TAKSISTI (NI)SU GRADSKI PREVOZ: Još važi Uredba o minimalnim cenama iz 2019.
JEFTINIJA vožnja taksijem je od prošlog vikenda u Nišu - prošlost. Jer, taksi udruženja su odlučila da ubuduće ne odobravaju popust od 20 odsto, kao ni mogućnost da se zainteresovani voze po ceni autobuske karte, ili imaju besplatnu uslugu.
Foto: J. Ć.
Niški taksisti, a ima ih između 600 i 700, na ovaj potez su se - kažu - odlučili posle najave pojačanog inspekcijskog nadzora i ocene da su davanjem popusta kršili Uredbu o minimalnim cenama.
Nišlijama se ovaj potez nije dopao, pa uveliko traže krivca, odnosno onog ko je pripretio taksistima da ukinu "damping" vožnje, jer je u nekim situacijama bilo jeftinije koristiti taksi nego gradski prevoz. Zato neki i upiru prst u lokalnu samoupravu, sumnjičeći je da je inicijator pojačanih kontrola i kažnjavanja taksista.
Inače, cena "starta" je 110 dinara, a kilometra se naplaćuje 40, odnosno 50 dinara - u zavisnosti od gradske zone. Sa ovim tarifama, taksi usluge u Nišu su među najpovoljnijim u Srbiji, a kada se tome doda i popust, onda je sve bilo još povoljnije za mušterije.
Foto: V. Milićević
- Ne znam ko je pokrenuo pitanje popusta, ali je sigurno da smo radili na svoju štetu, jer smo vozili po nerealno niskim cenama. Jednostavno, svi su počeli da daju popuste, pa je to izgublo smisao, odnosno cene su bile ispod minimalnih. I mi smo bili pogođeni pandemijom i tek sada se, posle popuštanja mera, situacija normalizuje. U svakom slučaju, nismo bili konkurencija gradskom prevozu - kaže Nemanja Kostić iz udruženja "Siti taksi", koji smatra da u Nišu ima posla za sve, pa čak u nekim situacijama treba i više vozila.
Isti stav ima i Milan Mitić, direktor JP "Javni prevoz", koji smatra da oni sa taksistima nemaju dodirnih tačaka.
- Prvi put čujem da neko ukidanjem popusta želi da poveća broj putnika u javnom prevozu. To nije tačno. Činjenica je da je proteklu godinu obeležilo smanjenje broja putnika, što je pogodilo i taksiste, i gradske prevoznike - zaključuje Mitić.
GRAD NIJE ODGOVORAN
DOK se taksisti pribojavaju kazni, Nišlije negoduju, ali zasada samo na društevnim mrežama.
Istovremeno, gradonačelnica Dragana Sotirovski kaže da o tome da li će taksisti davati popuste, ili ne, ne odlučuje lokalna samouprava, već isključivo taksi udruženja.
- Minimalna cena vožnje taksijem u Nišu je utvrđena Rešenjem Gradskog veća iz 2019. i to je još na snazi - tvrdi Dragana Sotirovski.
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (1)