GLOBALNO PREDGRAĐE U ĐARDINIMA: "Kolonijalnu izložbu" Aleksandra Denića otvoriće Maja Gojković, ministar kulture
POSETICE Paviljona Srbije na 60. Bijenalu umetnosti, koji već u velikom broju obilaze "Kolonijalnu izložbu" Aleksandra Denića, i pre njenog zvaničnog otvaranja, na postavci čeka čitav jedan svet evropskog, globalnog predgrađa, metafora za moć i dominaciju multinacionalnih kompanija, koje su novcem pokorile planetu.
Foto B.Đorđević
U Đardinima će danas, izložbu koja je u Veneciju stigla u tri šlepera od po 15 tona, svečano otvoriti Maja Gojković, ministar kulture. Na ceremoniji će govoriti i Jelena Medaković, direkor Muzeja grada Beograda, inače komesar nastupa Srbije i autor, naš međunarodno priznati umetnik. Kustos ovog projekta, koji je svojevrstan odgovor na temu "Stranieri Ovunque - Stranci svuda", koju je postavio umetnički direktor Bijenala Adrijan Pedrosa iz Brazila je - Ksenija Samardžija.
Foto B.Đorđević
- Velika je "koncentracija umetnosti" ovde na Bijenalu, što je vidljivo bilo i dok su se postavljale izložbe - kaže Aleksandar Denić, za "Novosti", uoči otvaranja naše postavke. - Svi pokušavaju da prikažu najbolje što imaju. Paviljoni su doterani, neki su čak i promenili fasade... Na stotine majstora je ovde radilo da bi sve bilo spremno za otvaranje. Tokom priprema svi su bili otvoreni, i predstavnici različitih zemalja međusobno su sarađivali, naročito oni koji imaju "komšijske" paviljone. To je manje bilo primetno među samim autorima, a mnogo više među ljudima koji su realizovali postavke - radnicima, stolarima, bravarima, slikarima, molerima... Onim običnim, "malim" ljudima kojima sam posvetio svoju postavku. Svi oni hteli su da pomognu jedni drugima. I to je dobro, jer bar na tom društvenom nivou postoji solidarnost. Ne znam ima li je i na višim nivoima.
Prema rečima kustoskinje Samardžije, za projekat koji nas predstavlja na najvećoj svetskoj smotri umetnosti ne postavlja se pitanje žanra, jer je reč o nekoj vrsti "totalne izložbe":
- Stvar je u iskustvu i intenzitetu koje izložba prenosi, i to zvukom, šumovima, vizuelnim iritacijama, svetlosnim efektima, sentimentalnim detaljima... Postoji čitav spektar osećanja koja ona budi, stavljajući nas u poziciju u kojoj smo vrlo osetljivi, lomljivi. Ona ulazi u intimne prostore tranzicije, privremenog boravka, gde je narušen sklad.
Preporučujemo
GLUMAC DAO OBEĆANjE: Aleksandar Kojić dobio nagradu za monodramu Radoša Bajića (FOTO)
09. 12. 2025. u 22:10
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)