Beogradske priče: Završni radovi na Gazeli

Zoran NIKOLIĆ

subota, 16. 05. 2020. u 12:42

Београдске приче: Завршни радови на Газели
Tokom leta 1970. godine postavljena asfaltna traka i zaštitna ograda
U ovo doba godine tačno pre pola veka radovi na Gazeli su bili u završnoj fazi. U pripremi je bila potpuna promena izgleda Beograda, jer je most uneo ogromnu promenu, kako u saobraćaj, tako i u sve privredne tokove grada.

Konstrukcija mosta je već bila uveliko postavljena, taj posao su odlično uradile "Goša" iz Smederevske palanke i beogradska "Mostogradnja". Na redu je bila asfaltna traka, a potom postavljanje pešačkih, bezbednosnih ograda...

Leto je bilo uobičajeno toplo, ali su vešti građevinari, navikli na vrućine, lako izveli do kraja svoja zaduženja.

Najzad, bilo je to vreme kada su jugoslovenska građevinska preduzeća dobro, kvalitetno i vešto završavala slične poslove širom sveta, tako da je njihov ugled rastao i u svetskim okvirima.


Koliko je to bila značajna promena za naš glavni grad najbolje govori podatak da su tog decembra 1970. godine u isto vreme otvoreni Autoput kroz Beograd, Mostarska petlja, "Gazela" i Terazijski tunel.

Sve je izgledalo kao ogroman, progresivni iskorak ka boljoj budućnosti. Početkom sedamdesetih godina Beograd je bio u, verovatno, najvećoj istorijskoj ekspanziji, a tadašnja država doživljavala je svoje zlatno doba.


Opšti standard bio je u porastu, kao i masovna stambena izgradnja. Možda je najpozitivniji bio elan i nada tadašnjih Beograđana u bolju budućnost. Na žalost, posle nekoliko decenija takve vizije su demantovane, a svet je utonuo u neke druge vode.



UGLED U SVETU

Naši stručnjaci toga doba osmišljavali su brojne infrastrukturne objekte širom planete, pogotovo u svetu Nesvrstanih zemalja, sa kojima je Jugoslavija imala veoma dobre odnose u svim oblastima.