Robot iza gradskih šaltera: Virtuelni asistent odgovara građanima u Somboru
01. 02. 2020. u 15:40
Uz pomoć aplikacije informacije dostupne 24 časa
Foto J. Bekić
GRAD Sombor je među prvim lokalnim samoupravama u Srbiji koja će uvesti ChatBot asistente za upite građana i privrede. To će omogućiti da korisnici do informacija dođu brže i efikasnije, u bilo koje doba dana putem mobilnog telefona ili računara, rečeno je prilikom predstavljanja softverskog rešenja u NALED.
ChatBot omogućava da virtuelni asistent 24 časa dnevno odgovara na zahteve građana i privrede jer je u pitanju kompjuterski program, a ne osoba.
Zasad su Šabac i Sombor su pioniri ovakvog servisa koji u Srbiji već funkcioniše u privredi, ali pre svega u sektoru bankarstva, i delimično u zdravstvu. Gradonačelnica Sombora Dušanka Golubović potpisala je Sporazum o saradnji na projektu "Unapređenja opštinskih usluga u Srbiji i BiH", uvođenjem ChatBot aplikacije.
- Aplikacija će omogućiće da naš rad postane još transparentniji, u smislu otvaranja jednog novog kanala komunikacije sa građanima. Platforma će korisnicima na našoj teritoriji pružati informacije o načinima i mogućnostima za ostvarivanje njihovih prava, obaveza, a biće dostupne i sve druge informacije koje nisu samo u nadležnosti lokalne samouprave - istakla je Golubovićeva.
Usluge će biti u potpunosti automatizovane i neće biti ograničene radnim vremenom gradske uprave. Zato će primena ChatBot-a za gradske usluge i pružanje informacija omogućiti lokalnoj administraciji da obradi znatno veći broj zahteva građana, upita, naknada i reklamacija. Vrednost projekta je dva miliona evra, a oko 50 odsto novca izdvojiće nemačka vlada.
DOGODINE
APLIKACIJA će početi sa radom naredne godine, nakon implementacije i obuke opštinskih službenika. Kako tvrde u NALED, očekuje se da će do 2022. godine i većina gradova i opština imati ovakve asistente.