Za prejak gas kazna i na naplatnoj rampi

P. Ž.

22. 07. 2017. u 19:30

Akcija agencije za bezbednost saobraćaja i uprave saobraćajne policije Srbije. Projekat MUP o merenju srednje brzine na auto-putu u završnoj fazi

За прејак гас казна и на наплатној рампи

ODZVONILO je bahatim vozačima, koji pritiskajući papučicu gasa “do daske” ugrožavaju svoje i tuđe živote jer će uskoro zaživeti novi sistem “merenja prosečne brzine” na auto-putevima, i to automatski, prilikom izlaska sa naplatne rampe!

- Priprema projekta MUP o merenju srednje brzine vozača na auto-putu je u završnoj fazi i uskoro će početi da se primenjuje - kaže načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov. - Policija će, u zavisnosti od načina rada, ili odmah kod naplatne rampe zaustavljati vozače ili će prijave slati na kućne adrese.

Kako funkcioniše ovaj sistem?

- Jednostavno, prilikom plaćanja putarine automatski će se izmeriti vreme od ulaska na auto-put do izlaska, pa će se pređeni broj kilometara podeliti sa tim vremenom, i dobiće se prosečna brzina - kaže Arsov.

Neće biti bezbedni ni vozači koji, na primer, deo puta “divljaju”, isprobavaju snagu svojih automobila, pa svrate u neki restoran, odmorište, naprave pauzu, misleći da će im tako prosečna brzina biti “normalizovana”.

- Za njih će i dalje tu biti presretači - kaže načelnik Arsov.

Prvi čovek srpskih saobraćajaca za “Novosti” kaže i da je u toku “sređivanje tenderske dokumentacije i završni radovi” na novom sistemu snimanja saobraćaja koje će “otkrivati” vozače koji koriste mobilne telefone i ne vezuju pojaseve u toku vožnje.

- Pored toga, mi smo u novi zakon o saobraćaju, za koji se nadam da će biti brzo usvojen, implementirali nove odredbe koje se tiču mladih vozača, onih sa probnim dozvolama - kaže Arsov i pojašnjava da će se produžiti vreme trajanja probnih vozačkih dozvola, ograničiti snaga motora, ali i produžiti vreme u kojem će mladim vozačima biti zabranjeno da upravljaju vozilom.

Predloženo je da vozači koji polože pre navršene 19. godine sve do navršene 21. godine imaju probne vozačke dozvole, a oni koji posle 19. godine polože ispit moraće dve godine da imaju probnu vozačku dozvolu.

KAO KADA SLON PADNE PRIPREMLjENO je više spotova koji bi trebalo da utiču na izmenu navika mladih vozača. Svi su veoma zanimljivi, poput onog koji objašnjava vozačima da je sudar pri brzini od 60 km na čas isti kao i kada bi vam na auto pao - slon!

Analiza MUP Srbije i Agencije za bezbednost saobraćaja pokazala je da su mladi vozači izuzetno ugroženi u saobraćaju i da učestvuju u oko 23 odsto saobraćajnih nesreća.

- Zato smo pripremili novu preventivnu akciju “Um na drum”, u kojoj ćemo pokušati da jezikom, bliskim ciljanoj populaciji probamo da utičemo na promenu njihovih navika - kaže direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije Jasmina Milošević. - Pripremili smo i atraktivne spotove i ceo niz aktivnosti.

Najviše mladih vozača strada vikendom i u uslovima noćne vožnje.

- Neiskustvo, želja za dokazivanjem, prevelika brzina i alkohol su najčešći uzroci nesreća mladih - kaže Arsov. - Zato u novom zakonu predviđamo zabranu vožnje za vozače sa probnim dozvolama u periodu od 23.00 do 6.00, ali i ograničenje snage motora do 70 KV.

Predviđeno je i drugačije ograničenje brzine za mlade vozače. Tako oni na auto-putu neće smeti da voze brže od 110 km na čas, na moto-putu 90, a na ostalim putevima brzinom koja je 90 odsto od inače dozvoljene.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (37)

Stanko Djapic

22.07.2017. 20:22

Podsecam da je 21 vek, da vozovi idu 300 i vise km na sat. A u mojoj Srbiji, prosecna brzina na drumovima 40-50 km. Voze se krsevi, voze ih pijani, a Marko odavno uzorao drumove...izadjes na auto put, a tamo najsavremenije sprave da slucajno ne pipnes 140 km/h... Kazu, brzina je kriva za 64% udesa. Zaboravise da kazu da je od tih 64% uzrocnika udesa 92% bilo pod raznim vrstama opijata, i alkohola najvise. A o kvalitetu saobracajnica ni reci !

Miki

22.07.2017. 20:37

Ovo nigde ne postoji u Evropi! Umesto da se hvataju drumski razbojnici i lopovi da se oprave autoputevi (u Evropi je ograničenje na 130) kod nas se bacaju pare. Ko će da veruje ovim uređajima, da li će sva kola prvo na slikanje i još mnogo nebuloza. Konačno ovo je najbolji način da mnogi stranci skrenu sa naših puteva!

Гага

23.07.2017. 00:15

@Miki - @Мики, наравно да постоји и то ни мање ни више у земљи која има најбоље аутопутеве у Европи, у Немачкој и то у њиховој савезној држави Северна Рајна-Вестфалија. Пошто код њих нема наплатних рампи, у овој савезној држави Немачке, полиција мери просечну брзину радаром који има ОЦР (OCR-Optical Character Recognition = оптичко препознавање знакова) и то на деоницама аутопутева (А1,А2,А3,А4,А5,А44,...) где стајање није дозвољено. На тај начин су решили и да се негде са стајањем смањи просек.

Dule

22.07.2017. 20:39

jedini cilj ovakvih glupih restriktivnih mera jeste uzimanje novca narodu, stavili su bili policiju na svaki ćošak i kažnjavali sve živo i opet ukupna bezbednost katastrofalna.

Ђура Змај

22.07.2017. 20:40

"Jednostavno, prilikom plaćanja putarine automatski će se izmeriti vreme od ulaska na auto-put do izlaska, pa će se pređeni broj kilometara podeliti sa tim vremenom, i dobiće se prosečna brzina - kaže Arsov.", значи, могу да возим преко 120 км/час, али пре изласка морам да направим паузу, да поправим "просечну брзину".!?

Nuclear Vlasta

22.07.2017. 20:45

Добро, нека ту и пресретачи, али и они не пресрећу оне које би сте ви да казните јер не дивљају на ауто-путу али ипак возе мало брже. Како ћете са тим да изађете на крај?!

Nuclear Vlasta

22.07.2017. 21:31

@ Nuclear Vlasta - Чим крене примена, идем да се провозам ауто-путем попијем кафицу и пребројим пресретаче.

Dejan

22.07.2017. 20:57

Šta toliko ganjate autoput kad ljudi tu najmanje problema imaju u saobraćaju. Nadjite rešenje kako da se sačuvaju životi a ne da samo gledate kako budžet da punite!

Објашњење

22.07.2017. 20:57

Ово са просечном брзином само полицијски мозак може да измисли! Па време за које возило пређе растојање између две наплатне рампе много мање зависи од просечне брзине него од пауза које возач направи. Ако неко вози између Београда и Ниша (235 км) брзином од 200 км/х а направи паузу за ручак и пиће нпр код Ћуприје или Велике Плане у трајању од око 1 сат, на наплатној рампи биће регистрована просечна брзина од око 110 км/х.

Objašnjenje nema smisla

23.07.2017. 00:06

@Објашњење - Zašto bi onda vozio toliko brzo ? Da stigne brže ? Obično, to je razlog. Takvi ljudi nemaju disciplinu da tako nešto urade, jer nemaju ni disciplinu da se drže propisa !

Полицајац

24.07.2017. 00:11

@Објашњење - То што ће ономе ко је возио 200 км на сат и направио велику паузу на наплатној рампи биће регистрована просечна брзина од око 110 км/х биће лако решено: Свако коме буде израчуната просечна брзина испод 120 км на сат мораће на наплатној рампи да дува у балон. Па да видимо да ли је некоме спуштена просечна брзина због неколико пива, коњака или ракије у мотелу или не.

Grad

22.07.2017. 21:12

Zasto da ne ako ponasaju se bahato prema drustvu neka plate a taj fond treba da je za humanitarne svrhe, na primer iskljucivo za vremenske nepogode.

mister no

22.07.2017. 21:42

ok je to samo da ide i u drugom pravcu tj. ako ja mogu da vozim 120 na sat a na auto putu me zadese na desetine lenjih radova i ogromna guzva na naplatnoj rampi ( i na granici ) i ispadne da sam vozio 90 km na sat da na toj istoj naplatnoj rampi meni plate razliku od 30 km na sat za gubljenje vremena !!! ne moze SE KAZNJAVATI SAMO U JEDNOM PRAVCU !

aca

22.07.2017. 21:45

Ne znam zasto osudjemo ovo,neko ce da vozi 250 pa ce praviti pauzu,ma kako da ne.Po meni ovo nije lose.Meni smeta sto su nam putevi ko kaldrme,policija selektivno kaznjava,putarine poskupljuju,gorivo najskuplje.Protiv ovih stvari treba ustati a ne zbog ove nove uredbe.

Srki

22.07.2017. 21:46

Bar jednom sam video da mi je registracija pogrešno prepoznata na naplatnoj rampi, a tablice čiste. Drugo, vozač predaje karticu na naplatnoj rampi, koja je njegov jedini dokaz kada je zapravo ušao na autoput, a ni ona često nije odštampana kako treba, tj slova su bleda. Kada radari na autoputu nisu zaustavili brzu vožnju, neće ni kamere na naplatnoj rampi. Inače, vozim preko ograničenja po praznom autoputu, i volim da stanem da pijem kafu usput...

Joj

22.07.2017. 22:22

Kazu da 30% saobracajki naprave pijani vozaci !? To znaci da 70% naprave oni ostali. Uvek sam govorio da smo mi pijani manje rizicni :))))

mile

22.07.2017. 22:54

Sustina je sledeca. Neko je smisljao i smisljao na koji nacin da se ogrebe od drzave i smislio nabavku softvera za ovu da ne kazem sta za par stotina hiljada evra za posredovanje od sat vremena. Easy money

Zlikovac

22.07.2017. 23:06

Ako Vam se zuri, recite na naplatnoj rampi da ste izgubili "kartu", u tom slucaju placate punu cenu cestarine ali ne i kaznu :-)))

Đole

22.07.2017. 23:55

@Zlikovac - Svakako se očitava tablica prilikom prolaska kroz naplatnu rampu, tako da mislim da nema bitnije razike davao karticu ili ne.

Stanac

23.07.2017. 11:57

@Zlikovac - Ako je sistem uvezan. Sto onda izdaju te magnetne kartice uopste....

Željko

23.07.2017. 00:01

Tako i treba ! Bravo ! Mnogim vozačima ograničenje ne znači ama baš ništa, voze kao ludaci. A kad se nešto desi, jao tragedija, tuga, grehota itd. Evo što ubiju sebe, nego odvedu u smrt nekoga ko je slučajno bio na pogrešnom mijestu u pogrešno vrijeme. Drugo, oni koji voze npr. 150 u 100 zoni, sigurno neće napraviti pauzu da bi "iskrivili" račun, jer će im za datu udaljenost trebati isto vremena kao da su i vozili po ograničenju, tako da jednosavno nema svrhe.

Посматрач

23.07.2017. 00:52

Аутопут је најбезбеднија саобраћајница по дефиницији, и ово улагање је само за нечији "мрс". За кабадахије су довољни пресретачи и ПРИМЕНА закона до краја и за све. Много већи проблем је телефонирање и куцање порука за воланом, од кога многи немају намеру да се одрекну, по цену катастрофе. Пре неки дан нас нека паметна изгурала са пешачког куцајући поруку, не знам ни да ли је провалила уопште да је пред пешачким прелазом. И да, посебно небулозно, вожња са кучетом у крилу узима маха по Београду.

Stanac

23.07.2017. 11:55

@Посматрач - Debilizam je uzeo maha i vec ga je tesko iskoreniti, kao sto se tesko zaustavlja grudva kad se pretvori u lavinu. Potrebne su hitne i drakonske kazne, automatske. Cim te snimi sa telefonom samo te uslika i reg.broj i automatski se tamo stampa kazna. A ako izazove nesrecu zna se, "pod mac". I naravno olaksati izdavanje dozvole za nosenje oruzja kako bi se ljudi mogli da brane od umobolnih majmuna u saobracaju i van saobracaja.

goran.s

23.07.2017. 01:17

Nemam nista protiv. Samo, ne gine se na autoputu vec u na lokalnim putevima i u gradu.

Stanac

23.07.2017. 11:51

@goran.s - Upravo si uboo u centar, problem su daleko veci magistrale i lokalni putevi gde idioti voze sumanuto. Takodje po ulicama gradova s vremena na vreme se zaleti neka majmuncina.

djole

23.07.2017. 01:43

Smejurija , koliko cekam na naplatnoj rampi od 220 na sat prosek mi je negde oko 100 kad platim putarinu.

Opaki

23.07.2017. 02:45

A ako udjem kod Vrcina, a izadjem kod Naisa, a pauza mi je bas prijala pa sam sa porodicom ostao na rucku 3 sata, hocu li dobiti kaznu za previse sporu voznju?

AUUUU 94 KS

23.07.2017. 09:19

Pa sta ce sinovi i kceri, tajkuna, politicara, sportista i estradnih zvezda, kako da voze SUV BMW X, Porse, Ferari pa njih nema sa tako slabim motorima, ili ce vazit izuzetak?

Jova

23.07.2017. 11:49

Jos samo da nauce policajce da treba da se vezuju i pale svetla kad voze sluzbeni ili privatni auto, ali izgleda da za njih ne vazi zakon o brzini necu ni da govorim ali zgleda da mi sto ovo pisemo ili smo ludi ili ovo od nadleznih iz razno raznih agencija niko ni ne cita pa tako i ne reaguje a zna se da i vrana vrani oci ne vadi.A sta ce biti na kraju pa zna se unapred nije cilj povecanje bezbednosti vec uzimsnje para i punjenje budzeta.

Коста

23.07.2017. 14:58

Дали неко контролише раднике на наплатним рампама који дозвољавају разним људима да се мувају око наплатне рампе и тиме угрожавају безбедност своју и туђу.?Ту продају разне ствари,од напитака и сувенира до воћа и поврћа.Полиција наравно не реагује а радници на рампама их пуштају да то раде(вероватно уз неку надокнаду) и тако поред угрожавања безбедности они још и шаљу лошу слику о србији.