MAŠINE RAVNAJU PRVU PETLJU: Kod Kruševca intenzivirani radovi na Moravskom koridoru

S. BABOVIĆ

25. 07. 2020. u 10:26

NA gradilištu Moravskog koridora Pojate - Preljina, na deonici kod Kruševca, dugoj 27,8 kilometara, juče je radilo 150 radnika.

МАШИНЕ РАВНАЈУ ПРВУ ПЕТЉУ: Код Крушевца интензивирани радови на Моравском коридору

Foto S. Babović

U toku su zemljani radovi, biće denivelisana raskrsnica Kruševac-Zapad, a ta saobraćajna petlja omogućiće direktnu vezu grada na Rasini sa koridorom.  Tako je konkretne obrise na terenu dobio jedan od ključnih infrastrukturnih projekata Srbije. Planirano je da ova deonica bude završena do kraja sledeće godine.

Gradilište se nalazi na prvoj deonici digitalnog auto-puta Pojate - Preljina koji povezuje Koridore 10 i 11, kao i sedam gradova i opština u kojima živi oko pola miliona ljudi. Na samoj deonici kod Kruševca, predviđena je gradnja čak 29 putnih objekata, četiri denivelisane raskrsnice i četiri hidrotehnička objekta.
Radove su juče obišli Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Entoni Godfri, ambasador SAD u Srbiji i Rebeka Fabrici, zamenica ambasadora Velike Britanije.

"BEHTEL-enka": najviši kvalitet

MNOGOBROJNE su aktivnosti u toku, od kako smo počeli da radimo početkom godine: u toku je izgradnja kampa, geotehnički radovi, definisanje materijala i izbor lokalnih izvođača radova - kaže Ozger Inal, rukovodilac gradilišta kompanije "Behtel-Enka". - Ovo je sjajan projekat za Srbiju i region. Daćemo sve od sebe da pružimo najviši kvalitet rada vašoj državi i građanima.

Foto S. Babović

- Plan je da do kraja sledeće godine imamo završenu ovu deonicu, a da druge dve budu započete sledeće, a dovršene za naredne tri godine - kazala je juče ministarka Mihajlović. - Moravski koridor će povezati Srbiju sa Srbijom, ali i Srbiju sa regionom. Sa našim partnerima radimo verovatno najgrandiozniji projekat, koji podrazumeva izgradnju samog koridora, koji je i digitalni auto-put, a u isto vreme i regulaciju Morave i sprečavanje poplava. U ovaj projekat uključile su se i vlade SAD i Velike Britanije, a Grad Kruševac je bio zaista izuzetan partner na projektu.

Pre početka radova, Grad Kruševac je u saradnji sa "Koridorima Srbije", doneo više od 2.500 rešenja o eksproprijaciji zemljišta, čime je omogućeno da se sa gradnjom auto-puta krene upravo od Kruševca.

NA GRADILIŠTIMA 5.500 RADNIKA

TRENUTNO je na većim gradilištima u Srbiji angažovano gotovo 5.500 radnika, a radi se na putnoj i železničkoj infrastrukturi - rekla je ministarka Mihajlović. - Moramo da nastavimo da radimo. Apelujem na sva preduzeća da zaštite radnike i da učinimo sve da gradilišta rade, jer to sigurno znači opstanak naše ekonomije. Nigde u Evropi i u svetu nije lako, ni u našoj zemlji, ali samo ako budemo imali aktivno radno stanovništvo proći ćemo kroz neminovnu krizu sa najmanje problema.

Ambasador SAD Entoni Godfri rekao je da je ponosan što vidi opipljiv dokaz zajedničkih napora, a Vladi Srbije, "Koridorima Srbije" i konzorcijumu "Behtel-Enka" čestitao je na uloženom trudu i napretku u teškim okolnostima pandemije.

- Privreda Srbije je bila jaka na početku pandemije i biće jaka i posle, zahvaljujući mudrim investicijama u njenu budućnost, u auto-puteve koji podstiču razvoj - kazao je ambasador Godfri. - Ta ulaganja pomoći će Srbiji da ostane važan faktor na Balkanu i u Evropi. Ne samo da će Moravski koridor povezati više od pola miliona ljudi, već će pogurati i rast više od 20.000 malih i srednjih preduzeća.
"Koridor na tri Morave" dužine 112 kilometara imaće 12 petlji, 135 objekata, a vrednost radova koji je poveren američko-turskom konzorcijumu "Behtel-Enka" iznosi 800 miliona evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ETO, JAVLJA MI SE! Kako je Novak Đoković šokirao novinarku CNN-a