Peron naplaćuju koliko im volja

S. BULATOVIĆ

29. 01. 2018. u 14:02

Перон наплаћују колико им воља

Foto Zorana Rašić

Mnoge autobuske stanice u Srbiji naknadama "oderu" auto-prevoznike. U februaru Pravilnik o maksimalnim iznosima

MOŽDA je usluga minimalna, pa i zvanično ocenjena kao "treća" kategorija, ali je cena prvoklasna. Pojedine autobuske stanice u Srbiji poslednjih godina bez zadrške koriste pravo da tržišno formiraju cenovnik. Iako je Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju predvideo da se troškovi perona naplaćuju isključivo prema kategoriji - u Srbiji to još niko ne kontroliše. Puna primena propisa počinje od 12. februara, a prevoznici se nadaju da će Vlada do tada konačno propisati i maksimalne cene staničnih usluga.

Tarifa usluge koju je propisala stanica u Topoli, odnosno njen zakupac "Interturs plus", tako je bila predmet i rešenja Komisije za zaštitu konkurencije. Cifra od 800 dinara, za prihvatanje i otpremanje autobusa, našla se u samom vrhu cenovne lestvice. Od njih je bila skuplja, i to za svega deset dinara, jedino Beogradska autobuska stanica. Prestonička stanica je, međutim, svrstana u prvu, a objekat u Topoli u treću kategoriju.

PROČITAJTE JOŠ - Autobuse sele na BAS perone

Nivo usluge, međutim, trenutno nije ključan u formiranju cena. Tako stanice treće kategorije od prevoznika po "poseti" naplaćuju i 181, ali i 528, pa i 720 dinara. Ali, po 500 dinara i 540 dinara košta svraćanje po putnike u stanicama četvrte kategorije.

- Zakon o prevozu putnika jeste usvojen ranije, ali je do 12. februara ove godine ostavljen rok svima da se pripreme - objašnjava Goran Prijović, direktor prevoznika "Stup Vršac". - U toku je izrada Pravilnika o staničnim uslugama, koji bi trebalo da reguliše sva ta pitanja. Ministarstvo saobraćaja radi na njemu i mi očekujemo da će on popisati i maksimalne iznose usluga. Sporno je što je Zakon propisao da prevoznik, ukoliko u redu vožnje na linijskom prevozu ima neko mesto, mora tu i da svrati i da pokupi putnike. Stanične usluge su prepuštene tržištu i na osnovu njega, slobodno, formiraju se cene. Niko ih nije kontrolisao. Neke stanice u Srbiji cene donose bez obzira na stvarne troškove i upravo to treba da reši taj pravilnik. Za nas stanične usluge nisu nimalo zanemarljiv trošak. Čine oko 15 odsto troškova prevoza.

I PUTNICI TRPE

STANIČNE usluge autobuske stanice naplaćuju i putnicima. I dešavalo se da im je, ukoliko ne putuju daleko, peronska karta skuplja od autobuske.

Beogradska autobuska stanica je tako prošle godine smanjila cene stanične usluge za kratka putovanja. Ukoliko je odredište udaljeno najviše 40 kilometara - košta 30 dinara. Ukoliko putuju najviše 70 kilometara - usluga košta 60 dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Nn

29.01.2018. 18:27

@Branislav - Branislave!!!! Zato da samo putnici a ne i Ostala pratnja ulaze I prave guzvu. Nemam Nista protiv te naplate, ali je previsoka.

Deks

29.01.2018. 19:05

@Branislav - Kako vas nije sramota? Zašto pratilac koji ispraća putnika ne bi mogao doći do perona i pomoći mu oko nošenja prtljaga? Nigde drugde u Evropi nema naplate nečega što se zove "peronska karta" niti zabrane slobodnog dolaska do perona sve sa "zatvorskim rešetkama"...

Srki

29.01.2018. 17:46

Ako Beogradska autobuska stanica, na kojoj putnik namernik nema gde da sedne u toplo tokom zime dok čeka autobus, pripada prvoj kategoriji, mila majko, kako li izgleda treća? Ali zato ima kockarnica... Sramota.