Povećano zagađenje „poguralo“ ekološke mere: Zabrana uvoza evro 3 vozila počinje od juna?
27. 01. 2020. u 09:02
Država namerava da ubrza donošenje ekoloških mera vezanih za automobile. Od maja 2021. stroži tehnički pregled izduvnih sistema vozila. Petrović: Protiv smo uvoza svih "polovnjaka" bez katalizatora

U Srbiji se na jedan kupljeni novi automobil uveze pet polovnih Foto P. Milošević
DRŽAVA je već nameravala da pospeši kupovinu eko-vozila, ali su trenutne vremenske prilike i povećano zagađenje vazduha ubrzali donošenje odluka pa će, najverovatnije već od juna, stupiti na snagu zabrana uvoza vozila sa "evro 3" motorom, potvrđeno je nezvanično "Novostima" iz više izvora.
- Iako je ranije planirano da se zabrani uvoz vozila sa standardom motora "evro 3" krajem godine, ministar ekologije Goran Trivan je najavio da će se to desiti možda već u junu - kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović. - Mi smo, kao udruženje, pre više od tri godine upozoravali da ćemo doći u ovakvu situaciju i predlagali niz mera.
Dr Petrović kaže da su automobili, u gradovima, ipak najveći zagađivači, pogotovo u takozvanim špicevima.
PROČITAJTE JOŠ: Prosečna novembarska neto plata u Srbiji iznosila 56.331 dinara
- Najgore je ljudima nešto braniti. Prvo im se dozvoli uvoz takvih automobila, a posle neće moći da ih voze. Jer, šta ćemo sa automobilima koji su do sada uvezeni, a koji neće moći da prođu tehničke preglede od maja naredne godine kada će, ako ne i ranije, veća emisija štetnih gasova iz auspuha biti eliminišući faktor.
Činjenica je da ne možemo svi da kupimo nove automobile, kaže dr Petrović:
- Niko nije protiv uvoza polovnih i kupovine takvih vozila. Samo tražimo da budu tehnički ispravni, da imaju katalizatore, druge uređaje i da se zabrani uvoz prastarih vozila.
Država je najavila i subvencije za kupovinu novih ekoloških vozila.
- Taksistima je već omogućeno da uz subvenciju od 8.000 evra kupe novo vozilo. Uslov je da ima "evro 6" motor ili da bude električno, odnosno hibridno. Bili smo u Ministarstvu finansija na razgovorima, kao uvoznici, i tu je sve jasno. Taksisti treba da daju 15 odsto vrednosti vozila odmah, država subvenciju, a ostalo može na kredit, lizing.
Na pitanje očekuje li se neka subvencija i za građane, Petrović kaže:
- Sve zavisi od novca koji država može da izdvoji za ove namene. To je svakako isplativo ulaganje. Ima tu raznih načina da se pomogne nabavka eko-vozila, ne samo kroz direktne subvencije. I sa tim predlozima smo više puta upoznavali nadležne.
PROČITAJTE JOŠ: Drumska mafija hara kod Niša: "Tipuju" uglavnom strance, IZBUŠE im gume, pa NAPLATE šlep 400 evra
ZA POČETAK BEZ PDV?
KAKO su "Novosti" nezvanično saznale, Ministarstvo ekologije je uputilo dopis Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila da bi videli i njihovo mišljenje šta bi još trebalo, pored zabrane uvoza polovnih vozila sa "evro 3" motorom, hitno uraditi.
Predlog koji će uvoznici poslati Ministarstvu, saznaju "Novosti", biće da se, za početak, hibridna i električna vozila oslobode plaćanja PDV.
SRBIJA EVROPSKI OTPAD
U SRBIJI se na jedan kupljeni novi automobil uveze pet polovnih. Jedino Bugarska ima gori odnos - 1:7!
- Nije problem u uvozu polovnih vozila već u strukturi - objašnjava generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić. - Prošle godine je uvezeno oko 142.000 polovnih vozila, a čak 110.000 su sa motorom "evro 3 i 4". To su vozila koja u EU završavaju na otpadima, ili se prodaju nama.
Mr Majestyk
27.01.2020. 09:27
Zabranite grejanje na staro motorno ulje, gume i ostali otpad. Automobili su najmanji problem.
@Mr Majestyk - A deponija u Vinci gori vec mesecima , izgleda da to ne zele da spomenu , nego udripo obicnom narodu .
Sirotinjo spremi se za nove globe čim prođu izbori. Draće vas kasta do sudnjeg dana zabole kastu za zagadjenje već da napuni svoje dzepove ukinuli bi oni takse na vozila koja koriste lpg da im stalo do životne sredine. Deri nepismenu rulju dok ne pukne Srbija jer rulja nije neprisušni izvor. Kad bude većina rulja druge nacionalnosti ona će smeniti ovu kastu.
...preciscivacima izduvnih gasova,koji su,uostalom,tada,bili CUDO TEHNIKE I MERILO STANDARDA???!!!Gde su nam prodavci automobila,mazali oci,kako su isti bas iz tog razloga skuplji,zato sto....Ce doci dan,kada cete saznati,da to nije to,nego...Daklem,odmah posle zabrane uvoza i koriscenja takvih vozila....Drzava ce biti u obavezi,da po celoj njenoj teritoriji,napravi...PESACKE STAZE!Proizvodjaci obuce,domaci,jel,bice u obavezi da prave obucu za brzo hodanje.Jedini problem ce biti naplata pesarine
Удео саобраћаја у загађењу: ПМ-10 (3.9%), ПМ-2.5(4%), Сумпор-диоксид(занемарњив), Азот- диоксид(24.5%), Угљен-моноксид (18.4%), Испарљива органска једињења (10.6). Индустрија и стационарно грејање...79%...90%...3.7%...кога интересује, извор је CEIP А зашти се само на аутомобилима ломи копље?
Komentari (20)