Prvo štednja u “Putevima Srbije”, pa skuplje putarine

P. Ž. - S. B.

02. 08. 2018. u 11:08

Nadležni osporavaju zahtev direktora "Puteva Srbije" o korekciji cena naknada za korišćenje auto-puteva. Trebalo bi efikasnije da koriste sredstva, poručuju iz Ministarstva saobraćaja

Прво штедња у “Путевима Србије”, па скупље путарине

Foto M. Anđela

DIREKTOR JP "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak ponovo je najavio da će od nadležnih državnih institucija u septembru zatražiti povećanje cena putarina jer, kako kaže, za kvalitetno održavanje auto-puteva u Srbiji nedostaje oko 100 miliona evra. U Ministarstvu saobraćaja odgovaraju da je pravo ove kompanije da traži poskupljenje, a Vlada i Ministarstvo finansija će o tome odlučiti.

S obziroma na to da putari poskupljenje traže jer im fali novca za održavanje puteva, u Ministarstvu saobraćaja im odgovaraju da bi trebalo "efikasnije da koriste sredstva koja i sada imaju na raspolaganju".

- Za Projekat rehabilitacije i unapređenja bezbednosti saobraćaja na putevima, "Putevi Srbije" imaju obezbeđen kredit od blizu 300 miliona evra, koji je odobren uz garancije države, od kojih je mali procenat realizovan - kažu u Ministarstvu. - Važno je da se već odobreni novac za održavanje puteva povlači efikasno, pre svega kako bi građani dobili kvalitetnije i bezbednije puteve, ali i zbog toga što država plaća kamate.

Kod nas se putarina naplaćuje u zatvorenom sistemu iako je svojevremeno bilo govora da bi se moglo preći na vinjete (nalepnice) po ugledu na neke druge zemlje koje su tako rešile problem gužvi na naplatnim rampama. Cena deonice puta od Beograda do Niša za putnički automobil je 800 dinara. Od Beograda do Šida cena je 370, od Beograda do Subotice 560 dinara. Od Niša do Preševa potrebno vam je 180, a od Niša do Dimitrovgrada 190 dinara. Putarina na najnovijoj deonica od Ljiga do Preljine je 140 dinara.

VINjETE U MAĐARSKOJ, Rumuniji, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji putarina se plaća vinjetama koje se kupuju na period od sedam dana do godinu. Zanimljivo je da su najskuplje u Sloveniji, koja je zbog toga više puta prozivana i u Briselu. Tako u ovoj zemlji vinjeta za sedam dana korišćenja auto-puta košta 15, za mesec dana 30, a za godinu dana 110 evra.

Da li je to malo zavisi da li ste vozač ili drektor JP, ali uvidom u putarine koje plaćaju vozači u zemljama okruženja može se steći realniji uvid. U BiH će vozači od Sarajeva do Zenice platiti šest konvertibilnih maraka, oko 360 dinara, a od Banjaluke do Bosanske Gradiške 2,5 KM, oko 150 dinara.

U Hrvatskoj postoje dva cenovnika za naplatu putarine, u turističkoj sezoni i van nje. Trenutno ako putujete od Zagreba do Splita (383 km) platićete 200 kuna, što je oko 27 evra, 3.180 dinara. U Bugarskoj su u upotrebi vinjete. Njihova cena zavisi od vremenskog perioda. Tako za korišćenje auto-puteva u ovoj državi za sedam dana plaćate osam evra (944 dinara) a za mesec - 15 evra. Moguće je kupiti vinjete i kvartalno (28 evra) i za celu godinu - 50.

U Makedoniji, ako putujete na primer u Grčku, putarinu ćete platiti na tri naplatne rampe. Prva se nalazi posle 16 kilometara od ulaska i košta 1,5 evra, druga pre Velesa (na 63. kilometru) dva evra i treća se nalazi neposredno pre isključenja za Prilep - 1,5 evra. Putarina na veoma prometnoj deonici Skoplje - Tetovo dužine 44,1 km košta jedan evro. U Grčkoj cena od Soluna do Atine, u zavisnosti od ulaska, odnosno izlaska sa auto-puta košta između 1,8 i 4,0 evra.


VEĆI PRIHOD ZBOG VEćEG PROMETA

IZ plana poslovanja "Puteva Srbije" za 2018. nije jasno da je preduzeće računalo na skuplju putarinu. Naprotiv, putari računaju da će umesto na 610 kilometara, do kraja godine naknadu ubirati na 781,6 kilometara. Istovremeno očekuju veći promet automobila za četiri odsto. Očekuju da će im putarina doneti 23,4 milijarde dinara, a to je oko 60 odsto ukupnih prihoda preduzeća. S druge strane, održavanje, koje im je najveći rashod, treba da odnese 18,8 milijardi dinara, što je oko 43 odsto rashoda.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Laza M.

02.08.2018. 11:38

I....sta ovo govori?....da smo najsjuplji,da kod nas jedno koriscenje auto puta placamo isto kao u austriji vinjetu za ceo mesec,jos bi i da poskupite....nema kraja otimanju novca i ovako siromasnim gradjanima

Omco

02.08.2018. 11:51

Dokle bre vise...najskuplja putarina u Evropi...putevi nula....uvedite vinjete...smanjite rukovodstvo...ukinite sluzbena vozila posle radnog vremena...jooojjj kakvi bi meni putevi bili!

borko

02.08.2018. 11:51

kolke su im plate? i meni treba više para, za fasadu i još ponešto. tražim drastično povećanje plate. ajmo svi

Cica

02.08.2018. 11:56

Treba da podignu cenu putarina za strance a ne da građani Srbije plaćaju veću putarinu u svojoj zemlji nego stranci. Deonice od Niša do Preševa imaju za naplatu dve putarine. Stranci polaćaju 1,5€ i 0,5€ a građani Srbije 210 RSD i 80 RSD. Naravno građani Srbije ne mogu plaćati u eurima.

Veka

02.08.2018. 18:20

@Cica - Što bi stranci uopšte ulazili u Srbiju? Prvo čekaju na granici da uđu, pa na putarinama, pa placaju vecu putarinu, pa opet čekaju na granici, a mogu lepo preko Bugarske bez čekanja i jeftinije.

Zoki Zemun

02.08.2018. 11:57

Malo im? Ma povecajte SVE sto mozete i ne mozete bole Vas.. Imate ovce koje placaju,pa zasto da ne!

Раша

02.08.2018. 12:00

А што странци плаћају јефтинију путарину? Што њима не дигнете цену?

Zolika

02.08.2018. 12:10

Za početak primenite realan kurs za pretvaranje putarine iz dinara u eure sa zaokruživanjem na prvu veću polovinu evra. A ne da domaći plaćaju 210dinara a stranci 1,50€. Ko je odgovoran za propuštenu naplatu zbog ovoga?

Шатор

02.08.2018. 12:38

Зашто аутори користе нетачан назив "Босанска" Градишка. Званичан назив овог града је тренутно ГРАДИШКА!. Гледано са стране то није толико битно, али у односима у БиХ између Федерације и Републике Српске је јако битно. Стога, ако сами Срби не воде рачуна о томе, како можемо да очекујемо да други штите наше интересе.

Pele

02.08.2018. 13:00

Još jednom, ako mi administrator dopusti? "Putevi Srbije" prvo da smene parijske šefove, po naplatnim rampama. Da polupismene i sa neodgovarajućom stručnom spremom posmene pomenute ljude, pa onda mogu da traže povećanje naplatne putarine.

kojestarije

02.08.2018. 14:02

Koriste sluzbena kola kako im se cefne,pa kad upadnu u minus udri po narodu. Koliko zaposlenih u toj firmi ide kuci sluzbenim kolima i ta ista kola koriste za svoje privatne potrebe?

Ja

02.08.2018. 15:03

dajte mogucnost kupovine vinjete,pa neka vozaci biraju sta im je bolje. koliko imate zaposlenih po kucicama na rampama? vinjeta resava problem.

Tamo Neko

02.08.2018. 17:14

A sto se bunite sad ovde...i treba da poskupi SVE u ovoj drzavi...kad su se sad blokirali putevi zbog cene goriva isti Vi ste sedeli kucama i hvalili se da je hleb jeftin i jos optuzivali ljude koji se bore za jeftiniji zivot da su izdajice...evo i sad je hleb jeftin...MOOLIIIMMM...TIŠINAAAA BRE!!!!!!!

KRISTIJAN

02.08.2018. 18:50

Kako je rekao jedan nas politicar pre nekoliko godina, "Hajde bre da se malo kraduckalo, ali bre poceli su mnogo da kradu, a to ne moze tako" !

Posmatrač iz Nemačke

03.08.2018. 12:25

Mišljenje nadležnih je OK. Prvo štednja. Npr. ukidanjem preskupih naplatnih rampi koje usporavaju protok vozila. Vinjete funkcionišu u više EU država. Naravno da bi Srbi pokušali da muvaju vozeći bez vinjeta ali savremeni uređaji za očitavanje registruju vozila bez vinjeta, slikaju i broj i lik vozača pa su za takve npr. u Austriji kazne i do 400 €! Muvanje je gotovo nemoguće Ako se kupi vinjeta od 7 dana retko ko za to vreme vozi iks puta već samo 1 x. a košta više od dosadašnje putarine -čist ćar