Nova italijanska pravila za PUTOVANJE AVIONOM
27. 06. 2020. u 23:20
Najmučnija odredba i veoma malo shvatljiva, koja je izazvala i oštre polemike zbog izvesnih apsurdnosti jeste ta da se ne dozvoljava unošenje u avion malog ručnog kofera
Depositphotos
Prava muka postaje putovanje avionom jer su u Italiji od sada na snazi razne vrste "klackalica" u zabranama za one koji putuju avionom, a u iščekivanju kolektivne evropske odluke za otvaranje granica sa zemljama van EU, stupile su na snagu nove mere koje je uveo Italijanski nacionalni zavod za vazdušni saobraćaj (Enak) a kojima se disciplinuje ponašanje u vazdušnom saobraćaju.
Najmučnija odredba i veoma malo shvatljiva, koja je izazvala i oštre polemike zbog izvesnih "apsurdnosti" jeste ta da se ne dozvoljava unošenje u avion malog ručnog kofera (troler) i tako i stavljanje na prostor iznad sedišta. Zabrana unošenja trolera odnosi se na sve letove kako nacionalne tako i međunarodne.
U avion je dozvoljeno da se unese samo mali ranac ili tašna veličine tolike da se može staviti ispod sedišta. Enak tvrdi da je to zahtev Ministarstva zdravlja "razlozi su sanitarne prirode i nije dozvoljeno da se prtljag stavlja na uobičajeno mesto iznad sedišta".
Nije jasno zbog čega se to smatra opasnim a korišćenje stočića ispred nije zabranjeno, nasloni za ruke mogu se koristiti ili kvaka na toaletu.. Jedino objašnjenje zašto ne mogu mali koferi u avion jeste to da vukući ih po podu aviona to može da postane "stecište prljavštine, bakterija i virusa".
Ostale mere su one koje se primenjuju i na drugim ulascima u zatvorene prostore u Italiji, kao što je merenje temperature, preko 37,5 ne može se ući, potom je uvedena i mera auotosertikacije da putnik nije imao tesne kontakte sa osobama koje su zaražene Kovidom-19 u poslednja dva dana ili 14 dana nakon pojave simptoma.
Najinteresantnije je da to se u Italiji svuda poštuje distanca ali i najnerazumljivije u odluci je upravo to, što je i izazvalo izazvalo takođe polemike, da se u avionu prodaju sva mesta, znači nema distance između putnika, kao u svim bioskopima ili drugim mestima gde se okuplja više osoba i gde se prodaje svaka druga stolica. U odluci je navedno da je uslov prodaje svake stolice u avionu garancija te kompanije da se konstatno i duboko vrši razmena vazduha u avionu a putnici su obavezni da menjaju masku na licu svaka četiri sata. Ako kompanija nije u stanju da obezbedi takve uslove filtriranja vazduha mora ostavljati distancu među putnicima odnosno jedno prazno mesto.
Ulazak u avion biće regilisan tako da će se poštovati distanca među putnicima, najpre će ulaziti oni u poslednjim redovima, distanca će se držati i u vozilu koje prevozi putnike do aviona. Ali, primećena je velika anomalije u pravilima dok se ukrcamo u avion, na primer u momentu čekinga operater je prinuđen da uzme u ruku kartu za ukrcavanje a ako je na telefonu onda mora da uzme telefon u ruku kao i dokument putnika, takođe i papir autosertifikacije. Znači ruka operatera iako u rukavicama dodiruje razna dokumenta različitih putnika.
Pročitajte još: Italija od 3. juna otvara granice
Ući u avion podrazumeva pre toga, zbog distance kod predaje prtljaga, duge redove i čekanja opet zbog bezbednosnih mera, zato se savetuje da se na aerodrom odlazi mnogo ranije, a u čekoanicama gde se drži distanca i samo je svaka druga stolica za sedenje, znači pripremite se na stajanje jer će se onih malo brzo popuniti.