OBIŠLA SVET, BAR KAO NOVI POČETAK: Nemica Suzan Bot odlučila da se skrasi u Crnoj Gori, zadržali je toplina ljudi i lepota prirode

Biljana Dabić

20. 03. 2022. u 07:13

ROĐENA Nemica Suzan Bot obišla je ceo svet i u sedmoj deceniji života odlučila da se stalno nastani - baš u Baru, na Crnogorskom primorju.Ovde je dobila boravak, registrovala firmu i automobil, kupila stan. Suzan je poliglota. Govori: engleski, španski, portugalski, italijanski pored maternjeg nemačkog. Kaže da je počela da uči i srpski jezik.

ОБИШЛА СВЕТ, БАР КАО НОВИ ПОЧЕТАК: Немица Сузан Бот одлучила да се скраси у Црној Гори, задржали је топлина људи и лепота природе

Foto B. Dabić

Otvorila je novu stranicu života u Crnoj Gori u kojoj više nije retkost, da se u najmanju državu Balkana doseljavaju nemački državljani. Suzan je, ipak, došla na netipičan način, u kamperu, kojim je prešla na hiljade kilometara i to sama.Obrazovana, zanimljiva, bez predrasuda, izabrala je slobodu kretanja kamperom u godini kad se svet zatvorio.

- Nakon što je proglašena pandemija virusa korona, u aprilu sam kupila kamper. Nisam mogla da podnesem ta ograničenja. Želela sam da putujem. Krenula sam sama.Znam, ne sreće se često da žena putuje sama kamperom. Nakon Nemačke, bila sam dugo u Italiji, na Siciliji. Trajektom iz Barija preko Dubrovnika stigla sam u Crnu Goru. Bio je to juli prošle godine. Tri meseca sam živela u kamperu, u Buljarici. Tu mi je bila "baza". Iznajmila sam auto i obišla sever Crne Gore. Crnogorske planine su me, takođe, oduševile. Inače, volim da planinarim.U Crnoj Gori otvorilo mi se srce - priča nam u dahu Suzan.

Dodaje da je za Crnu Goru dobila preporuke od prijatelja iz Hamburga koji je inače poreklom iz BiH.

Foto B. Dabić

- Rekao mi je da je Crna Gora balkanska Švajcarska. Došla sam, videla i uverila se. Imao je pravo - kaže Suzan.

Na pitanje šta je zadržalo baš u Crnoj Gori, naša sagovornica kaže da su to toplina ljudi, divna priroda, mala zemlja koja ima mnogo toga da ponudi:

- Idem na pešačke ture, na izlete u nacionalne parkove. Hrana je ukusna, čak sam počela da jedem i meso iako sam četiri godine bila vegetarijanac. Mnogo mi prija život u Crnoj Gori i zato sam odlučila da ovde živim. Jedan sin je ostao da živi u Nemačkoj, drugi je u Švajcarskoj. Imam 64 godine, a u Crnoj Gori živim novi početak.

ASTROLOGIJA

SUZAN je godinama radila u Nemačkoj kao komercijalista, a paralelno se bavi i astrologijom. Želja za izučavanje astrologije odvela je u Indiju, tamo je imala učitelja.

Privatna arhiva

- Baveći se astrologijom upoznala sam mnogo zanimljivih ljudi i to je moje veliko bogatstvo - ističe Suzan.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.