DECENIJU TRAŽE NEISPLAĆENE ZARADE: DGA pod stečajem, radnici deo duga isplatili prodajom brodova

Z. GRUMIĆ

20. 04. 2021. u 07:52

OTVARANjE stečaja nad brodarskom kompanijom "Dunav grupa agregati" (DGA), ponovo je aktuelizovala pitanje naplata potraživanja od te i drugih firmi u vlasništvu Dušana Borovice, kontroverznog biznismena.

ДЕЦЕНИЈУ ТРАЖЕ НЕИСПЛАЋЕНЕ ЗАРАДЕ: ДГА под стечајем, радници део дуга исплатили продајом бродова

Foto: Arhiva "Novosti"

Više od 300 radnika DGA, nekadašnjeg preduzeća "Heroj Pinki", skoro punu deceniju vodili su tešku borbu da im firma, nakon privatizacije, isplati zaostale zarade i druga primanja, koja su premašila iznos od dva miliona dinara po zaposlenom. Zato su u više navrata obustavljali rad, pa čak i blokirali plovni put Dunava kod Novog Sada.

- Posle mnogo muka, pregovaranja i preganjanja po sudovima, uspeli smo da naplatimo deo dugovanja, ali ne svi i ne u punom iznosu - kaže za "Novosti" Novica Cvetković, kapetan broda, koji je vodio pregovore u ime zaposlenih u DGA. - Radnici su tužili firmu i dobili presude u svoju korist, ali uspeli su da naplate dug samo oni koji su stavili hipoteku na imovinu DGA. Tako je naplaćeno oko 40 odsto radničkih potraživanja.

Cvetković i još dvojica njegovih kolega kapetana, čija ukupna potraživanja prema firmi prelaze deset miliona dinara, stavili su hipoteku na brod "Lazarevac", samohodni teretnjak.

GRAD DAO 460 MILIONA ZA BULEVAR

PRE desetak godina je Grad Novi Sad firmi "Borovica transport" platio avansno više od 460 miliona dinara za izgradnju Bulevara Evrope, koji nisu urađeni, a uplaćeni novac nije vraćen. Taj novac je Borovica dobio od tadašnjeg rukovodstva Zavoda za izgradnju grada, mimo tenderskih procedura, izjavio je nedavno gradonačelnik Miloš Vučević. Sa zateznom kamatom taj dug premašuje 790 miliona dinara.

- Ja sam uspeo, posle pet-šest godina borbe pred sudom, da dobijem 1,5 miliona dinara a ostatak ukupnog duga od oko 3,5 miliona ne znam da li ću uopšte uspeti da naplatim, po drugoj sudskoj presudi.

Cvetković navodi da je njihova firma, ubrzo nakon privatizacije pre nešto više od decenije, zapala u velike poslovne probleme. Nekada je firma imala više od 90 brodova i drugih plovila, koji su u međuvremenu ili rasprodati ili, kako dodaje naš sagovornik, "prevedeni" u novu Borovičinu firmu.

 

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DANAS JE DOBAR DAN ZA SRBIJU: Vučić se oglasio sa važnim vestima (FOTO)