KO NE PITA, OSTAJE BEZ POPUSTA: Trgovac ima obavezu da sve informacije o posebnim uslovima prodaje jasno navede

E. B. T.

04. 02. 2021. u 13:40

POTROŠAČI nekada mogu skuplje da plate proizvod ukoliko je prodavac propustio da jasno navede sve neophodne informacije o posebnim uslovima prodaje koja važe za sniženja.

КО НЕ ПИТА, ОСТАJE БЕЗ ПОПУСТА: Трговац има обавезу да све информације о посебним условима продаје јасно наведе

Arhiva

To je moglo da se dogodi našem čitaocu Milanu J. iz Beograda koji je pazario mikrotalasnu pećnicu u prodavnici trgovinskog lanca "Tehnomedija", da nije znao da može da ostvari popust pod određenim uslovima.

- Ranije sam pazario u njihovim radnjama i znao sam da važi sniženje kada se kupuje za keš - objašnjava Milan. - U prodavnici nije bilo posebnog obaveštenja o uslovima za kupovinu sa popustom, a pored proizvoda su navedene dve cene, jedna ispod druge, viša i niža. Došao sam na kasu i prodavačica je počela da kuca višu cenu. Tek kada sam je pitao za sniženje, ona je potvrdila da to važi ako plaćam gotovinom, a ja sam tako i nameravao da pazarim proizvod.

On je, kaže, znao za uslove kupovine u njihovim radnjama. Međutim, o tome nema preciznih informacija u prodajnom objektu, pa se pita da li su neki kupci ostali uskraćeni za popust samo zato što nisu obavešteni. Kako za naš list objašnjavaju u kompaniji "Tehnomedija", u njihovim radnjama su pored artikla istaknute dve cene - maloprodajna i cena sa popustom, niža za 10 odsto.

- Prodavac ima obavezu da objasni potrošaču da se popust dobija za kupovinu za keš, na karticu ili ček na rate do šest meseci, a maloprodajna cena važi ukoliko kupac pazari proizvod na više od šest rata - objašnjavaju u toj kompaniji.

Oni ističu da "Tehnomedija" strogo poštuje zakon i posluje u skladu sa svim važećim propisima. Međutim, u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije smatraju da informacija o sniženju pod određenim uslovima treba da bude istaknuta pored artikala.

- Ne treba potrošač da juri prodavca da mu objašnjava šta znače dve cene koje su navedene - kaže Mladen Alfirović. - Posebni uslovi prodaje treba da budu istaknute pored proizvoda. U ovoj situaciji, to znači da je u zagradi pored niže cene, trebalo navesti - za keš ili na određeni broj rata. Ovako je nejasno.

SNIŽENJA SA SAJTA

KUPCI treba da znaju da ukoliko je na sajtu trgovca oglašena akcija za određenu robu, a da nije navedeno da taj popust važi samo za kupovinu putem interneta, onda se sniženje odnosi na te proizvode i kada se pazare u radnji, čak i kada su u objektu istaknute više cene.

- U toj situaciji potrošač je doneo ekonomsku odluku na osnovu onoga što je video na sajtu - objašnjava Mladen Alfirović iz NOPS-a. - Zakon posmatra potrošača kao ekonomski slabiju stranu i predugovorno obaveštavanje i ugovori uvek se tumače u njegovu korist. Ako je trgovac nešto propustio da pojasni i da precizno definiše, uvek će se gledati ono što ima više koristi za kupca.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)