MEDIJSKI ZAKONI: Beskrupulozni rat Junajted Grupe protiv Telekoma i Srbije

Novosti online

24. 10. 2023. u 16:54

JUNAJTED Grupa, međunarodna poslovna grupacija sa centralama u Holandiji i Luksemburgu, na čijem je čelu milijarder Dragan Šolak, u ovom periodu u našoj zemlji sprovodi maksimalno agresivnu i histeričnu kampanju sa dva glavna cilja: uspostavljanja potpune dominacije njihovog operatera SBB nad televizijama sa nacionalnom frekvencijom i praktičnog uništavanja kompanije Telekom Srbija, koju, nesposobna da pobedi u fer tržišnoj utakmici, pokušava da “ubije” preko zakonskih rešenja.

МЕДИЈСКИ ЗАКОНИ: Бескрупулозни рат Јунајтед Групе против Телекома и Србије

Foto promo

TV N1 i Nova S, kojima iz vile na Ženevskom jezeru upravlja veliki gazda Šolak, pravljenjem histerične zaglušujuće buke i stalnim ponavljanjem neistina pokušavaju da sakriju istinu, da prevare građane Srbije

Neposredni povod su izmene medijskih zakona, o čemu se u Narodnoj skupštini vodi poslanička debata, nakon što je održana javna rasprava, a Vlada Srbije usvojila njihove predloge.

Kao što je ovih dana u detaljnoj analizi zaključio čak i Medija Dejli (mediadaily.biz), najugledniji hrvatski portal za poslovne vesti iz domena medija i telekomunikacija, Junajted Grupa brutalnim zloupotrebama medija u svom vlasništvu, a pre svih TV N1 i Nova S, brojnim manipulacijama i primenom dvostrukih standarda, najagresivniju borbu za svoje poslovne interese lažno predstavlja kao zalaganje za javni interes.

Iznošenje neistina, dezinformacije, obmanjivanje javnosti, licemerje, upotreba političara - svemu Junajted Grupa i njen pobesneli gazda Šolak, preko “daljinskog upravljača” iz svoje vile na Ženevskom jezeru, pribegavaju kako bi što jače pritisnuli srpske zakonodavce i što više oblatili Telekom Srbija.

Operater SBB je punih 20 godina bio Šolakova “kasica prasica”. Zahvaljujući faktičkom monopolu ove kompanije na domaćem tržištu distribucije televizije i interneta, pogotovo u najvećim gradovima, desetine miliona evra koje su im plaćali korisnici - građani naše zemlje - bahati gazda i njegovi partneri iznosili su iz Srbije i smeštali na ofšor račune širom sveta, a te pare koristili za lično bogaćenje i širenje poslovne mreže u inostranstvu.

Telekom Srbija i generalni direktor Vladimir Lučić, velikim projektom transformacije srpske kompanije pokrenutim 2018, stavili su tačku na Šolakovu pljačku i “slavine” SBB su počele da se prazne.

SBB je do danas zadržao veliko učešće na tržištu “kablovaca”, sa preko 40 odsto, ali Dragan Šolak ne podnosi konkurenciju, nije u stanju da vodi vitešku fer borbu, skoro dve decenije je navikao da u Srbiji svi funkcionišu na njegov “daljinski”, i umesto da se on i Junajted Grupa maksimalno posvete unapređenju ponude korisnicima, poboljšanju kvaliteta usluga, odlučili su da ogroman novac, logistiku, vreme i energiju ulažu u beskrupulozni rat protiv Telekoma, ali i protiv Republike Srbije, koju su tužili u Vašingtonu.

U ulozi Šolakovih “vojnika”, ili bolje rečeno službenika, u tom ratu su svi oni koji su iz ovih ili onih razloga nezadovoljni vlastima u Srbiji, a nalaze se na pozicijama koje publici N1 i Nove znače neki autoritet. Kao na fabričkoj traci, u vestima ovih medija smenjuju se raznorazni novinari, predstavnici udruženja, političari, čak i ugledni stručnjaci koji su spremni da euforično iznose neutemeljene spekulacije, pa i otvorene neistine.

Kod političara koji pljuju Telekom i svoje mandate stavljaju u službu Junajted Grupe stvar je potpuno jasna - Dragan Šolak je moćniji i bogatiji od svih njih zajedno, ima i milijarde evra i jake međunarodne kontakte i medije za promociju. Biti u Šolakovoj službi za ove političare logičan je i lak izbor.

Medijski eksperti sa fabričke trake N1 i Nove pošteno su se izblamirali u ovom periodu. Za neke se ispostavilo da, prosto, i nisu baš eksperti - na primer, zaklinjali su se da u EU državni operateri ne mogu da budu vlasnici medija i, ubrzo se pokazalo, govorili su neistine. Mnogi među stručnjacima sa N1 i Nove potpuno svesno ćute o tome da ove televizije krše zakon jer, fiktivno registrovane u Luksemburgu i sa dozvolom za “prekogranično emitovanje”, jer ubiraju prihode od reklama na šta nemaju prava.

A sve ono što spaja pomenute jeste njihovo pristajanje da učestvuju u manipulacijama Junajted Grupe, da igraju kako ih Šolak preko “daljinskog” usmerava, što je novo dno koje je ovaj deo javnosti dosegao.

Histerična zaglašujuća buka, koju N1 i Nova prave, kako bi drekom i stalnim ponavljanjem najobičnijih laži sakrili istinu i prevarili građane, posebna je priča. Uoči usvajanja predloga medijskih zakona na sednici Vlade Srbije, ova dva medija su protiv Telekoma za 24 sata objavili 26 priloga na svojim portalima, i još bar 10-15 u TV emisijama. Pljuvali su tržišnog konkurenta svojih vlasnika bukvalno na svakih pola sata.

Pre i posle toga, kao i na današnji dan, mediji Junajted Grupe povodom novih medijskih zakona objavljivali su između pet i deset priloga dnevno, nešto protiv državnih institucija Srbije, a bar isto toliko protiv Telekoma Srbija.

Kako je primetio i hrvatski portal Medija Dejli, N1 i ostali ogromnom bukom koju prave i koja nema veze sa profesionalnim novinarstvom pokušavaju da “ubiju” konkurentski Telekom, “a za tu operaciju jako dobro zvuči floskula o medijskim slobodama i mraku, puno bolje nego da se kaže da je Junajted Grupi zapravo ugrožen osnovni biznis”.

Hrvati: Dokaz kako Šolak obmanjuje javnost Srbije

Junajted Grupa je preko svojih medija svesno obmanjivala srpsku javnost o standardima u EU, jer je ova grupacija u Sloveniji pokušala (bezuspešno) da kupi medije siol.net i Planet TV čiji je vlasnik upravo jedan državni operater - Telekom Slovenije.

Licemerje i obmane Šolakove grupacije fantastično se vide i na primeru Hrvatske, gde je nedavno takođe usvojen novi Zakon o elektronskim medijima. Hrvatski portal Medija Dejli o tome je napisao:

“UG je lobiranjem uspjela napraviti izmjenu u kojoj se potom dozvolila mogućnost da telekom operateri budu istovremeno i vlasnici medija, što je u prethodnom bilo zabranjeno. Pri tome lobisti UG nisu niti spomenuli, a kamoli inzistirali da se u hrvatskom Zakonu izbaci mogućnost da država, državne tvrtke ili jedinice lokalne uprave i samouprave imaju u vlasništvu svoje medije, što je u HR inače dozvoljeno. Dakle, u jednoj državi (Srbiji) zbog svog interesa inzistiraju na zabrani, a u drugoj (Hrvatskoj) to ne čine, čime je razvidno zalaganje za dvostruke standarde”, naglasio je hrvatski portal.

Grci i Amerikanci: Junajted Grupa prezaduženi gubitaš

“Ukupne finansijske obaveze Junajted Grupe narasle su na 7,13 milijardi evra, od čega se 4,54 milijarde evra odnosi na dugoročne obveznice”, objavio je nedavno ugledni biznis portal Capital.gr iz Atine.

Uvidom u izveštaje o poslovanju UG, Capital.gr je došao do podataka i kojom dinamikom će Šolak sa partnerima morati da vraća dugove: na primer, 525 miliona evra stiže im na naplatu već 2024. godine, a onda i 550 miliona evra.

Uz ovo, u zvaničnom izveštaju poznate američke investicione banke JP Morgan stoji da je u 2022. došlo dramatičnog povećanja poslovnih gubitaka Junajted Grupe. Poslovni minus im je porastao sa 103,35 miliona evra u 2021. na čak 227,03 miliona evra u 2022,  dakle praktično više je nego udvostručen.

Junajted Grupa nije osporila ni jedan podatak o finansijskom “kanalu” u koji je upala, ali je zato novinarima u Grčkoj zapretila tužbama ako nastave da se bave njenim poslovanjem.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DA LI JE JUTARNJA RAKIJICA OTROV ILI LEK? Stručnjak za toksikologiju razbila mitove (VIDEO)