BORBA ZA OPSTANAK INDUSTRIJE: Budućnost električnih automobila dovedena u pitanje

Novosti online

12. 09. 2022. u 12:39

U NEMAČKOJ vlada zabrinutost da će, ako se trend nastavi, doći do negativnih efekata na investitore kojima će nedostajati podsticaji da grade objekte za punjenje, što će električne automobile učiniti manje atraktivnim i nepoželjnim.

БОРБА ЗА ОПСТАНАК ИНДУСТРИЈЕ: Будућност електричних аутомобила доведена у питање

Foto arhiva

Šefovi automobilske industrije u Nemačkoj saopštili su da rastući troškovi energije ugrožavaju budućnost električnih automobila.

Pojasnili su da porast cena električne energije, kao i dostupnost sirovina, te hronična nestašica delova i široko rasprostranjeno smanjenje raspoloživog dohotka imaju značajan uticaj na proizvodnju i prodaju automobila.

Doskoro je vlasništvo nad električnim automobilima dobijalo na atraktivnosti zbog raznih državnih podsticaja, kao i zbog porasta cena naftnih derivata. Ipak, ta razlika se značajno smanjila nakon povećanja cena električne energije u Nemačkoj za oko trećinu u poređenju sa prošlom godinom.

Vlasnici električnih automobila, bilo da pune svoje automobile kod kuće ili putem ugovora sa operaterima za punjenje, uvideli su porast cena od 10 odsto ili više. Zabrinjava dalji rast i činjenica da je cena struje vezana za cenu gasa.

"Allego", jedan od najvećih operatera stanica za punjenje u Nemačkoj, podigao je cene početkom ovog meseca sa 43 centa po kilovat satu na 47 centi. Ekspresno punjenje, putem kontinuirane struje, poraslo je sa 65 na 70 centi po kilovat satu, dok je najbrže, takozvano ultra-brzo punjenje, poraslo sa 68 centi na 75 centi po kilovat satu. I diskont supermarketi, lanci "uradi sam" i prodavnice nameštaja, koji su donedavno nudili korisnicima besplatno punjenje dok su kupovali, sada uvode naknade.

Ekonomista za automobile Stefan Braceli i osnivač Centra za upravljanje automobilima (CAM) tvrdi da su sve pomenute okolnosti veliki izazov za industriju električnih automobila.

- Eksplozija cena električne energije mogla bi da bude akutna opasnost za tranziciju vozila i moramo da budemo neverovatno oprezni u vezi sa tim - rekao je Bracel nemačkim medijima.

Pojasnio je da je, ako električni automobili postanu skuplji za korišćenje, nalet električne mobilnosti u opasnosti da propadne, jer će "retko ko više kupovati takav automobil".

Državne subvencije za električne automobile će se prepoloviti na 4.500 evra od 2023. godine, dok kupci "plag-in" hibrida, koji trenutno primaju isplatu od 6.750 evra, više neće biti podržani. Ukupan iznos novca koji je na raspolaganju biće ograničen na 2,5 milijardi evra, što je dovoljno da pokrije bonuse za samo 400 hiljada električnih automobila, odnosno manje od jedan odsto automobila na nemačkim putevima.

Iz industrije električnih automobila ne veruju da će se reforma EU, koja je u planu i koja bi odvojila cenu struje od cene gasa, desiti dovoljno brzo.

Jedan predlog koji bi se relativno brzo mogao primeniti bio bi povećanje poreza na vozila na dizel i benzinske automobile. Trenutno vlasnici električnih automobila ne plaćaju porez na svoja vozila, a imaju i privilegiju da koriste autobuske trake i parking mesta koja nisu dostupna neelektričnim vozilima.

U Norveškoj, gde je vlada rano prihvatila finansijsko podsticanje kupovine električnih automobila i uspostavljanje široke mreže za punjenje, 65 odsto novih automobila registrovanih prošle godine bila su električna vozila, što ih stavlja na vrh liste koju je sastavilo Udruženje evropskih proizvođači automobila. Nemačka je na šestom mestu na listi sa 13,6 odsto, prenosi "RTCG".


BONUS VIDEO: Cene goriva "divljaju" u Nemačkoj i Britaniji
 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (5)