Kikinda: Vožnja komforna karta jeftina

M. IVETIĆ

14. 03. 2016. u 07:42

Zašto je za kratko vreme udvostručen broj putnika banatskom prugom iz Kikinde ka Zrenjaninu? Četiri nove ruske garniture klimatizovane i prilagođene osobama sa posebnim potrebama

Кикинда: Вожња комфорна карта јефтина

U vozovima ima mesta za bicikl, ugrađeni i vakuum toaleti

NOVA, lepša priča o kikindskoj železnici od pre mesec dana. Tada, konkretno 12. februara, proradile su četiri moćne ruske dizelke na prugama u Banatu i, u poređenju sa istim lanjskim periodom, dupliran je broj putnika od Kikinde prema Zrenjaninu i dalje ka Beogradu, kao i na liniji od grada na Begeju do Vršca i od Vršca prema prestonici.

Samo za tri poslednja februarska dana na ovim relacijama evidentirano je 1.214 putnika, što je, u odnosu na istu prošlogodišnju deonicu, za 112 odsto više. Povećanje putnog promenta, kako kažu u "Srbija vozu", uslovili su prevashodno znatno povoljniji uslovi vožnje. Novi vozovi iz Rusije komforniji su od naših zastarelih kompozicija, poslednji put obnovljenih 1958. i četiri godine kasnije.

Dragana Stanković, iz "Srbija voza", napominje da Kikinđani sve više koriste železnički saobraćaj koji je u priličnoj meri prilagođen plitkom džepu osiromašenih građana. Uglavnom putuju prema Novom Miloševu, pa dalje, preko Novog Bečeja, do Zrenjanina.

- Broj prodatih karata za ove pravce u februaru je, u odnosu na prethodni mesec, veći za 63 odsto - napominje Stankovićeva. - Do Novog Bečeja se, primera radi, stiže za oko sat. Cena vožnje na ovim relacijama godinama se nije menjala. I, generalno, znatno je povoljnija u poređenju s cenama ostalog prevoza.

Nove, moderne, ruske vozne garniture nude maksimalne pogodnosti za putovanje. Prilagođene su svim kategorijama putnika, uključujući i osobe s posebnim potrebama, koje imaju adekvatno opremljena mesta. U udobnim vagonima nalaze se, između ostalog, i namenski prostor za bicikle i vakuum toaleti, a sistemi za regulisanje temperature vazduha besprekorno funkcionišu.

Jedini problem banatskih pruga je - njihova starost i dotrajalost. Zato vozovi, umesto da jure predviđenih 120 kilometara na čas, mile dotrajalim kolosekom - tri puta sporije. I taj veliki problem, obećavaju u železnici, jednog dana će se rešiti. Kada država bude imala para.


SLEPO CREVO

Kikinda je, s obzirom na geografski položaj, u 19. veku i do pred kraj prošlog milenijuma bila izuzetno važno železničko čvorište za širi region. Sada je, u tom smislu - "slepo crevo". Od pre oko četvrt veka, u sklopu razgradnje države, pre svega njene privrede, železnica je sve više gubila na značaju i ubrzano propadala. Vozovi su u potpunosti prestali da se kreću na sever ka Mokrinu i Banatskom Aranđelovu. Ne tako davno, usled nerentabilnosti, ukinuta je linija prema Rumuniji. Linija ka Subotici krajnje je nesigurna, čas radi, čas ne radi.


DO NOVOG BEČEJA 160 DINARA

Vožnja vozom na realciji Kikinda - Novi Bečej u jednom smeru staje 160 dinara, dok je povratna karta 410 dinara. Putovanje od Kikinde do Zrenjanina košta 256 dinara, odnosno, s povratkom 410 dinara. Putovanje železnicom, u poređenju s autobuskim prevozom, na ovim relacijama jefitnije je i do 50 odsto.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Mile

14.03.2016. 08:28

Ako je karta u jednom smeru 160, ne moze povratna da bude 410, nego oko 260. Osim toga, trebalo je da napisete i koliko traje putovanje vremenski i koliko kilometara se za to vreme predje. Ako imate vremena za bacanje, ne zurite nikud i mozete da putujete do 100 km ceo dan, srpska zeleznica je za vas pravo resenje. Ta zeleznica mu dodje kao panoramski voz jer u proseku ide oko 40 km/h, malo brze od traktora.

Немања

14.03.2016. 09:24

Vožnja vozom na realciji Kikinda - Novi Bečej u jednom smeru staje 160 dinara, dok je povratna karta 410 dinarа???Puta dva racunajte u startu broj putnika,pola ih casti konduktera,