Naše nebo čuvaju srpski tigrovi

Goran Ćirović

10. 03. 2019. u 11:02

Reporteri "Novosti" sa pilotima 98.vazduhoplovne brigade na vojnom delu aerodroma "Morava" u Lađevcima

Наше небо чувају српски тигрови

Poručnik Milošević u kokpitu aviona

ZNANjE, stručnost, obučenost, požrtvovanost, hrabrost i odanost. Ovo su osobine koje su uvek krasile pripadnike 98. vazduhoplovne brigade Vojske Srbije sa aerodroma "Morava" u Lađevcima, nedaleko od Kraljeva. Svojim profesionalizmom, radom i ponašanjem, pripadnici vazduhoplovne jedinice sa najdužom tradicijom u Srbiji svakodnevno dokazuju da su, ne samo dostojni svojih najboljih prethodnika, već i da su svom narodu i otadžbini zaštita, pomoć i uzdanica.

U sve navedeno uverili su se i reporteri "Novosti" koji su na vojnom delu vazdušne luke u Lađevcima, u dolini Zapadne Morave, proveli dan sa pilotima 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile (LBAE), popularnim "Tigrovima", u sastavu 98. vazduhoplovne brigade.

- Ova eskadrila ponosno nastavlja tradiciju svojih prethodnica, a na aerodromu u Lađevcima stacionirana je od ratnih sukoba na prostoru bivše Jugoslavije, odnosno od 1992. godine. U sastavu eskadrile su avioni "orao", jednosed i dvosed, kao i "G4 supergaleb". Pored opštih zadataka koje imamo kao i svaka druga vojna organizacija, naši prvenstveni zadaci su letačka obuka i obavljanje zadataka i misija koje nam dodeljuje viša komanda - kaže potpukovnik Nikola Buša, komandant 241. LBAE.

LETAČKI dan na avionima "orao" obuhvata obuku mlađih kadrova letenjem na manjim visinama uz manevre sa uvežbavanjem dejstava po ciljevima na zemlji.


- "Orao" je namenjen za lovačko-bombarderska dejstva po ciljevima na zemlji i u vazduhu. U pitanju je visokokrilac, dvomotorac, sa maksimalnom poletnom masom 11 tona - pre ulaska u kokpit aviona pojašnjava nam poručnik Miloš Milošević, pilot "orla J-22" u avijacijskom odeljenju 241. LBAE. - Sam let podrazumeva najpre pregled aviona, poletanje, letenje po maršruti i zadatku, sletanje i posle toga obaveznu analizu leta.

Prema njegovim rečima, pripreme za letenje počinju dan ranije. Nakon individualne pripreme pilota na poslu ili u slobodno vreme, obavezni su lekarski pregledi, potom izvršne pripreme koje obuhvataju meteo i izveštaje o aerodromima i saobraćaju u vazdušnom prostoru, a tek nakon toga i sam let.

Poručnik Miloš Milošević i potpukovnik Nikola Buša / Foto: G.Šljivić


A, da sve protekne u najboljem redu zaduženi su pripadnici voda u četi za vazduhoplovno-tehničko održavanje 241. LBAE.

- Naši zadaci su održavanje, opsluživanje, čuvanje i priprema vazduhoplova, konkretno aviona "orao" i G4 za letenje. Kada je letački dan naša ekipa izvlači avione na takozvanu stajanku, obavljamo sve preglede pre, između i posle letova uz razne dopune mazivima i gasovima, i uz obaveznu proveru posle leta. Vremenski, ta priprema traje tridesetak minuta - priča kapetan Dušan Ranđelović, komandir ovog voda.

DEMONSTRIRAJUĆI svoju zavidnu veštinu za komandnom palicom "orla" i spremnost da u svakom trenutku odgovore postavljenim zadacima i izazovima, posle jednosatnog leta po zacrtanoj maršruti, piloti - potpukovnik Buša i poručnik Milošević uspešno su sleteli na pistu.


- Sve je proteklo u najboljem redu i zadatak je u potpunosti obavljen. Letačke sposobnosti, uvežbanost, fizička i psihička pripremljenost su na visokom nivou - kratko nam na kraju letačkog dana "raportira" potpukovnik Buša, komandant eskadrile.

Naše je samo da čestitamo i poručimo - vrlo dobro!

- Služimo otadžbini! - gromko odgovaraju piloti 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile.


Pripadnici 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile, popularnim "Tigrovi" deo su 98. vazduhoplovne brigade


KAKO DO POZIVA PILOTA

- NIJE lako doći do zvanja vojnog pilota, ali uvek pozivam mlade ljude da se oprobaju. Naravno, postoji niz prepreka koje treba da savladaju, da budu prvenstveno dobri učenici, da su dobrog zdravlja, uz obaveznu fizičku aktivnost. Ovo je zanimljiv i atraktivan posao. Nijedan dan nije isti, čak nijedan let tokom dana nije isti iako je u sklopu iste vežbe ili zadatka. Kada bih imao još jedan život, sigurno bih ga potrošio na poziv vojnog pilota - poručuje potpukovnik Buša.


PODRŠKA KOPNENOJ VOJSCI

l ČUVENA 98. vazduhoplovna brigada VS, kojom komanduje pukovnik Dejan Vasiljević, namenjena je za vatrenu podršku jedinica Kopnene vojske, prevoženje vazdušnim putem, izviđanje iz vazduha, kao i za borbeno i logističko obezbeđenje sopstvenih i pridodatih avijacijskih jedinica.

l OSIM 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile u njenom sastavu su i 714. protivoklopna helikopterska eskadrila, 119. mešovita helikopterska eskadrila, 98. vazduhoplovno-tehnički bataljon, 98. i 161. bataljon za obezbeđenje aerodroma i 98. artiljerijsko-raketni divizion za PVD.

l PORED aviona "orao" i "galeb" i helikoptera, ova jedinica raspolaže i protivazdušnim topovima "L-70"(BOFORS) i prenosnim raketnim sistemima "9K38M" (ŠILO).

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Sinisa

10.03.2019. 15:31

Srpski piloti su uvek bili hrabri i odvazni u svim zadatcima i nikad nisu izdali svoju zenlju.