CELOM TRASOM VEĆ OD FEBRUARA 2023: Reporteri "Novosti" u obilasku radova na deonici "Miloša Velikog", od Novog Beograda do Surčina (FOTO)

Š. Marović

09. 10. 2022. u 08:30

IZGRADNjA gradske saobraćajnice Novi Beograd - Surčin, koja predstavlja početnu deonicu auto-puta "Miloš Veliki", intenzivirala se poslednjih mesec dana, a posao će biti završen do februara 2023. godine.

ЦЕЛОМ ТРАСОМ ВЕЋ ОД ФЕБРУАРА 2023: Репортери Новости у обиласку радова на деоници Милоша Великог, од Новог Београда до Сурчина (ФОТО)

Foto Z. Jovanović

Reporteri "Novosti" juče su sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislavom Momirovićem i glavnim inženjerom Nemanjom Mutićem obišli celu deonicu, dužine 7,8 kilometara, koja je predviđena za maksimalnu brzinu do 80 kilometara na sat.

Na svakom kilometru putnog pravca koji će građane Novog Beograda, Surčina i Zemuna konačno direktno povezati sa auto-putem i Obilaznicom ovih dana je kao u košnici. Više od 300 kineskih i srpskih radnika sa 220 mašina zajedno radi na projektu vrednom 58 miliona evra, koji se kompletno finansira iz budžeta Republike Srbije. Uređuju se i spajaju poslednji segmenti mostova, postavljaju ivičnjaci, dodatno učvršćuje podloga, a u velikom delu trase došlo se i do ugradnje drugog sloja asfaltne podloge. Asfalt je već dobilo 3,5 kilometra puta, a mostovi su gotovo završeni.

- Ovo je ključni projekat za povezivanje Beograda sa zapadnom Srbijom - istakao je Momirović za "Novosti". - S prve deonice iz glavnog grada, Vojvođanske ulice i Tošinog bunara ulazi se na auto-put "Miloš Veliki" i onda se nastavlja dalje, da li ka Milanovcu, Čačku, Užicu... Upravo prisustvujemo ugradnji drugog sloja asfaltne podloge, ubrzali smo se maksimalno. Cilj nam je da se radovi završe do februara naredne godine i uveren sam da će tako i biti. Još uvek ne želim da kažem tačan datum jer bi bilo neodgovorno, ali cilj je da se što pre ova deonica pusti u saobraćaj. Ovo je ujedno i gradska saobraćajnica koja će imati svu propratnu infrastrukturu.

Građani će se na ovu saobraćajnicu uključivati iz Vojvođanske ulice, gde će se nalaziti i kružni tok, a takođe će biti izgrađena i petlja Surčin 1, koja će voditi do centra opštine, ali i do novog nacionalnog stadiona. Zbog toga se ova saobraćajnica po važnosti i gustini saobraćaja u budućnosti već naziva novom Autokomandom. Prilikom izgradnje ove deonice velike probleme građevinarima zadavala je eksproprijacija zemljišta, posebno na samom početku gradilišta sa novobeogradske strane. Ipak, i to je uspešno stavnjeno "ad akta".

- Ova deonica je od strateške važnosti za sve građane Novog Beograda i Surčina - napominje ministar. - Mislim da ćemo za deset godina ovde imati važnost današnje Autokomande. Beograd se razvija, uz obilaznicu je ovo jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u prestonici. Na svakom delu trase se izvode radovi, što je veoma bitno, a lepo vreme dodatno ubrzava realizaciju projekta. Zadovoljan sam radom kineskih i domaćih izvođača, iako tu ima dosta otvorenih pitanja, koje mi kao država moramo da rešimo, ali i da oni malo ubrzaju radove. Veliki problem bila je i eksproprijacija zemljišta koja je zadavala muke i kočila radove. U nekom segmentu se ide i ispred rokova, ali to je deo svakog kompleksnog projekta.

Foto Z. Jovanović

Ovaj auto-put predstavlja i pravu magistralnu gradsku saobraćajnicu sa po tri saobraćajne trake po smeru, i razdelnim ostrvom dužine pet metara. Tu će se nalaziti i obostrane biciklističke i pešačke staze širine dva metra, kao i bankine i zaštitna ograda.

- U ovom trenutku koristimo svaki vedar i sunčan dan da se izvode radovi - ističe odgovorni izvođač radova inženjer Nemanja Mutić. - Evo, samo tokom jučerašnjeg dana smo izvukli 700 metara drugog sloja asfaltne podloge. Nasip je završen u 95 odsto poslova, drobljenih kamena i agregata preko 57 odsto, mostovi su na izgrađenosti blizu 95 odsto, hidrotehnički radovi prate ostale i tu smo na 80 odsto. Kompletna trasa je i dalje otvorena za rad, a glavna vodilja su ivičnjaci, koje smo završili više od 56 odsto. Kako njih završimo mogu da se postavljaju tri sloja asfalta koja su debljine od 8, 8 i 4 centimetra.

Preko saobraćajnice T6, kad se izgradi nedostajući deo pored bežanijskog groblja, ova saobraćajnica će imati direktnu vezu sa severnom tangentom i mostom Zemun-Borča, na Dunavu. S užim gradskim jezgrom ostvaruje vezu preko mosta na špicu Ade Ciganlije i preko postojećeg auto-puta kroz Beograd. Na trasi će se nalaziti tri površinske raskrsnice i jedna denivelisana Surčin 1, kao i 2 nadvožnjaka i tri mosta preko melioracionih kanala.

- Mislim da idemo sa dinamikom ispred nego što period godine dozvoljava - kaže Mutić. - Kruna nasipa je 38 metara, što je daleko šire od regularnih auto-puteva, koji imaju uglavnom 22 metra širine. To je zato što imamo veliku bankinu i biciklističke staze, jer je ovo i gradska saobraćajnica. To je nešto novo što nam se dešava posle auto-puta Beograd-Zagreb.

Foto Z. Jovanović

NEMA STAJANjA

- U OVIM teškim uslovima, u jeku svetske energetske krize, rata u Ukrajini, mi intenzivno radimo na deset auto-puteva i brzih saobraćajnica - ističe ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. - Nastavljamo da radimo i brzu prugu od Novog Sada ka Subotici. Bez obzira na okolnosti, mi se ne zaustavljamo.

I JAKOVO DOLAZI NA RED

IZGRADNjA pristupnih saobraćajnica koje iz Jakova vode na auto-put "Miloš Veliki" konačno će biti završena, potvrdio nam je ministar Momirović. Time će oko 50.000 stanovnika donjeg Srema dobiti direktan izlaz na ovu bitnu saobraćajnicu.

- To je projekat koji mi zaista intenzivno radimo u smislu projektno-tehničke dokumentacije i ne odustajemo od njega. I auto-put "Miloš Veliki" bez realizacije te petlje neće biti potpun. Ljudi u Jakovu mogu da budu spokojni jer ćemo vrlo brzo građevinski početi radove.

OBILAZNICA DO MARTA

GRADSKA saobraćajnica Novi Beograd - Surčin značajna je i zbog veze žitelja ovog dela prestonice sa Obilaznicom oko glavnog grada.

- U martu naredne godine priču o Obilaznici završavamo jednom zasvagda, posle više od 30 godina od početka radova - uverava Momirović. - Posle dve i po do tri godine od kada je dat nalog da se ovaj put završi, mi smo pri samom kraju. Već smo završili 12 kilometara, ostalo je još osam.

BONUS VIDEO - SEĆANjE: Pavle Vujisić nije završio glumu, ali mnogima je mogao da bude profesor

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (1)

RED SUNCA, PA RED KIŠE: Evo kakvo nas vreme očekuje danas