Računi prema utrošku

Z. RAJIĆ

sreda, 31. 08. 2016. u 12:29

Рачуни према утрошку

Računi za vodu triput veći

Korisnici u Vrbasu ljuti zbog obračuna, a JKP se hvali uštedama vode. Posle uradnje merača, očitavanje realno, stanari da poprave instalacije

DOMAĆINSTVA u zgradama kolektivnog stanovanja u Vrbasu negoduju zbog visokih računa za utrošenu vodu, a iz JKP "Komunalac" poručuju da poprave dotrajale instalacije i formiraju skupštine stanara. Negodovanje potrošača pojavilo se posle ugradnje centralnih vodomera u stambenim zgradama, što je uslovilo da se voda plaća po utrošku, a ne, kao dosad, paušalno.

- Stanari u višespratnicama plaćali su četiri kubika vode po članu domaćinstva, pri čemu ni oni, kao ni distributer, nisu znali koliko su vode stvarno potrošili. Ugradnjom centralnih vodomera, koja je po zakonu obavezna, voda se racionalnije koristi, jer se njeno trošenje precizno očitava - ističe direktor JKP "Komunalac" Radomir Čurović.

Centralnim vodomerima beleži se ukupna potrošnja vode u zgradama, koja se deli na broj stanara. Oni tvrde da su im zaduženja po novom obračunu povećana i do tri puta, zbog čega su uputili žalbe pokrajinskom ombudsmanu i opštinskoj komunalnoj inspekciji.

- Zahvaljujući centralnim meračima, u zgradama su otkriveni i sanirani brojni kvarovi, zbog kojih su beleženi abnormalni gubici vode. U jednoj višespratnici je, zbog oštećenih instalacija, 300 kubika vode mesečno odlazilo u zemlju - izneo je Čurović.

On je naveo i da je na pojedinim ulazima višespratnica utvrđeno da ima 40 stanara, a bilo je prijavljeno 20, što je dosad išlo na štetu preduzeća, a posle uvođenja centralnih vodomera je povećavalo račune.

- Sve te probleme trebalo bi da reše skupštine stanara, koje nedostaju u većini zgrada. Ukoliko ne mogu da ih formiraju, stanari bi trebalo da angažuju agencije koje obavljaju funkcije skupština - predočio je Čurović.

Prema njegovim rečima, centralni vodomeri su doprineli da se prepolove gubici vode, koji su ranije iznosili oko 40 odsto.

- Smanjenjem rasipanja ispunili smo uslov za ulazak u projekat vodosnabdevanja sa Nemačkom razvojnom bankom. Reč je o povezivanju seoskih izvorišta sa gradskim vodozahvatom, što bi olakšalo održavanje svih vodovoda i omogućilo da i ostala naselja u opštini imaju zdravu pijaću vodu kao Vrbas - kazao je direktor "Komunalca".


BROJILA ZA SAMOKONTROLU

NEZADOVOLjNI potrošači traže da svaki stan ima svoj vodomer, ali u "Komunalcu" napominju da bi takvim brojilom stanari mogli jedino sami sebe da kontrolišu.

- Za nas je značajno samo ono što pokaže centralni merač. Po zakonu, vodomer mora biti dostupan za očitavanje 24 sata na dan, a mi nemamo pravo da ulazimo u bilo čiji stan - objasnio je Čurović.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

alfa...!

31.08.2016. 13:59

Normalno je da svaki stan ima svoj vodomer,očitavanje je jednostavno,jednom godišnje i rešen problem,ili montirati vodomere sa daljinskim očitavanjem.Ovo što se radi sada su tipična srpska posla..................