i 1999.Ko nam oduzima Kosovo.

s postovanjem

19.01.2012. 20:50

@gedža - Razmisljam o teoriji kolika je bila sansa da je Austrougarska finansirala Lenjina (citao sam nesto o tome) da izvrsi prevrat i pobije kompletnu carsku porodicu ako se zna da je poslednji ruski car bio ozenjen svabicom plave krvi. Ko je trebao da nasledi presto ali ga je Lenjin izigrao? Ima li to veze sa nemackim megalomanskim snom prodora na istok?

ds

18.01.2012. 22:57

Ajd' sto su pokupili nacisticku tehnologiju, nego sto su nastavili sa nacistickom ideologijom !!

KO I MI

19.01.2012. 07:58

Nemci su radan i kulturan narod. I krvi im je da se sve uradi propisno a ako moze i perfektno. Kako im se desilo da za vodju izaberu inferiornog i neobrazovanog molera? Misterija. Zato su surovo kaznjeni. Medjutim uspeli su da se oporave i dignu jos vise. Srbi su radan, dobrocudan, pravdoljubiv i gostoljubiv narod. Kako nam se desilo da dozvolimo komunizam, da isplivaju najgori, da nam njihova deca sada vladaju? Misterija. Zato smo surovo kaznjeni, propadamo, bez nade da cemo se ikad oporaviti.

Marko Kasapin

19.01.2012. 10:12

@KO I MI - E pa sad imamo demokratiju. Sad će da napredujemo. Samo dok krenemo, će preletimo Vasionu bre. Ma ima da stignemo bre, amu u...Sad će da vidite.

Mr

19.01.2012. 08:50

Sada je jasnije (onima kojima nije bilo jasno do sada) zašto se Amerika trudi da pomaže tolikim zemljama i narodima. Samo zbog sopstvene koristi. Pitam se samo kada će naš narod da shvati da nama niko nikada nije pomagao (pa ni Rusija ni Francuska) već su samo gledali svoje interese i izdali nas kad god nam je bilo važno

nebitno

19.01.2012. 11:03

@Mr - A mislis da Rusija ne gleda svoje interese? Ili Kina? U danasnjem svetu niko vise ne radi nista iz dobre namere,svi ocekuju neku korist...

pera

19.01.2012. 10:07

Sećate li se one suše godinu dana posle bombardovanja kada kiša nije padala od juna do novembra, kad su temperature bili 50 stepeni, kad su ljudi išli na noćno kupanje, kada se jaje ispeklo na betonu. Šta su nam to Ameri puštali?

lolzinjo

19.01.2012. 10:32

Pa i jesu Nemci otisli ... ocete dokaz , dokumentarni film "Iron Sky" izlazi uskoro , u njemu je objasnjeno da su oni kolonizovali Mesec i da ce napraviti novu invaziju za 6 godina 2018 !!! Bas kada je SP u Rusi :p , svih ovih goidina NLO nisu bili vanzemaljci vec Nazi Mesecar , lol ...

Bolja budućnost

19.01.2012. 11:44

Germanska rasa će prije ili kasnije opet imati potrebu da se odvoji od drugih nacija zato što su superiorniji . discipliniraniji , pametniji i hrabriji. Britanci i Amerikanci su prosperirali kradeći i otimajući Njemačku tehnologiju i inteligenciju , a njih kao naciju svrstavali u zločince iako su oni sami najveći zločinci i kolonizatori.Tu su i Židovi vjekovni glodavci i mešetari koji manipuliraju s cjelim svjetom pod Američkim kišobranom.

Milan

19.01.2012. 16:50

@Bolja budućnost - Najbolji automobili BMW, Mecka, Audi, najbolji slatkisi, najbolji kozmeticki brend nivea, najbolja sportska oprema adidas, najbolji, najbolji,,,itd. Ne znam zasto su ti ljudi dali toliko minusa kad si samo rekao istinu i to u svakom slovu. Svabe ce opet vladati svetom jer su najbolji i to zasluzuju u svemu.