Do mesta lidera stranke kroz rupe u zakonu

S. S. R. - S. J. M.

03. 05. 2019. u 08:02

Većina partija, osnovanih u poslednje vreme, koristila pogodnosti važećih propisa koji regulišu upis u registar. Obavezu sakupljanja 10.000 potpisa izbegli Đilas, Jeremić, Šapić... Parafe obezbedili POKS i Stamatović

До места лидера странке кроз рупе у закону

Sa osnivačke skupštine SSP

KORISTEĆI već oprobani recept, podnet je zahtev Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave da se u Registar upiše Stranka slobode i pravde Dragana Đilasa tako što bi se preimenovala postojeća Zelena ekološka partija.

Na taj način, koristeći rupe u zakonu, Đilasova stranka izbegla je sakupljanje 10.000 potpisa građana, koliko je potrebno za formiranje nove političke organizacije.

- Zakon o političkim strankama ne sadrži odredbe kojima bi se ograničavala promena bilo kojeg podatka koji se upisuje u Registar, pa tako ne sadrži ni odredbe o zabrani promene naziva stranke. To bi jedino bilo onemogućeno ukoliko bi novi naziv izazivao zabunu u javnosti, povređivao moralna osećanja građana, asocirao na političku stranku čije je delovanje zabranjeno zakonom - rečeno je "Novostima" u Ministarstvu državne uprave.

Takođe, navode i da je u sprovođenju propisa kojima se uređuje političko organizovanje, neophodno voditi računa i o Ustavom zagarantovanoj slobodi udruživanja.

Osnivanje političke stranke, a koristeći postojeće, postalo je popularno, pa je na isti način prošle godine Vuk Jeremić dobio partiju, i to preuzimajući Narodni pokret Srbije Miroslava Aleksića, iz Trstenika. I predsednik Opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić priključio je svoje udruženje građana Pokretu ujedinjenih lokalnih samouprava, a onda ga preuzeo i promenio ime u SPAS. Kada je pre nekoliko godina Boris Tadić izašao iz DS, ujedinio se sa strankom Zeleni Srbije, pa se vrlo brzo razdvojio i samo registrovao novo ime svog SDS.

Od partija, koje su među poslednjima formirane, proceduru su potpuno poštovali i prikupljali potpise građana Pokret obnove Kraljevine Srbije i "Zdrava Srbija" Milana Stamatovića.

Inače, overa svakog potpisa košta 360 dinara, pa za 10.000 potpisa treba 3,6 miliona dinara.

STIŽU STROŽE ODREDBE

NOVI zakon o strankama, koji će preciznije urediti osnivanje političkih partija, trebalo bi da se nađe pred poslanicima do kraja godine. Javna rasprava o nacrtu biće održana početkom maja. Precizniji propisi predviđaće da se za osnivanje nove političke organizacija mora sakupiti 10.000 potpisa građana i da više neće biti moguće njihovo formiranje preuzimanjem postojeće.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (128)

Рашо

03.05.2019. 08:12

Треба поставити услов да један човек може дати потпис за највише 3 партије. Ако жели да подржи неку четврту мора да за неку претходну повуче потпис. Све да се прати стално, ко падне испод 30000 потписника одмах да буде брисан. У противном ово стање да имамо преко 100 регистрованих нерадника које народ плаћа јер наводно имају парије је ће да нас уништи! Зашто да. ми хранимо те нераднике?

meda

03.05.2019. 08:15

ne dozvoliti upis đilasove stranke bez potpisa deset hiljada pristalica. zbog čega da drżava gubi takse za upis u registar. zašto prevarantima popuštati.

U Stvari

03.05.2019. 08:26

Pa ako je nepostojeci sns mogao da ilegalno preuzme tolike poslanike od srs i postane parlamentarna stranka, zašto bi bio problem da i ostali preletači iskoriste rupe u zakonu?

Marko

03.05.2019. 08:36

Nisam fan Dragana Djilasa, ali zasto iko misli da je problem sakupiti 10000 potpisa? Zar Djilas nije na izborima u Beogradu dobio oko 20% glasova? To je oko 150000 glasova samo u Beogradu. Verovatno postoji neki drugi razlog.

mihailovic d

03.05.2019. 11:06

@Marko - - U pravu si. Djilasovi su na vecem broju glasackih mesta u Beogradu dobili najvise glasova. Ni ja ne verujem da mu je problem da skupi potreban broj potpisa za osnivanje stranke. - Voleo bih da znam kako su (na osnovu kog broja potpisa) svoje stranke registrovali V Jeremic, B Stefanovic, A Vulin i slicne/minorne stranke ?

goran

03.05.2019. 08:46

- Ako se dobro sećam, sličnu "gimnastiku" je uradio 2014. i B Tadić kada se odvojio od DS. Nisam baš siguran, ali se i tada radilo o nekoj "zelenoj stranci". - Inače, ni Tadić ni Djilas na regularan način ne bi mogli da skupe toliko (10K) validnih potpisa za registraciju stranke.

Tanja

03.05.2019. 08:55

Jedino rupe u zakonu mogu pomoci opoziciji da napravi stranku jer ovako nikada ne bi mogla da je formira jer nema aposlutno nikakvu podrsku naroda.

Deki

03.05.2019. 08:58

Nema druge nego menjati ovaj los zakon,nije uredu da neko ko ima novca odmah kupi stranku i krene da se bavi politikom,mora da se napravi novi zakon drasticno drugaciji.

joco

03.05.2019. 09:00

U Srbiji se 90 posto poslova i završava preko rupa u Zakonu. Te rupe uglavnom i prave oni koji će sutra da ih iskoriste.

Sasa

03.05.2019. 09:00

Narod odlicno zna ko su pomenuta gospoda i za koga rade! Tajkunska posla.Misle tako ce da zavaraju narod jer ce kupovinom odredjenih medijskih kuca da sire lazi i neistine. Budale koje potcenjuju narod nista drugo.

ivana

03.05.2019. 09:09

Novu stranku nemaju sanse da osnuju, zato i koriste rupe u zakonu da bi preimenovali neke postojece

Dobrila

03.05.2019. 09:11

Sav njegov rad se sastojao iz kojekakvih rupa,nebi li zaobisao drzavne institucije i zakone.

MilijanaLakić

03.05.2019. 09:18

Ovaj Đilas se nakrao pa može da kupuje i nebitne stranke misli to će mu pomoći na izborima

Ludilo

03.05.2019. 09:19

Pa bre promenite više te komunističke zakone, preko 30 godina vučete repove za sobom, planeta Zemlja se promenila mi ne možemo zakon da promenimo jedan zakon samo nešto dopunjavamo više krenite konkretno da radite i da sečete korov u korenu!

Влада

03.05.2019. 09:21

То је стварно скандалозно што се купују странке као поврће на пијаци али појединцима то одговара јер ако оснују нову странку никако не могу да сакупе потребне потписе.

Ćira Požarevac

06.05.2019. 21:57

@Влада - Slažem se skroz, samo je isto skandal i kad stranke kupuju odbornike. Kao na primer onaj mali Žika što ga pamtimo da je krio i krije misicu ubicu iz BiH za kojom je raspisana crvena poternica. Ko da veruje da se npr takve stranke ne finansiraju kriminalnim novcem da mu se pravi partija kako bi ona sutra čuvala misicu-ubicu i druge interese kriminalaca?

Vucko

03.05.2019. 09:26

Predstavnici opozicije menjaju stranke kao carape, ali uzalud im je sve to, jer ih narod nece pa nece.

Goran

03.05.2019. 09:31

Treba doneti ozbiljan zakon o strankama gde bi se znalo kako je mogućno stranačko organizovanje. Ovo liči na trange frange.

Aleksa

03.05.2019. 09:33

Sta ocekivati drugo od Djilasa, nego neku malverzaciju. Ne bi ni mogao da skupi tih 10 hiljada potpisa!

Miksajlo

03.05.2019. 10:03

Kad bi naši političari menjali stranke brzinom kojom prosečan stanovnik Srbije menja čarape to bi bilo dobro,jer bi značilo da nisu naročito skloni promenama. Mada ima i onih s drugačijim političko-higijenskim navikama. Na primer Marinika Tepić. Mada, ona je ipak dama, pa se i očekuje da bude urednija. U svakom pogledu.

Žarkovčanka69

03.05.2019. 10:19

Usvojiti novi zakon, po mogućstvu retroaktivno da ponovo uđu u proceduru za osnivanje stranke. Preko rupa u zakonu bi na vlast opet, da ojade ovaj već jadni narod.

Mihajlo

03.05.2019. 10:24

Djilas ne bi uspeo da sakupi 10 000 potpisa da bi osnovao stranku, zato i koristi rupe u zakonu .

Daliborka

03.05.2019. 10:39

Može Đilas da menja ime stranke koliko hoće ali narod zna da vuk dlaku menja ali ćud nikada.

relja

03.05.2019. 11:00

Nista novo od opozicije. Djilas je najobuceniji za rupe u zakonu, jer je to jedino profesionalno radio-potkradao drzavu.

ivan

03.05.2019. 11:11

Ova nasa jadna opozicija zna sve rupe u zakonu, oni su teski kriminalci koji zele samo da pljackaju i otimaju od naseg naroda.

Biljana

03.05.2019. 11:37

Para vrti gde burgija nece a Djilas ima mnogo, mnogo nasih para. I tako kupio je sebi jednu stranku. Moze mu se.

Marko

03.05.2019. 11:53

Pa drugacije i ne mogu da osnuju stranku, mogu samo da kupe neku postojecu a posto su tajkuni to im nije problem, njima je bio problem tih 10.000 potpisa, niko nece te lopove da podrzi.

Biljana

03.05.2019. 11:56

Para vrti gde burgija nece a Djilas ima mnogo, mnogo nasih para. I tako kupio je sebi jednu stranku. Moze mu se.

Visnja

03.05.2019. 11:58

Nazalost, sve ovo i lici na lidere opozicionih stranaka koji nemaju druge argumente nego se koriste prevarama konstantno

Nikola

03.05.2019. 12:03

Botovi mnogo su vam debilasti ovi komentari, jebo vas onaj ko ovakve komentare uopšte prikazuje.

mis

03.05.2019. 12:11

10.000 potpisa građana, je potrebno za formiranje nove političke organizacije,a opozicija je to izbegla.

Zoro

03.05.2019. 12:15

Djilas i Jeremic nikada nista nisu radili posteno, pa tako ne mogu ni stranku da naprave, vec svojim bogastvom kupuju postojece.

Lara Miladinovic

03.05.2019. 12:16

Oni za drugo i ne znaju!!! Nemaju program, nemaju cilj, imaju samo pokradeni novac, i sada zele vlast...ali....

Nikola

03.05.2019. 12:17

Taкви који се провлаче кроз рупе су мишеви и не заслужују да воде народ!

sasa

03.05.2019. 13:45

Djilas i Jeremic jedino na taj nacin su i mogli doci do stranke.Ocigledno da ne bi mogli sakupiti 10.000 potpisa

Gaga

03.05.2019. 14:30

Kakvi lideri takve i stranke,da je opozicija bila postena skupila bi potpise a ne bi se kitila tudjim perijem.Uzas.

Cobi 90

03.05.2019. 14:45

Posle nekoliko meseci je jedva skupio potpise za svoju novu lopovsku partiju,za koju je cak i ime ukrao.

Viktor

03.05.2019. 14:56

Opozicija i njeni predstavnici Djilas, Obradovic i Jeremic u potpunosti gube i onu malu podrsku sto su imali!

minja

03.05.2019. 15:21

Opozicionari su rekorderi kada je sibicarenje u pitanju.Kod njih su mutna posla svakodnevnica.To smo mogli i videti dok su na vlasti bili.

Drina

03.05.2019. 15:39

Šta god da urade džaba im je kada podršku naroda neće nikada više dobiti jel narodu je dosta prevaranata i manipulatora.

Milica

03.05.2019. 17:18

Pa pobogu bilo je za očekivati da Điki pronađe rupe u zakonu, sve samo da ne mora da skupi potpise jer ih za tri života sakupio ne bi...

keti

03.05.2019. 17:25

On ne bi skupio ni 100 potpisa da je trebalo da se skuplja. Ovako je na mala vrata registrovao stranku.

dzo

03.05.2019. 18:55

Samo se lazima bave i pokusavaju na vlast da dodju,ovako je na mala vrata registrovao stranku.

Milica

03.05.2019. 22:10

To je bio princip i kad je Djilas unistavao Beograd , na gradjanima je da na sledecim izborima kazu ne toj politickoj trgovini.

Kale Irig

06.05.2019. 21:54

Samo treba reći da se tzv poks bavi i kupovinom poslanika i odbornika. Oni i ne kriju da do mandata dolaze mimo izbora što je nezamislivo svuda drugde u svetu.