Man stiže u GSP?
22. 01. 2013. u 08:15
U najuži krug za proizvođača novih 180 autobusa ušli Nemci i Poljaci. Pored Nemaca u konkurenciji još i poljski "Solaris"
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je Skupština grada Beograda odobrila ugovor o podršci grada GSP "Beograd" za kupovinu 180 autobusa putem kredita EBRD i sada se čeka da odluku usvoji Upravni odbor ovog preduzeća, te da novi autobusi budu do sredine godine na beogradskim ulicama.
- U utorak-sredu, ove sedmice, biće održan Upravni odbor GSP "Beograd" - kaže Nebojša Ćeran, v. d. generalnog direktora najvećeg gradskog prevoznika. - Zatim bi i Gradsko veće trebalo da da saglasnost i tada se potpisuje ugovor. Tek tada će komisija da obelodani koji proizvođač će dobiti posao.
Sredinom oktobra prošle godine, Agencija za javne nabavke Beograda otvorila je ponude sedam kompanija koje su učestvovale na tenderu. Pored kompanija "Man" i "Solaris", učestvovale su i "Ašok Lejland" iz Indije, "Iveko Irisbus" iz Češke i švedska korporacija "Volvo bus", dok su ruski "Gaz grupa" i domaći "Ikarbus" dostavili nepotpune ponude.
Finansijski najbolju ponudu dao je indijski "Ašok Lejland", koji je u odnosu na nemačku firmu jeftiniji oko 19 miliona evra. I "Solaris" je jeftiniji za skoro četiri miliona evra, pa ipak, uzimajući u obzir tehničke karakteristike vozila, broj proizvedenih autobusa u prethodnih pet godina, spremnost firme da proizvede i isporuči vozila, cene rezervnih delova i očekivanu potrošnju goriva, Nemci su bliži pobedi.
Kako nezvanično saznajemo, vozila će biti uvezena preko distributera "Sejari", jer "Devako" uvozi samo delove za "Man".
PONUDE SVIH PROIZVOĐAČA
"AŠOK LEJLAND" (Indija) 41.400.000
"IVEKO IKARBUS" (Češka) 54.006.196
"SOLARIS" (Poljska) 57.562.954
"MAN" (Nemačka) 60.409.895
"VOLVO BUS" (Švedska) 62.994.231
"IKARBUS" (Srbija) bez cene
"GAZ GRUPA" (Rusija) nepotpuna ponuda
NAPOMENA: cene su u evrima bez PDV.
gogo
22.01.2013. 08:41
Nije mi jasno da Ikarbus,fap i neobus nisu izasli sa cenom to su nase firme koje zaposljavaju na stotine kooperanata.Da li je ovde problem direktora koje vode ove firme.
Glas za Solaris. Cela Evropa se vozi u njima, pa cak i Nemci. Kad je doslo do toga da Nemci kupuju Solarise da ne bi preplacivali vozila iz svoje zemlje koja su skupa zbog imena, ni nama nista nece faliti da uzmemo "Poljake". Mehanika u njima moze biti nemacka, tako da ni to ne bi bio neki problem.
Obavezno da se domaci proizvodjaci izbace iz opticaja....Ikarbusovi autobusi koji su na ulici su nevidjeno ruglo.Ne tako stari,vec su u raspadu.Beograd je istinska metropola i samim tim zasluzujue da ima vrhunski prevoz ,vrhunskog kvaliteta,ali i one koji ce novo cuvati i odrzavati,a to nam najvise nedostaje.Ovi autobusi moraju hitno biti nabavljeni jer zuti,kojima se prevozimo su nevidjena sramota.
@MatijaBG LDP - Autobusi se pretvore u ruglo zbog odrzavanja i bahatosti saobracajnog osoblja i putnika, a ne zbog proizvodjaca. Pogledaj Mercedese u GSP-ovom voznom parku, nema dana da nekome ne strada menjac zbog preopterecenja, bahatih vozaca i nikakvog odrzavanja. Sta god da dodje, dahije iz GSP-a koji misle da im je tu firmu deda ostavio, ce unistiti vozila. Pogledaj CAF-ove kojima vec puca karoserija. Sa druge strane, Ikarbusi kod privatnika su sasvim dobro odrzavani i nista im ne fali.
Ako je ovo cena za MAN od 60.409 Eur-a onda nema daljeg razmisljanja.Ja cisto sumnjam da su ove informacije tacne.Ovaj cenovnik je smesan.Man duplak je mnogo skuplji od ovoga.Mislim da je cena sigurno izmedju 100-150.000 Eur-a. Kazem ako je ovo cena duplog Man-ovog autobusa kupujmo odmah.I sami znamo da su se Japanci najbolje pokazali.Ikarbus prodati podhitno jer kvalitet tih buseva je jako los.
Komentari (42)