Man stiže u GSP?

N. V. BRKOVIĆ

22. 01. 2013. u 08:15

U najuži krug za proizvođača novih 180 autobusa ušli Nemci i Poljaci. Pored Nemaca u konkurenciji još i poljski "Solaris"

IZBOR proizvođača novih 180 autobusa koji bi u narednih šest meseci trebalo da stignu u Beograd, drži se u tajnosti. Ali, kako nezvanično saznajemo, od pet firmi koje su dale ponudu, u najuži krug ušle su kompanije "Man" iz Nemačke i "Solaris" iz Poljske.

U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je Skupština grada Beograda odobrila ugovor o podršci grada GSP "Beograd" za kupovinu 180 autobusa putem kredita EBRD i sada se čeka da odluku usvoji Upravni odbor ovog preduzeća, te da novi autobusi budu do sredine godine na beogradskim ulicama.

- U utorak-sredu, ove sedmice, biće održan Upravni odbor GSP "Beograd" - kaže Nebojša Ćeran, v. d. generalnog direktora najvećeg gradskog prevoznika. - Zatim bi i Gradsko veće trebalo da da saglasnost i tada se potpisuje ugovor. Tek tada će komisija da obelodani koji proizvođač će dobiti posao.

Sredinom oktobra prošle godine, Agencija za javne nabavke Beograda otvorila je ponude sedam kompanija koje su učestvovale na tenderu. Pored kompanija "Man" i "Solaris", učestvovale su i "Ašok Lejland" iz Indije, "Iveko Irisbus" iz Češke i švedska korporacija "Volvo bus", dok su ruski "Gaz grupa" i domaći "Ikarbus" dostavili nepotpune ponude.

Finansijski najbolju ponudu dao je indijski "Ašok Lejland", koji je u odnosu na nemačku firmu jeftiniji oko 19 miliona evra. I "Solaris" je jeftiniji za skoro četiri miliona evra, pa ipak, uzimajući u obzir tehničke karakteristike vozila, broj proizvedenih autobusa u prethodnih pet godina, spremnost firme da proizvede i isporuči vozila, cene rezervnih delova i očekivanu potrošnju goriva, Nemci su bliži pobedi.

Kako nezvanično saznajemo, vozila će biti uvezena preko distributera "Sejari", jer "Devako" uvozi samo delove za "Man".

PONUDE SVIH PROIZVOĐAČA

"AŠOK LEJLAND" (Indija) 41.400.000

"IVEKO IKARBUS" (Češka) 54.006.196

"SOLARIS" (Poljska) 57.562.954

"MAN" (Nemačka) 60.409.895

"VOLVO BUS" (Švedska) 62.994.231

"IKARBUS" (Srbija) bez cene

"GAZ GRUPA" (Rusija) nepotpuna ponuda

NAPOMENA: cene su u evrima bez PDV.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (42)

gogo

22.01.2013. 08:41

Nije mi jasno da Ikarbus,fap i neobus nisu izasli sa cenom to su nase firme koje zaposljavaju na stotine kooperanata.Da li je ovde problem direktora koje vode ove firme.

Alex

22.01.2013. 08:48

Glas za Solaris. Cela Evropa se vozi u njima, pa cak i Nemci. Kad je doslo do toga da Nemci kupuju Solarise da ne bi preplacivali vozila iz svoje zemlje koja su skupa zbog imena, ni nama nista nece faliti da uzmemo "Poljake". Mehanika u njima moze biti nemacka, tako da ni to ne bi bio neki problem.

MatijaBG LDP

22.01.2013. 08:49

Obavezno da se domaci proizvodjaci izbace iz opticaja....Ikarbusovi autobusi koji su na ulici su nevidjeno ruglo.Ne tako stari,vec su u raspadu.Beograd je istinska metropola i samim tim zasluzujue da ima vrhunski prevoz ,vrhunskog kvaliteta,ali i one koji ce novo cuvati i odrzavati,a to nam najvise nedostaje.Ovi autobusi moraju hitno biti nabavljeni jer zuti,kojima se prevozimo su nevidjena sramota.

Alex

22.01.2013. 15:35

@MatijaBG LDP - Autobusi se pretvore u ruglo zbog odrzavanja i bahatosti saobracajnog osoblja i putnika, a ne zbog proizvodjaca. Pogledaj Mercedese u GSP-ovom voznom parku, nema dana da nekome ne strada menjac zbog preopterecenja, bahatih vozaca i nikakvog odrzavanja. Sta god da dodje, dahije iz GSP-a koji misle da im je tu firmu deda ostavio, ce unistiti vozila. Pogledaj CAF-ove kojima vec puca karoserija. Sa druge strane, Ikarbusi kod privatnika su sasvim dobro odrzavani i nista im ne fali.

Vukajlo

22.01.2013. 08:54

Ako je ovo cena za MAN od 60.409 Eur-a onda nema daljeg razmisljanja.Ja cisto sumnjam da su ove informacije tacne.Ovaj cenovnik je smesan.Man duplak je mnogo skuplji od ovoga.Mislim da je cena sigurno izmedju 100-150.000 Eur-a. Kazem ako je ovo cena duplog Man-ovog autobusa kupujmo odmah.I sami znamo da su se Japanci najbolje pokazali.Ikarbus prodati podhitno jer kvalitet tih buseva je jako los.

Nepažljiv

22.01.2013. 10:17

@Vukajlo - E Vukajlo... cena je za 180 autobusa i iznosi 60 miliona i 409 hiljada evra, pa izračunaj- 335 605 € za jedan bus bez PDV- mnogo, ali je kvalitet 3 koplja ispred ostalih!

Ikarbus

22.01.2013. 13:21

@Vukajlo - Pa zato Ikarbusov duplak košta 160.000 a MAN-ovi busevi su onda 2 puta skuplji. Koliko platiš, takav kvalitet i dobiješ.

Glisa

22.01.2013. 15:34

@Vukajlo - Kod isporuke 200 Ikarbusa 2008-me, solo Ikarbus je plaćan 180 000e, a zglob 240 000e. Dali garanciju na 5 godina, a posle 2 rekli nije 5 nego 2. A, da li su autobusi preplaćivani, da li je bilo potkusurivanja, ne znam. Nisam bio prisutan.

Branko

22.01.2013. 09:01

Najnormalnije je sto Ikarbus nije dostavio cenu zajedno sa ponudom. Ovo vozilo nema cenu kada se prodaje na komad vec samo na kilo. Kao i svako drugo otpadno gvozdje. MAN autobusi sa fotografije voze se vec 10 godina i jos uvek su pouzdani. Ikarbus autobusi riknjavaju vec nakon nekoliko meseci.

Marko bgd

22.01.2013. 09:57

Kakva smo mi država kad kupujemo skuplje autobuse za 4 miliona dok je Solaris mnogo kvalitetniji autobus a pak jeftiniji.Solaris je jedini ozbiljan proizvodjač koji pored autobusa proizvodi i trolejbuse i tramvaje,i kao takav predstavlja najozbiljnijeg ponudjača!Da nije takav ne bih Nemci za svoje najveće gradove kupovali Solaris, već bi kupili svoj MAN!

Милош Цзв Смиљкић

22.01.2013. 15:22

@Marko bgd - Тако је. "Јапанци" јесу квалитетни, али нископодни аутобуси нису, то говори и сам Берлин који има Соларисове аутобусе ;)

Driver

22.01.2013. 10:10

Koliko je dobro uradjen taj MAN "japanac" moze da vam potvrdi svaki vozac a mislim da i laici vide da se radi o kvalitetu. Mislili su na svaki detalj. Da li je pun ili prazan svejedno je,ne oseca razliku. Ok ,mozda je Solaris isto kvalitetan ali ne mozemo da kazemo e ,vozi se u Nemackoj i celoj Evropi pa sto ne bi i kod nas. Na zapadu se ti busevi ne opterecuju kao kod nas.Zato glas za provereno ali nisam ni protiv Solarisa. Samo kad nije Ikarbus ili neki Rus,Ceh i sl.

Realista

22.01.2013. 10:21

Kada se kupuje vozilo, vodi se racuna i o njegovom odrzavanju tj .ceni u eksploataciji. Ima na desetine primera kada se neko prevoznosredstvo nabavi "povoljno" a onda ispadneda je jesamocena redovnog servisa i odrzavanja visestruko veca od cene samog sredstva. Pored toga kakvi god bili ovakvi autobusi polse 2 sezone u Beogradu licice na ona cudna vozila " skupljaca sekundarnih sirovina" . Nije stvar samo kupiti vec i odrzavati ono sto je kupljeno

Bidza

22.01.2013. 10:36

Čemu tender kad pobedjuje najnepovoljniji? Zasto su ostali konkurisali, ako pobedjuje onaj odpozadi? Zašto ne Volvo?

GoraN

22.01.2013. 15:28

@Bidza - Da si se ikada vozio u Ikarbusovim i Manovim autobusima, bilo bi ti jasno zasto je ponuda Ikarbusa nepovoljnija. Ako vec ovako bezobrasno skupo placamo prevoz, red je da nas voze u dobrim autobusima.

DAS AUTO

22.01.2013. 11:37

manite se pokvarenih,podmuklih i zlobnih rusofila i crvenih radikala,koji ne zele dobro Beogradjanima.to je zlo.uzmite skupljeg Nemca i da ne mislimo posle zasto je otkazao bus u spicu i stvorio se haos.

Vanja

22.01.2013. 12:12

@DAS AUTO - Bravo, DAS AUTO! Tako zbore pametne i umne osobe. Neka nemački radnici svaki dan idu na posao i vraćaju se s posla, a naši neka vataju zjale. Tako ti napisa komentar i ostade ziv.

Pamet tu glavu

22.01.2013. 18:42

@DAS AUTO - Prazni patriotizam/socijalizam nije dovoljan!potreban je kvalitet, rad, red, posvećenost, i moral.da radnik u Ikarbusu pošteno zašrafi zavrtanj,a ne ofrlje ko po običaju jer ima sms da odgovori.da projektant bude stručan/talentovan,a ne zaposlen preko veze.i onda fabrika postane uspešna i kupuju se njeni autobusi.ovako prodaja magle.šta će nam nekvalitet da bi bili lažne potriote i posle svaki čast crkavali autobusi, i ljudi se nervirali,kasnili mnogi oboljevali itd..

Dragan

10.11.2013. 13:14

@DAS AUTO - Joj kako razmisljate jednodimenzionalno . Prvo vise ne postiji preduzece koje samo proizvodi bilo sta drugo nije tacno da samo nemci imaju koristi od prodatih vozila bilo kome pa i nama jer MAN korporacija kupuje delove iz mnogo zemalja evrope pa i od nas iz srbije . Trece da je rukovodstvo IKARBUSA iole sposobno dogovorili bi da se Autobusi za potrebe BG i svih drugih gradova i transportnih preduzeca u Srbiji kompletiraju kod njih od delova koje dolaze iz MAN-a ili nuihovih cooperanata .

milan

23.01.2013. 00:22

@rudo - sobzirom da mi je ovo struka u kojoj sam proveo 40 godina, odgovorno tvrdim da se u srbiji nisu nikada proizvodili dobri autobusi. o rokovima isporuke i da ne govorimo. ja sam za nemacka vozila. ubedljivo su prvi u svetu.

Ikar

22.01.2013. 13:26

Ne znam zašto svi pljuljete po Ikarbusu kada najnovija generacija ovih autobusa uopšte nije loša (većina delova je od MAN-a, a samo su stakla,sedišta i lim iz Srbije). Ovaj model autobusa nije Ikarbus izmislio, već Bredamenarini, kompanija koja je bila strateški partner Ikara (partnerstvo je raskinuto i sada se ti busevi proizvode u Turskoj), i taj model je bio namenjen italijanskom tržištu.Ako je Italijanima dobar, zašto nama ne valja!?

Sedista?

22.01.2013. 15:26

@Ikar - @Ikar, ako si visi od 1.8m, da li si probao da sednes u ta sedista?! Za takve ljude (70% muske populacije) nema mesta za noge. Totalno antiputnicki orjentisan proizvodajac.

aleksa

22.01.2013. 15:46

@Ikar - Znam da vecina misli da je ikarbus povoljan kad ga kupujes ali ljudi vi niste obisli ni jedan GSP pogon. Pa Kad crkne nesto na Ikarbusu (desava se cesto) on je 2 nedelje van saobracaja. Sto znaci ogorman gubitak za GSP.

Ikar

22.01.2013. 19:44

@Ikar - 1. @Sedista? Da, tačnije visok sam 193 i znam da u starim autobusima nema dovoljno mesta za noge, ali u novim ima (svaki dan se vozim takvim na liniji 96)2. @aleksa Da li Ikarovi autobusi uživaju održavanje makar upola kao japanci? Ikar se ne isključuje iz saobraćaja dokle god može da ide, a japanci se isključuju iz saobraćaja čim im se malo farbe oguli.Vidi samo kakvi su Ikari u Sarajevu, sve će ti biti jasno.

Statisticar

22.01.2013. 13:30

Najbolje bi bilo da Ikarbus konkurise na slicnom tenderu u Londonu, Parizu ili Minhenu. Pa ako tamo pobedi ispred MAN-a, Volvo-a, Setre, Solarisa i Mercedesa i proda 200+ autobusa, da mi hvatamo ljude iz gradske vlade i GSP-a za gusu kao prevarante. Do tada, uzivajmo u voznji novim MAN autobusima.

Milomir

22.01.2013. 14:24

Zamolio bih da suze koje liju nad sudbinom odbačene "ponude " Ikarbusa,liju samo oni koji voze domaća vozila-jugo, kec, punto.

Laslo

22.01.2013. 15:38

Da Čankovi nisu uništili Neobus, njihov bus na Volvo šasiji bi bio sasvim dovoljan za Beograd. Neobus je propao, jer se na nesreću, nalazio na atraktivnom zemljištu.

22.01.2013. 18:45

Срамота! Што не дате новац и не покренете озбиљну производњу у нашим фирмама?! Пуните џепове странцима, а све стране кредите што сте узели сте стрпали у своје џепове уместо да сте отварали фабрике!

Goran

22.01.2013. 19:43

@4С - Svaka firma kojoj treba novac za pokretanje proizvodnje moze da ga dobije u bilo kojoj poslovnoj banci. Drzava joj za to uopste nije potrebna. Potrebno je samo da imaju dobar razvojni program koji bi banci garantovao da ce joj kredit biti otplacen. Dosta su drzavne pare bacane na razne fabrike ciji radnici su od 08:00 do 12:00 malo radili a vise caskali uz kafu i rakiju, a posle 12:00 preskakali ogradu da bi okopavali kukuruz, pekli rakiju ili sejali psenicu.

coa

23.01.2013. 01:24

Ikarbus je pravio ranije autobuse, i to su modeli ik5 iz 1972godine,ik161 iz 1983 do 1993,ik201 iz 2002,ik103 u periodu 2003-2004 i ik201 iz 2006,kao i ik206 iz 2007,od 2008 godine ikarbus NE ZNA DA PRAVI AUTOBUSE,A sto se tice MAN -a,MAN se vozi u beogradu pune 42 godine i po svojoj tradiciji treba da dodje u beograd jer je najbolji za uslove beograda,moze i solaris ali u solo verziji,pozdrav

Marko

23.01.2013. 10:39

Ako daju posao MAN-u pored jeftinije ponude Solarisa od 4 miliona to je sramota za Beograd!

Srbijanac

23.01.2013. 16:28

Ako cemo kvalitet na dugorocno,uzecemo Nemce.Ako zelimo jeftino proci,uzecemo neke jeftine ,ali brate ima da nas kostaju kao pravi,ipak je jeftinije uzeti skuplje Nemce

Beogradjanin

23.01.2013. 17:22

Pre nego sto pocnete da komentarisete bilo sta na racun Ikarbusa prvo pogledajte Ikarbuse u Gras Sarajevo, ex Raketa Uzice, Veolija, Severtrans, MiM trans,,,Nemojte ga porediti sa MAN-om jer se man iskljucuje iz saobracaja kad mu pregori sijalica, a Ikarbus radi 4 sata sa nedovoljno rashladne tecnosti u sistemu i pri temperaturi motora od 90 stepeni.

Ikar

23.01.2013. 21:32

Ctam komentare i neki pisu da mi nikad nismo znali da napravimo dobar autobus. Podsecanja radi do 1991. FAP je godisnje proizvodio preko 5000 sasija koje su nadogradjivali SANOS, Neobus, TAZ Dubrava, pa cak i neki turski proizvodjaci, Sanosi S415 su do pre par godina vozili linije za zapadnu Evropu, ali ne mogu vise zbog eko standarda, Ikarbus je proizvodio autobuse i izvozio u Poljsku pre 25 god. i ti autobusi su i danas u funkciji i prava su atrakcija. Odrzavam Ikarbuse 20 god. imaju kvalitet,

BI-BI-LA

25.01.2013. 00:36

Ode i ikarbus u stecaj i zatvaranje radnih mesta i proizvodnje..Ko nam to cini dami je znati i zasto cini da mi je znati?

Jovan-grk

18.03.2013. 00:11

Ja sam procitao da Ikarbus nije dostavio kompletnu ponudu i krivica je rukovodecih ljudi sto su izgubili lepu mogucnost za rad.Inace mislim da ikarbus moze da napravi solidne autobuse to je manova sasija i bili bi zaposljeni nasi ljudi to je bolje za drzavu ali. Ja bih izabrao MAN-a nemac je to bitno je kakav ugovor ce se potpisati u vezi odrzavanja ja vozim MAN kamion to je odlican kamion a tek organizacija servisa itd

Mare

20.03.2013. 21:03

@Jovan-grk - ne nadaj se puno tome, novi su dosli sa MAN ovim motorom i PROKISNJAVAJU

Paja

25.04.2013. 06:33

"Man" je oduvek u GSP. Njegove motore i transmisije imali su autobusi "Ikarus", slovenacka "Avtomontaza" itd. Cak je i madjarska "Raba" i rumunski "Roman" licencirani "Man". Verovatno jos uvek postoje radionice opremljene za servisiranje "Man" - a u GSP.