Deda Marko je ponovo na Vajberu. Recite mu zdravo!: Novi korisnici starog broja oživljavaju pokojnike i šokiraju rođake

D. I. K.

08. 01. 2020. u 16:00

Operateri u bazi imaju nekorišćene kombinacije, ali dodeljuju i stare brojeve. Zbog obaveštenja aplikacija poput "Vajbera", dolazi do neprijatnosti

Деда Марко је поново на Вајберу. Реците му здраво!: Нови корисници старог броја оживљавају покојнике и шокирају рођаке

Depositphotos

DEDA Marko je ponovo na 'Vajberu'. Recite mu zdravo!" Ova kratka poruka, koja se istovremeno pojavila na ekranima mobilnih telefona svih Markovih unuka, ne bi bila čudna da je deda Marko živ. Međutim, sahranili su ga pre nepune dve godine, a on im se ponovo javlja, ozbiljno ih posmatrajući sa slike, sa svog starog, dobro poznatog broja telefona. Posle prvog šoka, shvatili su da je broj njihovog najbližeg rođaka dodeljen drugom korisniku, koji nije promenio fotografiju na "Vajberu".

Iako svi operateri u bazi imaju brojeve koji nikada nikom nisu dodeljeni, novim korisnicima nude i kombinacije koje su već bile nečije. Deaktivirani pretplatnički broj vraća se operateru. U prvi mah, prilikom pozivanja takvog broja, čuje se informacija da nije u upotrebi. Ali samo određeno vreme. Zbog prakse koja postoji kod upotrebe pojedinih aplikacija, poput "Vajbera", dolazi do neprijatnosti. Dešava se da novog vlasnika zovu najbliži, jer je poruka koju su dobili putem "Vajbera" lična i emotivno ih dirne.

- Budući da zakonom nije jasno definisan rok posle kojeg se numeracija izdaje drugom korisniku, određeni broj postaje dostupan novim postpejd ili pripejd korisnicima, okvirno, godinu dana nakon deaktivacije - kažu u "Telekomu Srbije". - Naša aplikacija na mestu prodaje nudi slobodne brojeve prema definisanim pravilima. Ona sadrži i brojeve koji nikada nisu korišćeni u mreži, mada ih nije mnogo ostalo.



U "Vip mobajlu" objašnjavaju da se, kada se ugasi neki broj i on se vrati operateru, svi podaci iz adresara tog korisnika se brišu.

- U poslednje vreme se dešava da se nakon aktivacije novog broja, putem čet aplikacija kakve su "Vajber", "Vatsap", "Fejsbuk" i "Mesindžer", novom vlasniku javljaju prijatelji starog korisnika - objašnjavaju u kompaniji "Vip mobajl". - Kako ove aplikacije još ne nude rešenje za trajno brisanje baze kontakata prethodnog vlasnika, "Vip" svim korisnicima koji se nađu u ovoj situaciji dozvoljava zamenu broja.

"Vipova" baza takođe obuhvata i brojeve koji nikada nisu korišćeni u mreži, i oni se najčešće i dodeljuju korisnicima.

- Postpejd brojeve koje korisnici više ne žele da koriste "Vip" prvo prebacuje na pripejd i čuva narednih mesec dana - ističu u ovoj kompaniji. - Ukoliko je broj u tome periodu neaktivan, gasi se, i narednih šest meseci čuva za istog korisnika, za slučaj da on želi da ga aktivira ponovo. Tek nakon toga broj se vraća u bazu, ali se ne aktivira, osim ako neki novi korisnik ne traži baš taj broj.


U SLUČAJU UZNEMIRAVANjA - ZAMENA

U "Telenoru" ističu da se nakon deaktivacije broj čuva dva meseca za prethodnog vlasnika, koji u tom periodu ima mogućnost reaktivacije.

- Nakon 60 dana, broj se vraća u bazu slobodnih brojeva, kada može biti prodat novom korisniku - ističu u "Telenoru". - Ako se korisnici žale i traže promenu izabranog broja zbog čestih poziva i uznemiravanja od strane kontakata bivšeg korisnika, tada se postupa prema definisanoj proceduri za uznemiravanje. Ona je definisana Zakonom o elektronskim komunikcijama. Korisnicima se u ovakvim situacijama odobrava zamena broja bez dodatne naknade.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije