SLATKOTEKA se tržištu predstavila kao prva specijalizovana prodavnica krofni u Srbiji i brzo je stekla verne kupce. Pre svega zbog kvaliteta. Originalnost dizajna ambalaže je nešto što je dalo lični pečat ovom brendu. Uz već zapažen uspeh na tržištu, firma "Slatkoteka" je nedavno nagrađena i priznanjem "Najbolji iz Srbije" Privredne komore Srbije kao najuspešnije uvođenje startap preduzeća u kategoriji Korporativni brend.

Za Tijanu Jovanović, suvlasnicu "Slatkoteke", putovanja su bila inspiracija za ideju o otvaranju prodavnice sa najukusnijim krofnama.

- Priča o krofnama je zaživela pre skoro tri godine - objašnjava Tijana Jovanović. - Na putovanjima smo stalno uživali u američkim krofnama koje nisu ni približno tako dobre kao one koje su naše bake spremale. Kako do tada u Beogradu nije postojala nijedna specijalizovana prodavnica krofni, odlučili smo da oživimo ovaj recept i stvorimo jedinstveni ukus krofne koji vraća u detinjstvo.

Prvi korak u započinjanju biznisa u oblasti proizvodnje hrane svakako je bio savladavanje tehnološkog procesa proizvodnje.

- Priprema krofni koje će istovremeno biti vazdušaste, ukusne ali i standardizovane je bio prvi zadatak za nas - nastavlja Tijana. - Budući da se testo za krofne razlikuje po strukturi i načinu pripreme od ostalih kiselih testa, ovo je ujedno bio i najveći izazov. Proces traje i do dva sata i sve komponente moraju biti usklađene. U suprotnom, taj proizvod više nije jedinstven. Najpre smo oživeli bakinu krofnu u više od 50 različitih ukusa, a zatim je stigao i kapkejk u našu vitrinu.

Ponosna je na sopstvenu recepturu za nove proizvode kao što su cronut - lisnato testo u obliku krofne koje osvaja na prvi zalogaj, čokoladno jaje punjeno kremastim sastojcima i jagode u čokoladi koji su postali premijum proizvodi. U planu je i razvoj novih proizvoda, ali i širenje na domaćem i međunarodnom tržištu uvođenjem franšiznog sistema.

- Sada radimo na recepturi i dizajnu za torte, koje će se razlikovati od svih postojećih na tržištu po načinu serviranja i izgleda. "Slatkoteka" je mesto za istinske sladokusce - ističe Tijana Jovanović. - Trudimo se da osvežimo tržište nekim novim proizvodima i dopunimo postojeći asortiman novim ukusima. Konkurencija postoji, ali ne u obliku koji ugrožava naše poslovanje.

Moraju da poštuju mnogo propisa, pravilnika i zakona koji se vezuju za stvaranje proizvoda, trgovinu u maloprodajnom objektu, ali i za sve tekuće finansijske i administrativne poslove.

- Ljudi misle da je započeti biznis sličan našem jako jednostavno - napraviš krofnu, preliješ čokoladom i dodaš šarene mrvice, ali nažalost nije tako - napominje Tijana. - Neki su i to pokušali, ali su vrlo brzo odustali. Mi volimo da kažemo da pravimo krofne, ali drugačije. I to je ono što nas razlikuje od ostalih i zbog čega se kod nas uvek traži krofna više. Kao preduzetnik odgovorni ste za celokupno poslovanje, pa i za greške svog tima. Mi na svaku prepreku gledamo kao na izazov. Uz preduzetnički duh, morate biti spremni da svakoga dana učite iz svojih grešaka i da se stalno usavršavate u vašoj struci. U današnje vreme tržište je vrlo turbulentno i opstaju samo jaki igrači. Vaša firma je ogledalo vaše ličnosti.

Odluku o proširenju poslovanja bila je prekretnica koja je došla u pravo vreme ali je podrazumevala i izlazak iz zone komfora.

- Nikad ne znate koje vas prilike čekaju iza ćoška. Počeli smo u maloj dorćolskoj radnji koja nije bila dovoljna za napredovanje. Otvorili smo proizvodni pogon većeg kapaciteta i uredili još jedan lokal u Beogradu u jednoj od najprometnijih ulica - ponosna je Tijana.

Mladim ljudima savetuje da prvenstveno moraju da veruju u svoju ideju i da ne odustaju na prvim preprekama. Svaki dan donosi nove probleme koje moraju da reše. Na putu do cilja se preduzetnici susreću sa raznim situacijama, različitim mišljenjima, sugestijama, kritikama, ali je najbitnije da ostanu fokusirani.

- U našem okruženju je malo njih verovalo da će krofna postati najtraženija poslastica, ali nas to nije sprečavalo da nastavimo naš put ka uspehu - zaključuje Tijana Jovanović.