ODLUKA koju je doneo Sekretarijat za gradski javni prevoz krajem 2018. godine o zabrani postavljanja reklamnih obaveštenja na svim staklenim površinama ne poštuje se ni ove godine. Uprkos propisima, ulicama i dalje saobraćaju vozila gradskog prevoza "potpuno obučena" u reklame.

Autobusi, tramvaji, trolejbusi idealno su mesto za reklamiranje, dnevno pređu nekoliko hiljada kilometara i prevezu nekoliko hiljada putnika, ali pojedinim putnicima reklame smetaju.

Redakciji "Novosti" požalili su se sugrađani koji su se na liniji 31 i 95 vozili potpuno izlepljenim autobusima, a kako su nam ispričali, najveći problem im je što ne vide stajalište, pa ga neretko i promaše.

- Iznerviram se kada uđem u autobus čija su stakla prelepljena reklamama. Osim što ne vidim ništa, nekoliko puta sam imala mučninu dok sam se trudila da vidim gde se nalazim i kada treba da izađem, gledajući kroz one rupice - ispričala nam je sugrađanka K. A.

Ne manjka ni broj prijava na servisu "Beokom". I ovde su se ljudi žalili, osim na prozore, i na prelepljena vrata autobusa. Jedan od odgovora Gradskog saobraćajnog preduzeća bio je da je na vozilu došlo do problema usled nesporazuma u izradi idejnog rešenja, koje je na maloj površini imalo netransparentnu foliju.

- Uočeni problem je rešen u roku od nekoliko dana korekcijom, postavljanjem adekvatne folije, koja je u skladu sa zakonom - rekli su iz ovog preduzeća.

Iako se u saopštenju navodi da je folija uklonjena, naši reporteri zatekli su je na nekoliko autobusa koji saobraćaju na liniji 31 i 95. Veliki broj tramvaja, poznatijih kao "španci", u potpunosti je prekriven baš na ovaj način.

I tokom 2018. godine gradski čelnici su se odlučili za ovu zabranu upravo da ne bi smetala građanima, jer je i tada bilo mnogo žalbi.



PREVOZ I BILBORDI

CENA za celu pokrivenost zglobnog autobusa i trolejbusa je 22.680 dinara, bez PDV-a. Od svih vozila, najviše vredi "španac", a za celu pokrivenost potrebno je izdvojiti 81.000 dinara, takođe bez PDV-a. Cene bilborda znatno su više od onih na autobusima. Nedeljni zakup bilborda varira od 110 do 520 evra. Koliko će firma novca izdvojiti zavisi od veličine, ali i osvetljenja bilborda.

Najskuplji su posteri koji se nalaze na trotoarima i stanicama, a njihova cena se kreće od 8.496 do 20.600 evra, u zavisnosti za koji broj postera se firma odluči.