STO LETA BEOGRADSKOG BALETA: Umetnički direktor Ana Pavlović, za "novosti", o protekloj i predstojećoj sezoni i pripremama za jubilej

M. Mirković

18. 08. 2022. u 12:12

PRVAKINJA Beogradskog baleta, primabalerina Ana Pavlović, posle niza blistavih uspeha u svim velikim baletskim rolama, protekle zime obrela se pred sasvim novim izazovom, i u sasvim joj nepoznatoj ulozi - kada je, sredinom februara, stupila na mesto umetničkog direktora Baleta Narodnog pozorišta.

СТО ЛЕТА БЕОГРАДСКОГ БАЛЕТА: Уметнички директор Ана Павловић, за новости, о протеклој и предстојећој сезони и припремама за јубилеј

"Žizela", Foto Narodno pozorište

- Zatekla sam stanje koje nije baš obećavalo: kovid-mere i dalje na snazi, ansambl koji se uspavao s obzirom na to da su stalno imali prekide u radu i samo dve celovečernje predstave na repertoaru i to bez orkestarskog učešća... - otkriva Pavlovićeva.

- Uspeli smo za protekla četiri meseca da vratimo još neke predstave na repertoar, i to uz pratnju orkestra i time potvrdili suštinu postojanja našeg velikog ansambla. Ono što bih izdvojila je premijerna obnova baleta "Žizela" - sačuvali smo našu divnu verziju po Leonidu Lavrovskom, jednu od najčistijih i najlepših verzija tog baleta, obnovili kostime i scenografiju, a ono što je posebno krunisalo ovu obnovu su tri kompletno različite umetničke podele.

"Ko to tamo peva", Foto Narodno pozorište

Prvu polusezonu sa Anom kao umetničkim direktorom obeležilo je i jubilarno 200. izvođenje kultnog baleta "Ko to tamo peva" u koreografiji i režiji Staše Zurovca, ali i obnavljanje saradnje sa HNK u skladu sa strateškim ciljevima uprave pozorišta:

- Upravo sa tom predstavom smo maestralno završili sezonu, gostujući u zagrebačkom HNK, posle 20 godina pauze. Uspostavili smo saradnju i doživeli stajaće, dvadesetominutne ovacije. Bilo je čarobno. Drago mi je da smo u tom duhu završili sezonu i da smo nastavili obnavljanje naše regionalne saradnje, započeto gostovanjem HNK na našoj sceni sa predstavom "Gospoda Glembajevi" Lea Mujića, koja je takođe ovacijama ispraćena.

Sledeća sezona je od velikog značaja za Balet, ističe Ana Pavlović, jer u sezoni 2022-2023. slave veliki jubilej - sto godina Beogradskog baleta!

Foto N. Skenderija

- Sve što se bude dešavalo u tom periodu će imati praznični ton i biti u duhu tog značajnog jubileja. Ono što već sada mogu da najavim je velika premijera baleta Le Corsaire, koji nije nikada izveden na našoj sceni. To je klasičan balet sa mnogo protagonista, gde će se naš ansambl pokazati u punom sastavu i sjaju. Balet Narodnog pozorišta ima veliki potencijal i sigurna sam da ćemo svi zajedno dati sve od sebe da to i pokažemo. Imamo tu odgovornost, a i čast da obeležimo tako značajnu godišnjicu, a to dugujemo svim divnim umetnicima i njihovim delima koja su nas zadužila.

Ana Pavlović, Foto privatna arhiva

Obezbediti socijalnu sigurnost

SISTEMATIZACIJA definiše broj igrača potreban za izvođenje repertoara a pored toga što zakon predviđa beneficirani radni staž, starosna granica za odlazak u penziju nije usklađena sa specifičnošću naše profesije, pa određeni broj igrača posle višedecenijske karijere ne može da odgovori svim zahtevima scenskog nastupa, dok mladi moraju biti honorarno angažovani. Pozorište ima potrebu da baletske umetnike sa iskustvom uključi u proces rada kroz poslove repetitora, pedagoga i koreografa koji nisu predviđeni sistematizacijom, ali u praksi postoje. Verujem da će Ministarstvo kulture i uprava pozorišta sarađivati na pronalaženju dugoročnih rešenja koja obezbeđuju socijalnu sigurnost igrača svih generacija. Volela bih da za deceniju naš Balet bude jak, u strukturi definisan, autentičan i svetski konkurentan - ističe Pavlovićeva.

Spona između mladosti i istorije

POSVETIĆEMO se i retrospekciji našeg bogatog baletskog opusa, ali i dati šansu našim koreografima, iz zemlje i iz regiona, da pruže savremeno viđenje dela koja su obeležila našu bogatu istoriju, trudeći se da ih sačuvamo od zaborava. To će biti propraćeno publikacijom koja će obrađivati istoriju baletskog ansambla, značajna umetnička imena i naslove. Uprava Narodnog pozorišta ulaže velike napore da se, i pored energetske krize i teških vremena koja dolaze, zadrži dostojanstvo koje naša profesija i teatar zaslužuju. Nadam se da ćemo naći načina da to i ostvarimo. Kultura i umetnost imaju temeljnu ulogu u svakom dobrom i uspešnom društvu. Poradićemo i na temeljnijoj saradnji baletskih škola i Baleta, jer ta spona mora postojati - od kvaliteta školovanja zavisiće i naša budućnost. To je ono što moramo unaprediti. Ne rađaju se talenti svaki dan. Oni se moraju negovati - kaže Pavlovićeva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

TATA PONOSAN: Ćerka legendarnog folkera postala šampion sveta: To mi je najvažnije trenutno!