Smrklo se zbog tamnih stakala

P. Ž.

14. 10. 2015. u 10:14

Papreno atestiranje zatamnjenosti prozora na automobilima izazvalo revolt među vlasnicima vozila. Lepljenje folija na okna 80 evra, a sada je potrebno bar 120 da bi se taj posao i legalizovao

Смркло се због тамних стакала

DA li folije na staklima vašeg automobila ispunjavaju zadate propise ili ne saznaćete ukoliko uplatite Auto-moto savezu Srbije 4.800 dinara, koliko košta ispitivanje u Centru za motorna vozila AMSS. Bez ovog atesta, shodno novom Pravilniku o izmenama na motornim vozilima, kojeg je donelo nadležno ministarstvo Republike Srbije, a koje je objavljeno u "Službenom glasniku" br.82 od 28. septembra 2015., nećete moći da uradite tehnički pregled a samim tim ni da registrujete vozilo!

- Pre dve godine sam zatamnio stakla na svom automobilu. Sada su mi na tehničkom pregledu, iako imam atest urađen u Vinči, koji sam tada dobio od firme koja mi je ugradila folije, odbili da urade tehnički jer tvrde da taj atest više ne važi - požalio se "Novostima" Milan K. iz Beograda. Ne razumem kako neki zakon, propis može da važi retroaktivno a i skandalozno je koliko sve to na kraju košta!

A košta poprilično! Naime, da bi ste uopšte ušli u proceduru ispitivanja zatamnjenosti stakala potrebno je prvo da nabavite, od prodavca automobila, saglasnost da smete da "vršite prepravke na vozilu"! Da li ća ta usluga i koliko koštati u ovom trenutku, niko od ovlašćenih prodavaca automobila, ne želi da kaže. Ista je situacija juče bila i u firmama koje "prepravljaju" vozila i lepe folije.

- Ništa zasada ne znamo. Zovite narednih dana - bio je najčešći odgovor kojeg su "Novosti" juče dobile.

PETICIJA NA MREŽI NA brojnim društvenim mrežama pokrenute su peticije za ukidanje ispitivanja zatamnjenosti stakala na kojima je za nekoliko dana sakupljeno nekoliko hiljada potpisa. Svima je zajedničko, što se vidi po brojnim komentarima, da vozači smatraju da je ovo još jedan neopravdano visok namet za ionako ispražnjene kućne budžete.

Pod uslovom da se snađete i nabavite saglasnost proizvođača vozila da izvršite prepravku na vozilu, potrebno je da na ime republičke takse uplatite 300 dinara. Sve potrebne podatke možete dobiti u Agenciji za bezbednost saobraćaja kojoj plaćate prvo 3.000 dinara za "obradu dokumetnacije" a zatim i 3.300 dinara za izadavanje saglasnosti za ispitivanje. Kada u CMV AMSS uplatite traženih 4.800 dinara ova ustanova, koja zasada jedina vrši ispitivanje zatamnjenosti stakala dobićete neophodni papir. Zatim sledi obavezni tehnički pregled (2.500 dinara) tako da će vas ceo proces koštati najmanje 13.900 dinara!

- Lepljenje folija sam u ovlašćenom servisu, koji je imao sve potrebne papire i dozvole, platio 80 evra a sada mi treba 120 evra da ih legalizujem - kaže naš čitalac sa početka priče - Najverovatnije ću ih odlepiti.

Važno je napomenuti da se novi pravilnik o ispitivanju zatamnjenosti stakala ne odnosi na vozila koja imaju fabrički zatamnjena stakla.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (39)

sava buric

14.10.2015. 10:23

glupost nad glupostima! cemu to sluzi?zasto im je to toliko vredno, da prolaze tolike peripetije i troskove? sta, kome time dokazuju, da su vazni, opasni?? pametan covek se dokazuje necim drugim! neka, DERI!!

Goran

14.10.2015. 10:42

Znamo na kakvim kolima se stakla zatamnjuju, sigurno to nisu jugići i ostala "boranija" već kola i džipovi iz visoke klase. Većini vlasnika tih vozila 120 evra je sitnica u odnosu na njihove prihode. Zašto su im potrebna zatamnjena stakla je već druga priča.

Deki

14.10.2015. 13:37

@Goran - evo ja prvi imam jugic i imam zatamljena stakla...ne da bi bio smeker nego zbog nesnosne vrucine preko leta,UV zraka,i da se staklo ne raspre u slucaju udesa...

MS

14.10.2015. 10:48

Dosta je bilo iživljavanja sa crnim staklima koja ometaju normalan saobraćaj. Zna se da takve automobile voze državni organi opravdano i kontraverzni pojedinci da pokažu moć. Ako je neko uradio zatamnjivanje zbog atraktivnosti, to ima i svoju cenu.

Filipinac

14.10.2015. 12:53

@MS - A kako tebi to "crna" stakla ometaju saobracaj?! Zatamnjivanje zbog atraktivnosti? A nije ti palo napamet mozda da zatamnjena stakla mogu da smanje grejanje unutrasnjosti automobila kad je parkiran, i da zastite putnike, da ne kaze decu koja sede pozadi? Da mogu da smanje ili cak i sprece pucanje stakla po sedistima automobila? Bitno je da ona tebi ometaju saobracaj. Sedi 1

Marko

14.10.2015. 10:51

Pa od cega ce da zive paraziti iz agencije za bezbednost!? Nemacka ima 7-8 agencija, a mi ovakvi jadni nikakvi blizu 100!

Ja

14.10.2015. 11:04

U Americi skoro svaki automobil ima zatamljena stakla.. to je u principu zbog sunca i nista vise.. kod nas se to jos povezuje sa zatamljenim dzipovima iz 90-tih.. budalastina.. pustite ljude da rade sa svojim kolima sta hoce.. policiji je dovoljno da vide registraciju i tacka.. dosta smo bili seljaci, ajde malo napred.. toliko,,

Mister Berns

14.10.2015. 11:15

Ti što zatamnjuju stakla imaju para da zatamne stakla ne na jednom već na 1000 automobila, tako da ne vidim u čemu je problem.

zabrinuti

14.10.2015. 11:30

tako i treba, kada svaki mesec vaze novi propisi nigde u svetu se prednja stakla i sajba ne moze zatamniti, sem u zemlji srbiji pa neka mafijasi to i plate

hladovina leti

14.10.2015. 12:00

imam auto sa fabrički zatamnjenim zadnjim bočnim staklima. leti je nazad prijatnije kada direktno bije sunce. stavio sam foliju na prednja stakla i osetila se velika razlikai. nemam nameru da plaćam, tako da ću skinuti foliju ako budem morao. znači gluposti tipa, džipovi, tamna stakla, krimosi su stvar prošlosti. sada je to normalno. ko ima auto sa folijom zna, ko nema, nema prava ni da komentariše. zabranio bih zatamnjivanje šoferke, zadnjeg stakla i migavaca i slično, to ugrožava bezbednost.

Bata

19.10.2015. 19:04

@hladovina leti - Nema potrebe za zabranjivanjem ili bilo kakvom ludilu. Ja sam prvi za atest u ovom slucaju folija ali bizarno je da neko trazi 3000 dinara samo a bi pogledao papire. Veliki sam protivnik kineskih folija, ksenon sijalica i ostalih proizvoda koja direktno uticu na bezbednos samog vozaca i ostalih ucesnika u saobracaju. Znaci atest po nekoj simbolicnoj ceni a pre svega drzava treba da uvete kontrolu tj zabranu prodaje i da se uvede EU standard ili sta vec, a ne gradjane samo po dzepu

mile

14.10.2015. 12:00

Svi ti koji su zatamnili stakla misle da su nesto posebno, pre nego sto im uzmu novac za tu stvar treba ih poslati kod psihijatra da im da potvrdu da su psihicki posmatrano sposobni da voze svoja vozila. To sa staklima ima samo u Srbiji.Da plate i to svake godine neki porez po 500 evra godisnje na tamna stakla.

Marko Kralj

14.10.2015. 12:04

Bas da vidim sta ce da mi rade kad me zaustave, imam Audi A3 koji je fabricki zatamljen na 50%, nema folije.... Valjda nece da me teraju da skidam stakla!!!! hahhahah

Mirko

14.10.2015. 13:11

Da li je neko od ovih sto misle da su folije hir nekada putovao po 5-6 sati na najvecem suncu?

Filipinac

14.10.2015. 13:47

Ovi koji misle da zatamnjena stakla voze kriminalci! Svaka cast! Da li je ikom palo napamet da zatamnjena stakla mogu smanjiti grejanje kabine, da olaksa putnicima, a narocito deci voznju. Da ta ista zatamnjena stakla, tj folija moze da ublazi ili spreci rasipanje slomljenog stakla po unutrasnjosti vozila? Ok jasno mi je za prednja soferku, i da prednja bocna stakla ne mogu biti preko 30% ali za zadnja, pa jos sve to atest, i komentari mafioza... mislim stvarno!

Odlicno

14.10.2015. 13:52

Sad ce zatamljena stakla da budu jos jaca fora ... tek sad ce da pokazu ko je badza I ko ima para da plati...

sasa

14.10.2015. 14:18

ako vise puta u toku godine stavljam razlicite jelkice razlicitih proizvodjaca podleze li to atestu amss,i da znate vi iz amss sto otimate pare narodu da letos nisam hteo da izvadim medjunarodnu vozacku dozvolu kada sam isao do Grcke,sramota me da pokazem Grckim polcajcima dozvolu velicene skolskog bloka br5 a vama uskratio 2700 dinara,folije nemam ali ste cudo

backo69

14.10.2015. 14:23

glupost nad glupostima nije ovde stvar da li neko ima para ile ne ovde je poenta da drzava izmislja svako jake gluposti kako bi uzela pare i obezbedila radna mesta i visoke plate svojim nepismenim cinovnicima , daci vam jedan primer imam ugradjen plin sa vazecim atestom do 15.11 2015 ja prosle godine nisam mogao da rsgistrujem automobil jer nisam imao periodicni pregled na 5 god kada sam uradio to dobio papir na kome pise da mi je atest ispravan i da i dalje vazi do 15.11.2015.god LOPOVLUK

backo69

14.10.2015. 14:24

to sto je uradjeno za folije a ranije za plin sad ide i za prikolice kaznije ce za svetla pa za alu felne pa mozda za krovne nosace bitno je da se samo otvaraju agencije i da se uzima lova gradjanima

Зоче -Рус

14.10.2015. 14:55

U Rusiji je dozvoljno da se zatamne zadnja bocna i zadnje staklo. Zbog Sunca,a prednja iz bezbednosnih razloga moraju biti cista, iako i za to Rusi imaju foru, PA stave zavesice do pola, da ih NE vidite. A ako zaista Bude zakon da NE smes ni zadnja stakla, PA smislice Srbin resenje. A guzice iz vlade, neka vec zapocnu da reformisu vojnu opremu, I zastitu Pvo.Smesni smo za vojskom svima.

NS

14.10.2015. 15:25

Ocigledno da zatamljena vozila tj folije odma asocira na neki luksuzan auto. Treba prvo uputiti ljude malo u celu pricu i pravila.Jos u Slobino vreme je doslo do zabrane da se stakla zatamnjuju valjda se bojali svojih prijatelja.Po zakonu prednje staklo se ne sme zatamniti,prednja bocna stakla 30% a ostala mogu bez ogranicenja.Inace fabricki su 22%Ja sam takodje vlasnik auta sa zatamljenim staklom i po propisima uradjenim.Razlog moga zatamnjivanja je smanjenje suncevog zraka tj toplote na decu.

Sasa BG

14.10.2015. 17:26

Политичари су највећи лопови, они су изгласали и овај намет против интереса својих гласача, а наравно у свом интересу. Па гласајте и даље.

qwq

17.10.2015. 00:12

@Grobar - slika i prilika pismenosti autora ovog komentara folija ima nekoliko pozitivnih strana, a ne samo smanjenje temerature -smanjenje temperature -smanjenje UV zracenja u vozilu (znacajno kad se voze mala deca) -bezbednost pri sudaru -bezbednije zbog obijanja tj lomljenja stakla

sasa

14.10.2015. 21:15

usput skinuo sam celicne felne stavio aluminijumske,dali cu platiti kaznu zbog hira,sta kaze agencija,amss,

Pdjoni

14.10.2015. 22:29

zatamnjivanje sam platio ne 80€ nego 20€ to sto vas u BGD svi samaraju kao majmune to je vas problem.

momchilo

15.10.2015. 23:59

@Pdjoni - Atest se i uvodi zbog takvih kao ti, to zatamnjivanje od 20e kineskim folijama zaboravite.

Alen

31.10.2015. 17:26

NIje ovo smišljeno samo da se otme još para. Smišljeno je i da se ljudi još više zavade. Naročito zamislite situacije koja će policija moratoi da prolazi prepirući se sa narodom samo zato što radi nešto što piše u zakonu. Dakle, otimanje još para plus zavađivanje ljudi. To je ono zašta ste glasali na zadnjim izborima.

Protiv lopova

14.01.2016. 23:23

Lopovi na vlasti i izdajnici smišljaju načine kako oteti novac napaćenom narodu gde je više od 40% nezaposleno, 40% radi na crno, a ostali za crkavicu od 20 hiljada dinara.

milovan

26.12.2017. 16:58

Apsolutna podrska ovoj odluci. Treba da se vidi i zna ko sedi za volanom vozila. A sa druge strane, stvarno mi nisu jasni ti ljudi koji upopste trose vreme i novac na ove gluposti. Vidim mnogi kazu, zbog sunca te ovo te ono - ako ti je vrucina u kolima, ostavi ih i prosetaj. Postali smo totalno nenormalni, treba u kolima da provodimo citav dan.

Nikola

05.01.2018. 21:10

@milovan - Postovani vozacu ili pesaku ja se slazem da treba da se vidi ko je za volanom ali pored "sunca" koje vi kazete ima jos prednosti zatamljenih stakala a mozete ih naci na istom internetu...Znam dosta automobili koji imaju zatamljene SOFERKE gde se ne vidi nista a njih niko ne dira vec diraju ljude koji rade to iz estetskih razloga a neki zbog prednosti folija,ali naravno svako ima svoje misljenje :) pozdrav!

BATA

20.02.2018. 23:57

Idemo iz krajnosti u drugu krajnost .Kod nekih vozača gde su sva stakla zatamljena ,osim šoferšabne niko nije smeo ni da zaustavlja .Da bi sad ljudima skidali na zadnjem delu vozila skidali i haračili ljude sa raznim agencijama .Nema veze sa životo maltretiranje naroda .