Bus ne može, a kamion neće na Koridor 11

Z. RADOVIĆ

sreda, 21. 08. 2019. u 21:02

Бус не може, а камион неће на Коридор 11

Foto V. Danilov

Međugradski prevoz na novoj deonici "Miloša Velikog" tek od oktobra 2020, a teretnjaci beže od putarine. Čeka se novi red vožnje koji se pravi jednom godišnje

AUTOBUSI ne mogu, a kamioni ne žele na novi auto-put "Miloš Veliki". Da bi autobusi mogli da promene trasu i voze novom saobraćajnicom, moraće da sačekaju oktobar sledeće godine, jer se prema važećim propisima novi redovi vožnje odobravaju jednom godišnje. S druge strane, kamioni izbegavaju Koridor 11 i tutnje i dalje Ibarskom magistralom, zbog čega u "Putevima Srbije" razmatraju mogućnost da i na ovom putu počnu da naplaćuju putarinu za teretnjake.

Putnicima koji idu do Zlatibora, Nove Varoši i dalje ka Crnoj Gori, novi put bi znatno skratio vreme putovanja. Prevoznici, međutim, ne smeju da koriste novu saobraćajnicu, jer bi na odredišta, na primer u Čačak, stizali ranije, a onda bi na peronima morali da čekaju i po pola sata da bi ispoštovali polazak po aktuelnom redu vožnje.

Pročitajte još - Gotovo milijardu evra u 5.000 kilometara regionalnih puteva, najavljena gradnja auto-puta "Vožd Karađorđe"(FOTO+VIDEO)

Mirko Vučinić, iz Poslovnog udruženja drumskog transporta "Panontransport", za "Novosti" kaže da nije moguće usaglasiti nove redove vožnje do proleća naredne godine, a da je početak obavljanja prevoza po njima moguć tek od oktobra 2020.

- U skladu sa Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Privredna komora Srbije usaglašavanje predloga redova vožnje radi jednom tokom kalendarske godine, po zahtevima prevoznika - objašnjava Vučinić. - Prema Pravilniku o uslovima i postupku usaglašavanja predloga redova vožnje, oni, između ostalog, moraju da ispunjavaju i uslove u pogledu daljinara, koji treba da sadrži relacije na novootvorenoj deonici.

Zoran Drobnjak, v. d. direktora "Puteva Srbije", više puta je najavljivao uvođenje naplate putarine za teretnjake i na magistralnim putevima, ali njegova inicijativa još čeka "zeleno svetlo" u Ministarstvu građevinarstva.

Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da je to jedan od načina da se tranzitni saobraćaj prebaci na koridore, ali i da bi se teretnjacima mogao zabraniti prilaz ovim saobraćajnicama.

Pročitajte još -"Miloš Veliki" briše crne tačke, asfalt kao staklo

- Kod nas je problem što kamioni "beže" sa auto-puta i prave zastoj i gužve na magistralama, utiču na saobraćajne nezgode i na stanje puta, jer ga uništavaju - objašnjava Božović. - U mnogim evropskim zemljama su to rešili zabranama, pa kamioni mogu striktno da idu magistralnim putem, samo do mesta utovara ili istovara, i na auto-put se moraju uključiti na najbližoj petlji. Za te prolaske oni dobijaju posebne dozvole. To je testirano i dalo je dobre rezultate.

AUTO-PUT MORA DA SE ISPLATI

- Svrha koridora je da preuzme tranzitni saobraćaj, da bi rasteretila naselja od teretnog saobraćaja. Putarina od 2.500 dinara nije skupa, jer je to 15 litara nafte, a toliko kamioni potroše i u vožnji Ibarskom magistralom, jer je putovanje duže i kroz gužvu. Najčešće mali prevoznici žele da uštede i da novac od putarine stave u džep - kaže Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (40)

Miloš

21.08.2019. 21:14

Obavezno, zabrana ili naplata putarine za kamione! Oni prave veliko usporavanje saobraćaja,a i krivi su za dosta saobraćajnih nezgoda,što posredno,što neposredno. Sad ima auto put tako da nema šta da traže na magistrali.

Nenad

21.08.2019. 21:24

Po ministarki Slovenci su loše proračunali kada su uveli vinjetu.Posle uvođenja vinjete, po zvaničnim izveštajima, smanjili su troškove a povećali prihod. Kada platite vinjetu onda imate i interes da koristite auto put. O smanjenju izduvnih gasova i zagađenju životne sredine sa ne govorimo

Ckvrnja

21.08.2019. 21:24

Ne sekirajte se, nece niko stici pre vremena, u najavi se kasni 4 sata do Cacka jer nema sanse iz Beograda da stignete do autoputa od guzve!!

Vozač

22.08.2019. 07:51

@Istina - A kako izbeći Barič, Umku , klizište na Umci i drugo.Ucesnik udesa nije uvek kriv za udes. Koliko je putničkih automobila uzročnik udesa. Gospoda malo više lupa o evropskim putevima. Pitajte se kako sa auto puta na isključenju Takovo doci do Gornjeg Milanovca. Kako doći u Lazarevac sa autoputa Vi verovatno gledate filmove i pol. Mirka Alvirovica a i vozite 40 km u krug.Sagledajte gospodo pravilno problem pa komentarisite

Nemanja

21.08.2019. 21:32

Sve vise kamiona iz inostranstva koji od Pojata idu preko Cicevca,Trstenika i Kraljeva dalje ka Ibarskoj da bi izbegli putarinu.Time prave zastoje,smanjuju bezbednost saobracaja,ostecuju infrastrukturu i na kraju,izbegavaju placanje outarine,cime cine stetu budzetu Yrbije.A to je vrlo lako resiti.Jednim dekretom koji koriste mnoge zemlje EU.Pogleda se putni nalog,vozilo ide u pravcu Beograda iz Nisa a ide ovom rutom i naplatis mu kaznu deset puta vecu od cene putarine Nis-Beograd.

Vozac

22.08.2019. 06:33

@Nemanja - Mala ispravka Normalno je valjda da ce da ide Pojate-Kraljevo preko Cicevca,nece valjda na Batocinu-Kragujevac 100km.duze

Bob

21.08.2019. 23:29

Нек држава уведе вињету па ће сви на аутопут. Ако путујем колима пет дана за Београд треба ми скоро пет хиљада за путарину!!! У Словенији платим 30 евра за месец дана неограниченог коришћења!!!

Nemanja

22.08.2019. 04:13

Samo Srbija dozvoljava da joj strani kamioni u tranzitu voze magistralnim putevima. Od Dimitrovgrada do Pirota vise turskih kamiona prolazi starim putem nego autoputem. Direktna steta za budzet, a bezbednost da ne pominjem.

tajni interesi

22.08.2019. 04:17

Spska birokratija i lopovluk, gde bi brza tranzicija na bolje i efikasnije ugrozila razne talove, već dogovorene. A sve na štetu gradjana.

kritik analitik

22.08.2019. 04:49

Naravno da bi g.Drobnjak da se sve naplaćuje. Glasam da i pešaci plaćaju korištenje pešačkog prelaza. O troroarima da ne pričam.

Jare

22.08.2019. 05:34

Ja moj kamion vozim kud ja hoću , ne može niko da naredi da se ide na autoput., Tako je svuda u Evropi

Nikola

22.08.2019. 09:51

@Jare - U pravu si prijatelju, lepo si napisao u evropi, al daleko je to od nas. Mozda za 20~30 godina cuju i za vinjetu.

i da novac od putarine stave u džep

22.08.2019. 07:12

Ništa oni ne stavljaju u džep već bi ti da im izbiješ iz džepa.

СЕНОВИЋ

22.08.2019. 07:54

Најпре видети да ли је ауто пут краћи од магистрале и колико. Ако је краћи 50км на пример, то је уштеда у гориву 2,5литара или 500 динара плус због квалитета уштеда на трапу возила.

Crni Gruja

22.08.2019. 08:22

Samo nam fale kamioni preko Umke i Bariča da se uključe na auto put od Obrenovca. To može ubrzati klizište na Umci.

Zlajo

22.08.2019. 10:14

@Crni Gruja - Baš tako. Još i kamioni su nam baš tehnički spremni za autoput!Neki nemogu ni 30km/h da postignu, na autoputu će baš da bude bezbedno.

Kalesu

22.08.2019. 08:39

Stvari stoje ovako: vozači od "gazde" dobiju pare za putarine, ali im plata slaba, pa koriste mogućnost da uštede na putarini i tako dopune džep. Dakle, koliko sami vozači imaju krivice, i vlasnici prevozničkih firmi im u tome "pomažu" platama. Imam u daljoj porodici vozača i čuo sam dosta o tome.

Nikola

22.08.2019. 09:48

@Kalesu - Ne pije to vodu, danas skoro svaki kamion ima gps i gazda u svakom momentu zna gde mu je vozilo.

Kalesu

22.08.2019. 13:21

@Kalesu - U pravu ste za GPS, samo što gazdu ne brine da li će vozilo ići ovim ili onim putem, samo da mu obavi posao i donese zaradu. Jedina mu je to briga, i da vozač ne napravi neki belaj s robom i vozilom. Sve ostalo - snađi se, druže!

Milos

22.08.2019. 08:50

Nema sta da se razmatra o postavljanju naplatnih rampi na ibarskoj magistrali. Postavi znakove, usmeri saobracaj teretnih vozila tamo gde treba i resen problem.

sale

22.08.2019. 09:27

"Putarina od 2500 nije skupa..." - to dovoljno govori o perspektivi onoga ko je ovo izjavio.

Kamiondzija

22.08.2019. 09:53

Pa nama sto vozimo kamion nemoj slucajno da zaborave da naplate i vazduh sto disemo . A gospodin Drobnjak ako se moze nazvati gospodinom jer mu prilici nesto drugo nece jos dugoooo.

Gogi

22.08.2019. 10:08

Treba zabraniti kamionima da se kreću magistralom od 22.00 do 06.00 i vikendom pa kome tako odgovara neka tako radi.Nesreće na magistrali se najviše dešavaju zbog obilazaka šlepera zato što je ograničenje malo a pravci kratki.

d

22.08.2019. 10:29

S druge strane, kamioni izbegavaju Koridor 11 i tutnje i dalje Ibarskom magistralom, zbog čega u "Putevima Srbije" razmatraju mogućnost da i na ovom putu počnu da naplaćuju putarinu za teretnjake. to !!!! pa neka idu preko bugarske, da konacno svi putevi ostanu prazni !!!

Milan

22.08.2019. 12:15

Nizu dovoljno vozaca oterali iz zemljd pa moraju jos. Sada izmizlili licence za vozace profesionalce. Pa putarind na nedovrzenim auto putsvima. I to malo lupe,ima pa hoce iputarina na zvim putsvima. To zu obicni pljackasi. Bice da je Bakic u pravu.

dambo

23.08.2019. 13:57

@Milan - Licenca je postojala jos u staroj Jugi. Sad je ima u celoj evropi, ali NEZNALICE vole da pametuju

Mile

22.08.2019. 13:34

Nigde u evropi nije zabranjeno voziti kamion nacionalom.Jedino u Srbiji posadjeni znakovi zabrane na sve strane za preko 12t.Pa ni auto put koji pravite nije za vise od 15t jel se sav izdubi od nedostatka materijala.Sve lopovi vode ovu drzavu

Dragan Dubonjac

23.08.2019. 20:49

@Mile - Tip je stigao tačno do Milonegra. Da je stigao do Austrije znao bi da se ceo nacionalnk i intetnacionalni tranzit vrši autoputem. Ove godine je i Turistima iz Nemačke i ostalima u Tranzitu , dakle onima koji putuju svojim Autom , bilo zabranjen silaz sa A12 i A10 jer su mnogi zbog guzvi koristili lokalne puteve i pravili kilometatske kolone ! iz ovog razloga me je ovaj komentar nasmejao !!!

Опанци.цом

22.08.2019. 14:29

Што би неко клацкао до Обреновца да се укључи на ауто пут,и да плати путарину,кад за то време може да стигне магистралом до љига.

Gosa

23.08.2019. 18:36

Videlo se kada su stavili zabranu za kamione pre par nedelja na ibarskoj pa se tih dana vise ginulo nego inace jer nije bilo istih tih kamiona da uspore pojedine ludake , a pojedinci ovde sto lupaju gluposti o gps u i naplatu putarine od strane strane vlasnika firmi, zato nam tako i jeste kad su svi strucni za sve