NA tržištu Srbije ponuda hibrdinih automobila (zahvaljujući pre svega "Tojoti") je zadovoljavajuća, što se ne bi mnoglo reći i za električne automobile, jer i kompanije koje u svom proizvodnom programu imaju "čisto elektruične " automobile ne nude ih u našim salonima.

Razlog je pre svega, nerazvijena mreža javnih punjača, ali i previsoka cena.Stvari srećom idu na bolje,država najavljuje subvencije i olakšice za kupovinu eko-vozila, a i uvoznici "dodaju gas2, pa je tako na naše tržište stigao i novi hit "Pežoa" model "208" .

I opet je ova francuska kompanija ostala verma sebi pa je u godinama kada skoro svi modeli iz "B segmenta" više nego ikada liče jedni na druge, "Pežo" je našao način da se definitivno izdvoji kreiranjem novog modela "208."

Sada se vraćamo početku naše priče i električnim vozilima: s obzirom da se način korišćenja automobila konstantno menja, da je tranzicija na sve efikasnije motore velika šansa , nova "208-ica" od samog starta nudi tri izbora kada su u pitanju motori : električni, benzin I dizel. I po prvi put svi isto izgledaju bez obzira na vrstu pogona.

- Najnovija generacija "pežoa 208" apsolutno odgovara globalnoj strategiji brenda koja ide u pravcu premijum društva, odskače od konkurencije pre svega po svom oštrom i hrabrom dizajnu koji sa sobom donosi novi talas energije I mladosti - kaže se u saopštenju "Pežoa" koje je povodom početka prodaje na našem tržištu dostavljeno "Novostima".

Uz originalan I prepoznatljiv dizajn eksterijera, "pežo 208" dolazi i sa najnovijom generacijom "PEUGEOT i-Cockpita" koji sadrži "3D" instrument tablu i mnoštvo sistema bezbednosti koji su bili rezervisani za premijum brendove.

PROČITAJTE JOŠ: PREDSTAVLjEN "PEŽO 508": Limuzina za prestiž

-Svet se menja I budućnost donosi mnogobrojna pitanja u automobilskoj industriji kao i u drugim sferama, a novi izazovi zahtevaju adekvatne odgovore. MI smo se tiho i praktično posvetili eri energetske tranzicije , ponudivši svoju uzbudljivu viziju budućnosti sa sloganom kampanje "#UNBORINGTHEFUTURE".Ovaj automobil je nova komponenta vizije budućnosti našeg brenda, ističe mladolik izgled i donosi svu svoju energiju, spontanost, najviša očekivanja, stil i emociju ističu u ovom kompaniji.

Novi "pežo 208" je duži, širi I niži u odnosu na svog prethodnika. Model je kreiran kao potpuno autentičan i prepoznatljiv gradski automobil, koji je svoj vizuelni identitet pojačao tri atraktivne boje karoserije (plavom ,žutom i crvenom) koje dodatno naglašavaju radikalan dizajn.

Novi "pežo 208" dolazi sa najnovije platforme PSA grupacije CMP (Common Modular Platform) koja je posvećena modelima iz "B" I "C" segmenta i predstavlja unapređenu verziju "EMP2" platforme.

Ekonomičnost je bila ključna reč tokom razvoja nove "208-ice" , a nova platofrma je doprinela smanjenju emisije CO2 uz pomoć

smanjenja težine, poboljšane aerodinamike I optimizacije pogona. Ova platforma takođe pruža i povećan komfor (još bolja zvučna izolacija uz niži nivo vibracija) kao i nivo bezbednosti kroz uvođenje aktivnih I pasivnih sistema bezbednosti I u nižim nivoima opreme kao standard.

Kada je reč o motorima koji ispunjavaju najviše "evro 6.d" norme, u ponudi su benzinski "Puretech" motori od 1.200 kubika sa 75, 100 I 130 KS , pričemu su dva jača motora u ponudi I sa automatskim osmostepenim menjačem. Dizel verzija sa 1.5 Hdi motorom i 100 KS je uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


DUŽINA:4.055 mm
ŠIRINA:1.765 mm
VISINA:1.430 mm
ZAPREMINA
PRTLjAžNIKA:265 lit.
MASA:1.102 kg
ZAPREMINA REZERVOARA:40 lit.
MOTORI: BENZINSKI 1,2 "PJUERTEK" 75,100 I 130 ks
MAKSIMALNA SNAGA:75 KS,100KS, 130 KS.
POTROŠNjA: Prosečno 4,1-5,7 lit./100 km
DIZEL 1,4 HDI
MAKSIMALNA SNAGA:100 KS
POTROŠNjA:Prosečno 4,2 lit./100 km
ELEKTRIČNI MAKSIMALNA SNAGA 100 kW (136 ks)
AUTONOMIJA:340 km (WLTP) odnosno 450 km (NEDC)