POPRAVKA MOŽE DA KOŠTA KAO LETOVANJE: Šta raditi kada se pokvari vozilo na putu ili se dogodi saobraćajna nezgoda

E. B. TALIJAN

08. 07. 2021. u 12:19

MNOGE porodice na odmor idu svojim automobilom, a kako je vozni park u Srbiji u proseku star 16 godina, na vreme se treba pripremiti za nepredviđene situacije, kao što su kvar na vozilu ili saobraćajna nezgoda.

ПОПРАВКА МОЖЕ ДА КОШТА КАО ЛЕТОВАЊЕ: Шта радити када се поквари возило на путу или се догоди саобраћајна незгода

Foto Shutterstock

U nekim situacijama popravka auta može da košta i kao kompletno letovanje. Sagovornici "Novosti" ističu da i najjeftiniji paket "Pomoć na putu", čija je cena oko 2.000 dinara, pokriva određene korisne usluge u našoj zemlji i u Evropi.

U Udruženju osiguravača Srbije ukazuju da se najveći broj saobraćajnih nezgoda dogodi za vreme godišnjih odmora, a prema podacima MUP, avgust je na prvom mestu po broju stradalih. U slučaju nezgode, kako ističu, najvažnije je reagovati pravilno i tako olakšati proceduru naknade štete. NJu plaća osiguravajuće društvo onog automobila koji je napravilo udes.

- Ako smo mi krivi za sudar, štetu će platiti naše osiguravajuće društvo, što će nam poskupeti sledeću registraciju - objašnjava Zoran Ćirić iz UOS. - U slučaju da je vlasnik vozio pod dejstvom alkohola ili droge kada je izazvao nezgodu, snosiće kompletne troškove.

Kada dođe do sudara, kako ističe, najvažnije je obezbediti lice mesta, a to znači da vozač treba da postavi trougao na bezbednoj udaljenosti, skloni putnike iz auta i obuče svetlosni prsluk. Ako je u pitanju manja materijalna šteta, i ukoliko vlasnici vozila mogu da se dogovore sami, onda ne moraju da zovu policiju, već treba da popune Evropski izveštaj.

- Policiju treba obavezno pozvati da uradi uviđaj i sačini zapisnik ako u nezgodi ima povređenih, ili ukoliko je došlo do veće materijalne štete - naglašava Ćirić. - Ako se to dogodilo u inostranstvu, tada od policije treba tražiti i potvrdu o oštećenju vozila koja može da zatreba prilikom izlaska iz te države. Mi savetujemo da se zapisnik o šteti na vozilu uradi u zemlji u kojoj je došlo do sudara, u ovlašćenoj agenciji ili osiguravajućem društvu.

On dodaje da se zahtev za naknadu štete podnosi osiguravaču automobila koji je izazvao udes, u državi koju smo posetili, ili iz Srbije, lično ili putem posrednika. Uz to, kako ističe, treba podneti što više dokumentacije koja prati nezgodu. Ukoliko je sudar u nekoj zemlji u inostranstvu izazvalo vozilo iz neke treće države, zahtev za naknadu štete može se podneti i Birou zelene karte te države.

Usluge "Pomoć na putu" nude različite kuće. Cena se kreće od 2.200 do 8.500 dinara u zavisnosti od toga šta obuhvata paket, ali je i osnovna ponuda korisna. U Auto-moto savezu Srbije navode da vozači koji prvi put postaju članovi njihove "Pomoći na putu" treba da vode računa da je potrebno tri dana da se aktivira usluga.

- Najtraženiji paket je namenjen za usluge u Srbiji i u kontinentalnom delu Evrope - objašnjavaju u AMSS. - Između ostalog, to u slučaju kvara u evropskim zemljama, podrazumeva šlep vozila do najbližeg servisa, a kod saobraćajne nezgode do Srbije. Obuhvata i brzu intervenciju na putu, kao što je zamena točka ili dopuna akumulatora.

Ukoliko je u Srbiji došlo do kvara, onda vozač ima pravo na šlep auta do 140 kilometara, a kod saobraćajne nezgode kilometraža je neograničena. Članovi dobijaju i četiri brze intervencije na putu. Priznaju troškove smeštaja u slučaju saobraćajne nezgode do 200 evra i u Evropi i u Srbiji.

OŠTEĆENI NE PLAĆAJU ZAPISNIK

PROCEDURA naplate štete iz saobraćajnih nezgoda koje se dogode na teritoriji Srbije ubrzana je digitalizacijom distribucije zapisnika MUP o uviđaju - objašnjava Zoran Ćirić iz UOS. - Oštećeni više ne moraju da plaćaju taj dokument, niti im je potreban za naknadu štete. Ovo važi za nezgode sa materijalnom štetom. Ako u sudaru ima povređenih, pokreće se krivični postupak i zapisnik se zahteva od tužioca.

On navodi i da je UOS potpisao Sporazum o zaštiti posetilaca sa nacionalnim biroima zelene karte Grčke, Makedonije, Turske, BiH, Crne Gore, Hrvatske, Slovenije, Švajcarske i Luksemburga. Tako mogu da pomognu svojim građanima da brže prikupe podatke i informacije potrebne za ostvarivanje prava na naknadu štete.

LAŽNO ŠLEPOVANJE

NA putevima u Srbiji lažne šlep službe dovode u zabludu vozače i naplaćivanjem visokih naknada za, najčešće, namerno izazvan kvar, ostvaruju veliku finansijsku dobit. Ovo upozorenje uputili su svojim članovima Auto-moto savez Srbije (AMSS) i nemački klub ADAC. Kako se ističe, AMSS je jedini ovlašćeni partner ADAC-a u Srbiji, čiji operateri su dostupni svim članovima 24 sata, 365 dana u godini.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)