METRO OKOSNICA JAVNOG PREVOZA: Plan detaljne regulacije prestoničkih šinskih sistema na uvidu, velike promene u narednim godinama

M. STANOJKOVIĆ

23. 08. 2021. u 13:36

PLAN detaljne regulacije šinskih sistema u Beogradu trebalo bi od danas da se nađe na javnom uvidu.

МЕТРО ОКОСНИЦА ЈАВНОГ ПРЕВОЗА: План детаљне регулације престоничких шинских система на увиду, велике промене у наредним годинама

Foto Promo

Kako je istakao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, do 2030. godine ovaj sistem će postati osnova javnog gradskog prevoza. Ovim dokumentom planirano je uvođenje novih linija BG voza, kao i da metro bude okosnica prevoza u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a da tramvaj dobije ulogu napojnog sistema železnice i metroa.

Nacrtom PGR predviđene su tri linije metroa, na potezu Makiš - Mirijevo u dužini od 21,1 kilometar, linije dva na potezu Depo Bežanija - Mirijevo u dužini od 19,2 kilometra i delom trase od oko 0,8 kilometara ka železničkoj metro stanici "Zemun" i treće linije na potezu Banjica - Blok 61 - Bežanija, u dužini od 22,7 kilometara.

- Planom je predviđeno uvođenje novih linija BG voza, kompletiranje obilazne teretne pruge na delu od stanice "Beli Potok" preko Leštana i Vinče, mostom preko Dunava ka pravcu ka Pančevu - rekao je Vesić.

- Time bi se u potpunosti otvorila mogućnost za kretanje teretnih kompozicija bez ulaska u centralno gradsko područje. Predviđeno je da se novim linijama BG voza sa užim jezgrom povežu Surčin, nacionalni stadion, Aerodrom "Nikola Tesla" i Obrenovac, kao i da stanovnici Mladenovca, Sopota, Lazarevca i Barajeva imaju gradske vozove u špicu na 15 minuta.

PROMENA Tramvaj će ići i do Petlovog brda, Foto Z. Jovanović

Predviđeno je i širenje tramvajske mreže na šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada u dužini od 42,26 kilometara novih deonica.

- Tramvajska pruga gradiće se od okretnice na Banovom brdu prema Petlovom, od Bloka 42 pa Bulevarom Milutina Milankovića ka Bežaniji i Bežanijskoj kosi i od okretnice

Omladinskog stadiona preko Dunava na banatsku stranu - rekao je Vesić.

- Tako bi posle ovih promena tramvaj dobio mnogo veću ulogu u javnom prevozu. U narednom periodu objavićemo plan zamene 130 starih tramvaja novima u narednih deset godina.

NOVI TRAMVAJSKI DEPO

PLANIRANA je i realizacija novih tramvajskih depoa na sva tri dela grada, tramvajskih terminusa i okretnica i data su urbanistička pravila građenja za sve delove tramvajskog sistema.

- Iza ovog dokumenta stoji višegodišnji rad stotina stručnjaka Urbanističkog zavoda, kao i onih koji su radili Plan šinskih sistema sa elementima detaljne razrade. Rađen je i Master plan razvoja saobraćajne infrastrukture, kao i konceptualna rešenja razvoja metro-sistema u saradnji sa JKP "Beogradski metro i voz" i kompanijom "Ežis". Beograd sad zna kako će se razvijati javni prevoz u ovom veku - rekao je Goran Vesić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)