OBEZBEDITE SE DOK TRAJE SEZONA: Kuvani paradajz štiti od srčanog udara
SVEŽI plodovi paradajza su prava riznica hranljivih materija neophodnih zdravom organizmu. Međutim, činjenica je da proces kuvanja paradajza pojačava njegove nutritivne vrednosti. Zato se za kuvani paradjz kaže da je svojevrstan lek iz prirode.
Foto Shutterstock
Ključan sastojak, pogotovo kuvanog soka od paradajza, jeste likopen - moćni antioksidans, koji se smatra najdelotvornijim u odnosu na druge antioksidativne hranljive materije.
Redovno konzumiranje soka od paradajza sprečava začepljenja arterija, pojavu ateroskleroze, raka, oštećenja vida, srčanih oboljenja i drugih hroničnih bolesti.
Istraživanja su pokazala da ljudi sa većom koncentracijom likopena u svom masnom tkivu imaju niži rizik od infarkta miokarda.
Topi masnoće
KUVANI sok od paradajza je idealna dijetalna namirnica jer efikasno utiče na topljenje masnih naslaga, zasićuje, a sadrži obilje hranljivih materija.
Paradajz i likopen povezuju se sa brojnim koristima u zaštiti od malignih oboljenja, posebno raka prostate, želuca i pluća. Još 1999. godine, objavljivani su radovi o efektima konzumiranja likopena u paradajzu i proizvodima od paradajza na različite vrste raka, uključujući karcinom debelog creva i rektuma, pankreasa, želuca, dojke, i usne duplje.
Osobe koje redovno konzumiraju paradajz ili kuvani sok od paradajza imaju značajno smanjen nivo lošeg holesterola (LDL). Nasumično kombinovano istraživanje u vezi sa dejstvom likopena iz paradajza i oksidacijom LDL, koje su sproveli nutricionisti University of Torontos Faculty of Medicine pokazalo je da su učesnici koji su konzumirali namirnice koje sadrže likopen imali značajno sniženu peroksidaciju lipida u krvi, i bržu oksidaciju lošeg holesterola.
Foto Shutterstock
Grupa istraživača iz Španije proučavala je interakciju između antioksidanata iz paradajza i zdravlja creva, a rezultati studije objavljene u časopisu Journal of Functional Foods kažu da je kuvani paradajz efikasniji u poređenju sa sirovim u borbi protiv loših bakterija, jer proces kuvanja pojačava i njegova probiotička svojstva.
Preporučujemo
ISHRANOM POBEDITE HELIKOBAKTERIJU: Uz ovu ishranu rešite se problema (JELOVNIK)
09. 10. 2023. u 09:30
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
SARAJEVSKI MEDIJI BRUJE - VUČIĆ NAS JE SPASIO U ZADNjI ČAS: Omogućio nam da gledamo Svetsko prvenstvo, dok Konaković "bljuje vatru"
SARAJEVSKI Dnevni avaz objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
12. 06. 2026. u 17:33
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
MACA NAPUSTIO PORODIČNI DOM: "Ne mogu više! Rekao sam da je volim i izašao iz stana"
DRAGAN Marinković Maca je nedavno govorio o teškim životnim trenucima tokom rata u Sarajevu kada je trebalo da napusti porodični dom.
12. 06. 2026. u 13:09
Komentari (0)