Niko krivac - vozači plaćaju

P. ŽIVKOVIĆ

13. 05. 2017. u 09:03

Нико кривац - возачи плаћају

Foto A. Stanković

Još se ne nazire rešenje za novonastale probleme prilikom registracije vozila zbog netačnih podataka. Agencija za bezbednost saobraćaja: Ispravka svih pogrešnih podataka propisana je zakonom

REŠENjE problema, sa kojima se ovih dana suočavaju vozači u Srbiji prilikom registracije automobila zbog ranije unetih netačnih podataka u saobraćajne dozvole, još se ne nazire. Jer sve nadležne institucije ističu da nisu odgovorne i da rade po slovu zakona, počevši od MUP, do Agencije za bezbednost saobraćaja.

Po toj logici, građanima preostaje samo da ćute i plaćaju ispravljanje netačnih podataka iz saobraćajnih dozvola za koje su oni najmanje krivi. Da takvo stanje nikako nije održivo, jasno je bilo i iz brzog reagovanja potpredsednice Vlade i ministarke saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Srbije Zorane Mihajlović.

- Bezbednost vozača u saobraćaju je nešto na čemu insistiram, ali nije logično da oni plaćaju tuđe greške - rekla je vicepremijerka Mihajlović reagujući na pisanje "Novosti".

U Agenciji za saobraćaj Srbije kažu da je postupak ispravke pogrešno upisanih podataka propisan Zakonom o bezbednosti saobraćaja i da oni postupaju samo shodno zakonu.

Zbog takvog, neuređenog stanja u oblasti tehničkog pregleda najviše gube građani kojima je ugrožena bezbednost, pri čemu moraju bespotrebno da plaćaju i raznorazne namete i takse, ali i država koja zbog neplaćenih poreza gubi oko milijardu dinara godišnje - kaže za "Novosti" Trifun Stojanović, predsednik Udruženja teničkih pregleda Srbije.

Stojanović objašnjava da je problem nastao još 2009. godine kada je donet Zakon o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS), a nisu usvojeni ni odgovarajući pravilnici koji regulišu ovu oblast.

Tako član 341. ZOBS propisuje da "Bliže propise za sprovođenje ovog zakona određuje ministar unutrašnjih poslova u roku od šest meseci."

ISPLATIV BIZNIS U Srbiji, koja ima oko dva miliona vozila, delatnošću tehničkog pregleda bavi se oko 1.300 firmi!
U Hrvatskoj, na primer, koja ima nešto manje vozila - oko 1,9 miliona, registrovana je samo 161 linija tehničkog pregleda. Još bolja ilustracija nesrazmernog broja TP i vozila je Turska, koja ima 280 linija TP i oko 18 miliona vozila! Očigledno je zašto onda mnogima ne odgovara da se ova oblast, od suštinskog značaja za bezbednost saobraćaja, uredi. Ceh na kraju uvek plaćaju vozači.

Zato je i moguće da se posle više godina registracije jednog te istog vozila vlasnik iznenadi kada mu na liniji tehničkog pregleda saopšte da vozi automobil sa manje sedišta nego što je mislio, da je težina vozila upisana pogrešno i slično...

- Nedostaje mnogo toga, pa i odluka o najnižoj ceni tehničkog pregleda - kaže Vlada Marinković, iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). - Zato je moguće da vam, na primer, za 20 evra na pojedinim linijama tehničkih pregleda upišu koliko god vi hoćete sedišta.

Naime, nije određena najniža cena rada, pa je omogućeno nesavesnim preduzećima da uslugu tehničkog pregleda vozila obavljaju besplatno (zarađuje se od procenta prodate polise osiguranja), a po pravilu vlasnik ni ne dotera svoje vozilo na liniju pregleda. Sve se obavi "kroz papire", pa je tako i moguće upisivanje i netačnih podataka.

Marinković kaže da su sva udruženja do sada više puta slala razne dopise, molbe i predloge nadležnima, ali da pomaka nije bilo. Nagomilavali su se samo problemi.

- Od sedišta, prikolica, folija na staklima, pojaseva, do kabina za traktore, spisak muka i nas i vlasnika vozila je podugačak. Skoro da više i ne verujemo da će se bilo šta promeniti - kaže Marinković.

U udruženjima ističu i da su oni koji rade pošteno na ivici rentabilnosti i da zbog nelojalne konkurencije preti zatvaranje velikog broja ovih preduzeća.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

Mikii

13.05.2017. 09:24

Ne plašite narod, neće biti problema s tim. Raspitajte se malo i videćete...

dragan963

13.05.2017. 09:42

Ma lupate bre! Koliko vozilo ima sedišta a koliko pojaseva to je toliko glupo pitanje da nije za priču. Vozilo je registrovano za pet lica a ima četiri pojasa - pa vrlo prosto peti koji se vozi platiće kaznu.

SS

13.05.2017. 09:47

Krivci su oni koji obavljaju tehnicki pregled valjda oni trebaju da ustanove tehnicke karakteristike vozila i njihovu ispravnost to sto su upisivali za 20 evra sta su htjeli je njihov problem a ne vlasnikov. Uzimali su pare da bi zadovoljili formu a ne radili istinski tehnicki pregled tako da su krivci i za velik broj saobracajnih nezgoda kratko receno kriminal

bikkojisedi

13.05.2017. 10:05

masovni bojkot pa da vidis kako se brzo nalazi kriva i kako se besplatno izdaje nova saobracajna.

Лицимур

13.05.2017. 10:09

Никако не разумем кукњаву удружења и гарантоване цене, то регулише тржиште. И даље се надају да о томе води рачуна држава. Бавите се нечим другим, све вам је на вољу.

penzioner

13.05.2017. 10:12

Evo da priložim nešto za ovu temu.Radio sam u MUP od 1978.godine upravo na registraciji vozila.Tada je bila samo polisa i uplata za drumove.Potom se na to nakačio ko god je mogao.Kad sam otišao u penziju zbog male penzije radio sam 5 godina na tehničkom pregledu.Agencija koja je trebalo da pomogne da se mnoge nejasnoće reše.poslužila je i danas služi samo da se "utera" neki dinar u budžet,a proverite kolike su im plate.Ovaj koji se nudi kao zaštitnik tehničkih pregleda nije nikakav zaštitnik.

penzioner 2

13.05.2017. 10:18

Da nastavim.Ovaj koji se predstavlja kao dobrotvor sa teh. je procena da u Srbiji ima 1270 teh.pregleda i da je to mnogo,već da to treba da se smanji na 800 pregleda,a pogodićete ostaće samo veliki i jaki.što je i on predpostavljam,pa da im se tako poveća obrt.Mislim da će prevladati njihov rezon,jer su jaki i ima ih u svim sverama.

branko

13.05.2017. 10:26

Da bi opravdali svoje nepotrebno postojanje, agencija za bezbednost saobraćaja stalno nešto izmišlja, ali na teret građana..Pravi razlog je nedorečen zakon koji se tumači ko kako hoće.Valjda konstruktor i proizvođač određuje broj sedišta u automobilu, a ne broj pojasa ili neki radnik na tehničkom pregledu za 20 evra.Agenciji za bezbednost saobraćaja ostalo je još da izmisle rupu u saksiji.

Zlatko Antonijvic

13.05.2017. 10:33

ntonijevic@gmailwwwAko vec drzava gubi. te silne milijarde ( ?),zasto zakonski nije uredula tu oblast? Bice pre da nadlezno ministarstvo nije uradilo svoj posao! Inace,,svi rade kao sat a sve u interesu građana. Ovaj ni malo naivni problem nije jedini ni usamljen!

koki

13.05.2017. 10:40

Vesti iz nesvesti. Znaci ako se propise minimalna cena onda nece moci neko da ne dozveze kola na pregled i da mu se ne upise sta hoce. Samo u Srbiji vlast radi protiv naroda propisivanjem minimalnih cena i gusenjem zdrave konkurencije i trzista. Pa tako imamo kaznjavanje pekara jer prodaju hleb ispod minimalne cene i situaciju da u Beogradu svi taksisti voze po istoj minimalnoj ceni (daleko vecoj nego u drugim gradovima Srbije).

Цвико

13.05.2017. 10:45

Број станица тех. прегледа зависи од концентрације моторних возила на територију државе. Проблем су направили људи који имају диплому а немају стварно потребно знање за обављање посла којим се баве. Треба кренути од оних који пишу законе, затим Скупштине која их усваја те оних који су дужни да их спроводе. На описаној релацији очито влада хаос. И док је тако биће овако како је описано у тексту.

čarls bronson

13.05.2017. 10:55

Tehnički pregled ? Ima ga i za 599 dinara, potpiše lupi pečat a na ulicama, samo vizuelno, veliki broj auta koji su pre za otpad, a tek koliko je onih sa koliko toliko prihvatljivom fasadom, a pod haubom u raspadu. Potvrda za ovo je što se veliki broj automobila samozapali ili samoeksplodira u toku vožnje, što ugrožava živote i putnika i okoline gde se dogodi incident.

Raša

13.05.2017. 11:35

Zakon se odlično tumači kad treba da se naplati neka nebuloza kao ova ja bih sam dodao taj famozni peti pojas pa neka ga oni onda po zakonu gledaju i dokazuju kako je bilo 4 i tu bi sami sebe demantovali.

milorad

13.05.2017. 11:51

Budzet Srbije junacki pune vlasnici automobila pocev od placanja poreza na njegovu kupovinu, na gorivo, na parking, na doprinose prilikom registracije, na tehnicke preglede, na kupovinu delova, na drumarine, na saobracajne prekrsaje i ko zna na koje sve gluposti. Od mog sugavog Juga toliko njih zivi a ja stecan kad za hiljadu dinara sipam benzin. Ne smarajte bre vise. Ne brinite za moju bezbednost toliko.

GP

13.05.2017. 11:56

Na TP upisati tacne podatke i na osnovu njih promeniti saobracajnu dozvolu. Sve ostalo sto se zahteva od vozaca je maltretiranje i kradja! Kakvih nekih hiljadu zahteva i molbi od ovoga i onoga? Tehnicki pregledati vozilo, promeniti saobracajnu i kraj.

Mile

13.05.2017. 13:05

@GP - Ne treba ni saobracajnu menjati ! Zasto Saobracajna ima Cip ? Meni su dali listing , sta pise na toj cip memoriji i to su sve ovi " sporni " podaci . Od sedista do tezine ! Ako se nesto ne poklapa , cip se preprogramira , vredi jedno 100 dinara i gotovo ! Sve ovo ostalo je Izmisljeno da se narodu uzmu dobre pare !

GP

13.05.2017. 12:02

Kako ce onda vlasnik juga registrovati vozilo, ili zastave 101, ili zastave 128... Molim odgovor.

"недостаци"

13.05.2017. 14:29

А добро, шта је са рупчагама по коловозима???

NEBOJSA

13.05.2017. 14:59

Šta gradjani imaju od brzog reagovanja Mihajlovicke kada je sve ostalo po starom i to je sve u nadleznosti Vlade koja to moze da presece. Nigde u EU ni u svetu nema ovakvog apsurda kao u Srbiji i Agencija za bezbednost saobracaja je osmisljena kao privatno preduzece za pljacku gradjana

ostaobezposla

14.05.2017. 00:18

Još uvek se voze oldtajmeri koji uopšte nemaju pojaseve . Verovatno će njih regitrovati kao vozilo na daljinski , bez putnika i vozača!?