Brzo, efikasno i ekonomično zadovoljenje pravde za nezadovoljne kupce: Novi Zakon o zaštiti potrošača kao spas od nasrtljivih trgovaca

E. B. TALIJAN

16. 11. 2019. u 13:02

Prodavci koji ne poštuju novi propis moraće prekršajno da odgovaraju

Брзо, ефикасно и економично задовољење правде за незадовољне купце: Нови Закон о заштити потрошача као спас од насртљивих трговаца

AP Photo Manu Fernandez

NOVI Zakon o zaštiti potrošača koji bi do kraja godine trebalo da uđe u skupštinsku proceduru predviđa uvođenje registra "Ne zovi", koji će sprečiti nasrtljive trgovce da putem telefona promovišu i prodaju robu i usluge građanima koji to ne žele. Propisan je i način za brzo, efikasno i ekonomično zadovoljenje pravde za nezadovoljne kupce. Oni će imati mogućnost da u besplatnom vansudskom postupku reše spor sa prodavcem koji ima obavezu da u tome učestvuje.

Ovo su neke od najvažnijih novina predviđene Nacrtom zakona o zaštiti potrošača koji je predstavljen na javnoj raspravi u Privrednoj komori Srbije.

Svi kupci su imali iskustvo sa trgovcima koji ih uporno zovu i ostavljaju poruke promovišući svoje proizvode i usluge i nije bilo načina da to prekinu. Kada se usvoji novi zakon imaće tu mogućnost.

- Potrošači koji ne žele da primaju pozive i poruke od trgovca upisivaće svoje telefonske brojeve u registar "Ne zovi" - objašnjava viši savetnik u Ministarstvu trgovine Tamara Samardžić. - Prodavcima je zabranjeno da putem telefona kontaktiraju sa kupcima, a ukoliko to ipak učine prekršajno će odgovarati. Trgovci će morati pre upućivanja poziva ili slanja poruke potrošaču da provere da li se njegov telefonski broj nalazi u registru. Ovu listu će voditi RATEL, a upis i ispis iz registra obavljaće operatori elektronskih komunikacija.

Značajne su i novine u reklamacionom postupku. Prodavac će biti dužan da primi izjavljenu reklamaciju kupca i da napiše obrazloženje ukoliko je ne prihvati.

Ubuduće neće biti iznenađenja za potrošače visinom računa za popravku nekog kućnog aparata. Trgovac će imati obavezu da napravi proračun sa specifikacijom i pribavi pisanu saglasnost kupca za pružanje usluga čija je vrednost veća od 5.000 dinara.

BESPLATNO VANSUDSKO REŠAVANjE SPORA

NAJVEćE izmene u zakonu pretrpelo je vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Rad tela za vođenje ovog postupka finansiraće se iz budžeta i besplatan je za obe strane. Trgovci imaju obavezu da učestvuju, a ukoliko to ne učine, propisan je prekršajni nalog. Predviđeno je da se sporovima bave licencirani pravnici sa dvogodišnjim iskustvom u građanskom pravu.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Po

16.11.2019. 20:55

I takooo....samo kad se deklarises kao kupac i potrošač novca i onoga sto se prodaje imaš zakon iza sebe. Ako si običan ljudski stvor i nigde nisi svrstan kao entitet, jao tebi. Ne postojis i niko te ne štiti od hijena. Bitno da platiš račune svaki mesec i izadjes na birališta svako malo da iskoristio svoje demokratsko pravo i predas svoju sudbinu u ruke pitaj koga.