MOST ČEKA DOGOVOR OKO GRADNJE GARAŽE: Najavljivan plan uređenja veze Bloka 70 i Ade nije ni blizu kraja
RADOVI na izgradnji pešačko-biciklističkog mosta, koji bi u budućnosti trebalo da spoji novobeogradski blok 70 i Adu Ciganliju, neće početi pre leta naredne godine, saznaju "Novosti".
Budući izgled prelaza, Foto Promo
Iako je početak uređenja prelaza preko Save najavljivan nekoliko puta, odlaganje usvajanja Plana detaljne regulacije zbog reagovanja građana stopiralo je realizaciju ovog projekta.
Javni uvid na kom je predstavljeno idejno rešenje i budući izgled mosta održao se sredinom 2020. godine, a sam prelaz najavljen je za izgradnju tokom 2021. To se nije desilo, a rokovi su sada prolongirani za još minimum godinu dana. Problem je nastao oko izgradnje garaže sa novobeogradske strane. Njenim planom i pozicijom na dve lokacije građani su iskazali nezadovoljstvo peticijom sa 10.000 potpisa.
- Iako je bila želja da se što pre krene u realizaciju ovog projekta, on će morati da sačeka leto 2023. godine - ističe za naš list glavni gradski urbanista Marko Stojčić, čija je služba izradila budući izgled. - Peticija, koja je bila politički potkovana, stopirala je Plan detaljne regulacije (PDR) za ovaj deo grada, pa će on zbog toga biti usvojen do kraja godine. Garaža će se svakako graditi, ali će broj parking-mesta biti manji.
Prema planu, jedna podzemna ili nadzemna garaža trebalo bi da bude na poziciji ispod otvorenog parkinga na kraju Ulice omladinskih brigada, a druga podzemna duž ove saobraćajnice u granici Plana. Predstavnici građanske incijative "Zajednička akcija" međutim imaju alternativni predlog.
- Taj parking može da se prebaci na slobodan i neuređen prostor u Bloku 70, ispred Bulevara Jurija Gagarina i prostor iza Bloka 70a prema toplani. To su zapuštene parcele, ima deset hektara prostora i može da se iskoristi u ove svrhe - navodi za "Novosti" Vladimir Rajković, jedan od predstavnika incijative.
Čamcima se sugrađani mogu prebaciti sa obale na obalu, Foto V. Danilov
Površina obuhvaćena sadašnjim planom iznosi sedam hektara, a osim pešačko-biciklističkog mosta između Ulice omladinskih brigada i Ade Ciganlije, urediće se i potrebne rampe za spuštanje trase, kao i za povezivanje biciklističkih i pešačkih staza na novobeogradskoj strani duž keja i na Adi Ciganliji. Planirana je dvosmerna biciklističko-pešačka staza duž cele mostovske konstrukcije. Kolski saobraćaj moguć je samo vozilima sa posebnim režimom korišćenja, Hitnoj pomoći, vatrogasnoj službi i održavanju. Širina budućeg mosta iznosiće šest metara.
ČUVAJU I DRVORED LIPA
PETICIJOM sa 10.000 potpisa građani okupljeni oko "Zajedničke akcije" čuvaju i drvored lipa, za koji smatraju da bi bio uništen izgradnjom garaže. Potpise kojim se protive Planu detaljne regulacije predali su još prošle godine Sekretarijatu za urbanizam.
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)